آوای جنوب

فرماندار گچساران :

ضرورت تعامل ادارات و دستگاه‌های گچساران در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا

فرماندارفرماندار گچساران بر ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرای این شهرستان در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا تأکید کرد.

آوای جنوب؛

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی مراسم عاشورای حسینی در جمع هیأت‌های مذهبی گچساران که در سالن فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه و شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: برگزاری مراسم سوگواری در ماه محرم، یک عزاداری عادی نیست و با زندگی فردی و اجتماعی مردم آمیخته است.

فرماندار گچساران افزود: عاشورا علاوه بر آن که در ایجاد پایداری و روحیه حماسه، جوانمردی و شهادت‌طلبی، همواره نقش آفرین است، وحدت و انسجام را در بین اعضای جامعه مستحکم می‌کند.

وی به آیین عزاداری شهرستان در ماه محرم بویژه مناسک تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره داشت و گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان ما هرساله با حضور پرشور و گسترده مردم متدین و عزادار به صورت باشکوهی برگزار می شود که امسال نیز مانند سال گذشته در گلزار شهداء گچساران برگزار و از شبکه استانی دنا نیز پخش خواهد شد.

این مسؤول در ادامه با بیان این مطلب که برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم و آیین‌های سنتی و اسلامی موجب ترغیب بیشتر مردم به آیین های اسلامی می‌شود، ،بیان کرد: برگزاری مراسمی با چنین عظمت نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی منسجم است.

رحیمی هدف از برگزاری جلسه هم‌اندیشی را تلاش در جهت برگزاری مناسک تاسوعا و عاشورای حسینی با نظم و انسجام بیشتر عنوان کرد و گفت: برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم مستلزم برنامه‌ریزی، پشتیبانی، تعامل و همکاری بین مسؤولان ادارات و ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر از یکسو و همکاری و تعامل مسؤولان هیأت‌های مذهبی با دست اندرکاران صدا و سیما است.

وی محرم و صفر را مناسب‌ترین زمان برای هدایت جوانان دانست و بیان داشت: محرم و صفر به دلیل حضور پر شور مردم در مراسم عزاداری می‌تواند زمان ارزشمندی برای هدایت جوانان باشد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه باید از برخی رفتارهای نادرست که ارزش‌های والای حادثه عاشورا و عزاداری برای امام حسین (ع) را کمرنگ می‌کند خودداری کرد، افزود: اگر عزاداری در فضای همدلی و تعامل و برای رضای خداوند متعال و امام حسین (ع) باشد، موفق می‌شویم.

رحیمی خواستار تعامل و هماهنگی بین هیأت‌های عزاداری شد.
رحیمی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در مصلی این شهر اقامه خواهد شد، خاطرنشان کرد: به جهت رفاه حال مردم و عزاداران ناوگان اتوبوسرانی شهرستان عزاداران را از محل عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا به محلات مختلف شهر خواهد رساند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی گفت:

    سلام بر فرماندار ولایتمدار و کاری گچساران

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president