آوای جنوب

خبرگزاری های کهگیلویه و بویراحمد سخنان محسن رضایی را در یاسوج چگونه پوشش دادند؟/سوال از ما پاسخ از شما/تفاوت در کجاست؟

اگر بازرگان و بنی‌صدرها نبودند این جنگ به‌وجود نمی‌آمد، زیرا اگر اینها نبودند دشمن طمع نمی‌کرد که علیه ما جنگ راه بیاندازد.

dsc_4128

آوای جنوب

خبرگزاری فارس: هرگاه سازشکاران و لیبرال‌ها در این کشور حاکم شدند نوکر شدیم/ پارتی‌بازی، تبعیض و فساد را باید با اقتدار انقلابی ریشه‌کن کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز در کشور نیازمند اقتدار انقلابی در همه ابعاد هستیم، گفت: هرگاه در این کشور سازشکاران و لیبرال‌ها بر سر کار آمدند نوکر شدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرلشکر پاسدار محسن رضایی پیش از ظهر امروز در کنگره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد با بیان فداکاری‌هایی که در جنگ صورت گرفت، اظهار کرد: مادران رزمندگان فرزندان ۲۰ ساله خود را سربند «یا فاطمه(س)» می‌زدند و آنها را برای دفاع از کشور آماده شهادت می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای ما برای پول، مقام، مسکن و ماشین به جبهه نرفتند بلکه آنها برای دفاع از میهن و همچنین امر ولی به جبهه‌ها رفتند تا اقتدار امروز را داشته باشیم.

* اقتدار کشور ناشی از توکل بر خدا، وجود رهبری توانا و مردم است

رضایی با بیان اینکه جنگ سختی داشتیم و همه قدرت‌ها پشت سر صدام بودند، بیان کرد: غنیمت‌های زیادی از کشورهای مختلف داشتیم به طوری‌که از فرانسه هواپیما و از شوروی تانک و از انگلیس اسلحه به غنیمت گرفتیم و آلمان‌ها نیز صدام را مجهز به بمب شیمیایی کردند.

این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه چنین جبهه جهانی روبه‌روی یک کشور قرار گرفته بود، افزود: بعد از ۸ سال همین شهدا سرزمین‌ها را آزاد کردند و معلوم بود که فداکاری‌ها و زحمت‌های زیادی کشیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه رمز موفقیت ملت ایران ۳ منشأ دارد از خداوند متعال به عنوان منشأ اول و از رهبری و مردم به عنوان دیگر سرمنشأ دیگر موفقیت کشور یاد کرد و گفت: عامل دوم این اقتدار، امام راحل و کلام امام جماران بود که امروز آن را در رهبری معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم.

وی از مردم به عنوان ضلع سوم این مثلث نام برد و گفت: این جنگ تا مردمی نشد، برنده نداشتیم و در سال اول که عده‌ای مردم را تحویل نمی‌گرفتند در ۴ عملیات موفق نبودیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز گمشده‌ای را پس از ۳۰۰ سال شکست در برابر قدرت‌ها به دست آوردیم و روی پای خود ایستاده‌ایم که این اقتدار از خدا، رهبری و مردم ناشی می‌شود.

* نیازمند اقتدار انقلابی در همه ابعاد هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هرگاه در این کشور سازشکارها و لیبرال‌ها حاکم شدند ما نوکر شدیم، تصریح کرد: اگر بازرگان و بنی‌صدرها نبودند این جنگ به‌وجود نمی‌آمد، زیرا اگر اینها نبودند دشمن طمع نمی‌کرد که علیه ما جنگ راه بیاندازد.

وی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که لیبرال‌ها جنگ را درست کردند و انقلابی‌ها جنگ را تمام کردند. آنها دو دستی کشور را تحویل دادند اما انقلابی‌ها سرزمین‌ها را آزاد کردند.

رضایی با تأکید بر اینکه نیاز به اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم، افزود: اقتداری که در سیمای رهبری دیده می‌شود باید از صدر تا ذیل در کشور وجود داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ۸۰ میلیون نفری داریم که جمعیت آن برابر با کل جمعیت منطقه خلیج فارس است و در ثانی اقوام بزرگی مانند قوم لر در کنار زاگرس داریم که همواره تاریخ‌ساز بوده‌اند لذا باید با این ظرفیت‌ها و منابع عظیم کشور را با اقتدار ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سرسختی داریم و رقبایی نیز در منطقه برای ما به وجود آمده‌اند، بیان کرد: امروز دشمن ما عربستان بوده و ترکیه رقیب ما به شمار می‌رود، لذا باید بتوانیم از دفاع مقدس درس بگیریم و با بودن دشمنان و رقیبان سرسخت، کشور را با اقتدار انقلابی اداره کنیم.

* پارتی‌بازی، تبعیض و فساد را باید با اقتدار انقلابی ریشه‌کن کرد

رضایی با طرح این سوال که چگونه باید فساد را در کشور از بین برد، خاطرنشان کرد: تنها با اقتدار انقلابی، فساد و قاچاق از بین نمی‌رود بنابراین باید پارتی‌بازی و تبعیض و سایر مفاسد را با این نیرو از بین برد.

وی با اظهار تأسف از اینکه امروز ۵۰ درصد زندانی‌ها مواد مخدری هستند، گفت: با اقتدار انقلابی باید چنین مشکلاتی را حل کنیم و مهمترین پیام مادران و پدران و همسران شهدا این است که در کشور چنین مواردی نباشد.

رضایی با بیان اینکه شک ندارم اگر امروز شهدا اینجا بودند یک حرف بیشتر نمی‌زدند، شهدا می‌گفتند راهی که برای شما هموار کردیم ادامه دهید، شهدا می‌گفتند راه امام و رهبری را ادامه دهیم و از مسیر اصلی منحرف نشویم.

وی بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس در مسائل نظامی بیشتر از اقتصاد تحریم بودیم اما توانستیم به قدرت اول منطقه تبدیل شویم و موشک با برد ۲ هزار کیلومتر و پهپاد بسازیم؛ به گونه‌ای وقتی که ما توانستیم چنین کارهایی انجام دهیم و انرژی هسته‌ای داشته باشیم چرا نباید بتوانیم مشکلات دامداری و کشاورزی خود را حل کنیم.

* دشمن از ادامه‌دار بودن راه شهدا در کشور ترس دارد

رضایی در ادامه با بیان اینکه در همین هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان غوغایی به راه انداختند و ابهام‌هایی ایجاد کردند، افزود: همه ترس آنها این است که راه شهدا در کشور ادامه پیدا کند و آنها می‌ترسند ایران به غیر از ابعاد نظامی، در اقتصاد هم قدرت شود و تمدن بزرگ اسلامی ایجاد کند.

این فرمانده ۸ سال دفاع مقدس با بیان اینکه بعضی می‌گویند چرا بعد از پیروزی خرمشهر از مرز عبور کردید، خاطرنشان کرد: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم صدام امروز زنده بود زیرا آمریکا به دنبال این بود که جنگ ۴۰ تا ۵۰ سال طول بکشد و ما با هم سرشاخ باشیم تا هم صدام و هم ما در یک جنگ فرسایشی نابود شویم.

وی گفت: اگر از مرز عبور نمی‌کردیم هم صدام و هم شوروی دفن نمی‌شدند و همین موجب شد که آمریکا به عراق حمله کند و در باتلاقی گرفتار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز آمریکایی‌ها پشت سر عربستان قرار گرفته‌اند و روزی خواهند دید که وهابیت بدتر از داعش آبروی آنها را خواهد برد.

رضایی با بیان اینکه آمریکا از صدام و داعش درس نگرفت و الان پشت سر وهابیون آل‌سعود قرار دارد، خاطرنشان کرد: حرف ایران این است که چرا وارد مرزهای کشور مستقلی مثل سوریه و یمن می‌شوید؟!

وی افزود: حرف دوم ما این است که کشورها استقلال خود را حفظ کنند و نوکر آمریکا و اسرائیل نشوند و حرفی انسانی است و سوم اینکه ما می‌گوییم چرا نباید در کشوری مثل عربستان مردم‌سالاری باشد و مردم آن خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند؟!


خبرگزاری تسنیم اینگونه نوشت:
سرلشکر رضایی:بدون “اقتدار انقلابی” نمی توان با فساد و قاچاق مقابله کرد/هر وقت در این کشور سازش‌کارها و لیبرال‌ها آمدند ما نوکر شدیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج با تاکید بر اینکه خدا، رهبری و مردم مثلث اقتدار ایران هستند گفت: سال اول جنگ به مردم اهمیت نمی‌دادند و راه به جایی نبردیم ولی از سال دوم مردم وارد شدند و دشمن را از پای درآوردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سرلشکر محسن رضایی دقایقی پیش در نخستین کنگره ملی یک هزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجلاسیه بسیجیان، ایثارگران و عشایر که در مصلی یاسوج برگزار شد اظهار داشت: از اینکه فرصتی پیدا کردم برای حضور در کنگره ملی یک هزار و ۸۸۰ شهید سرافراز استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کنم، خدای متعال را شاکر هستم.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین دلاوران و اقوام باغیرت و اصیل لر، سرزمین ولایت مدار و امام دوست، سرزمین علم ، حماسه، غیرت و مردانگی است و علمای بزرگوار این منطقه همچون حضرت آیت الله سید کرمت‌الله ملک حسینی و فرزند صالح ایشان از افتخارات عشایر و ایران اسلامی هستند.

رضایی با اشاره به اینکه این استان یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۹ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده سرفراز تقدیم نظام و انقلاب کرد افزود: از جمع این شهدا ۱۱۰ نفر سردار و امیر از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج با تاکید بر اینکه نقش جهاد سازندگی این استان در جبهه‌های جنگ در انجام کارهای مهندسی تاثیرگذار بود تصریح کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان حق مردم این دیار بود که هرچند با تاخیر انجام شد ولی آن را ارج می‌نهیم.

رضایی عنوان کرد: به عنوان سرباز انقلاب و مقام معظم رهبری از همه مسئولان که برای برگزاری کنگره ملی یک هزار و ۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نماینده مقام معظم رهبری، فرمانده سپاه فتح، استاندار تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال دفاع مقدس در تیپ مستقل ۴۸ فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت کردند و هرچند تیپ ۴۸ فتح بنام این استان ثبت شده بود ولی رزمندگان استان در لشکرهای سایر استان‌ها حضور پیدا می‌کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای ۴ و ۵ ، والفجر ۸، محرم، خیبر و بدر نقش پررنگی داشتند و در پد خندق با اینکه دشن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: رزمندگانی که با خون دل و با زحمت فراوان پدر و مادر در دامن مادر تربیت شده و خود مادر در کنار اتوبوس اعزام به جبهه‌ها فرزند دلبندش را با اشک بدرقه کند و او را به سمت دفاع از قرآن واسلام هدایت کند و این فداکاری بزرگی بود که مادران این استان داشتند.

رضایی ابراز کرد: شهدای ما برای پول و پست و مقام و مسکن و خانه نرفتند، مادران شهدا فرزندان دلبند خود را به خاطر خانه و ماشین نفرستادند.

وی تصریح کرد: حقیقتا شهدای ما مثل شهدای صدر اسلام و کربلا هستند عاشقانه و با دلاوری جنگیدند، جنگ بسیار سختی بود تمام قدرت های بین الملل پشت سر صدام بودند، یکی به ما بگوید کدام قدرت بین الملل از صدام حمایت نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ما از همه قدرت‌های بین‌المللی غنائم گرفتیم، تانک و نفربر از شوروی‌ها گرفتیم از انگلیسی‌ها اسلحه گرفتیم آلمانی ها بمب های شیمیایی برای صدام درست کرده بودند و همه دنیا پشت سر صدام بودند، اما چنین جبهه جهانی که روبه‌روی یک کشور قرار گرفته بود بعد از ۸ سال همین شهدا تمام شهرها و روستاها را آزاد کردند و این نشان می‌دهد که فداکاری بزرگی شده است.

رضایی گفت: باید این سوال را پرسید منشأ این اقتدار روحی مادران شهدا و اقتدار آن بسیجی و رزمنده در زندان‌های عراق که وقتی افسر عالی رتبه عراق وارد زندان شده بسیجی ما جلوی او سلام نظامی نداده، افسر عراقی به او گفته که فرمانده شما به شما یاد نداد که سلام نظامی دهد و او در پاسخ گفته فرمانده ما گفته است در مقابل یک کافر سلام نظامی ندهید، چنین اقتداری از کجا آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: افتخاری که در پد خندق تیپ ۴۸ فتح آفریندند و تا آخرین نفر شهید شدند از کجا آمده است.

رضایی با بیان اینکه این اقتدار از سه منشأ آمده است، گفت: اعتماد و توکل به خدا و جنگ برای خدا یک عامل اقتدار ما بوده است، دومین عامل ایجاد این اقتدار کلام امام جماران بود و هیبت و شجاعت امام جامعه و رهبر انقلاب ما در زمان کنونی و مساله سوم مردم است.

وی با اشاره به نقش مردم در ۸ سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در این جنگ تا زمانی که مردمی نشد موفق نشدیم، سال اول جنگ به مردم اهمیت نمی دادند ایران در سال اول جنگ در ۴ عملیات بزرگ خود ناموفق بود سال دوم که مردم وارد شدند به موفقیت دست یافتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مثلث اقتدار آفرین خدا، رهبری و مردم بودند که عامل پیروزی ما بود و سبب آزادسازی سرزمین‌های ما شد و سبب شد امروز سر پای خود بایستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما گمشده مهمی را بعد از ۳۰۰ سال که ایران مرتب شکست می‌خورد پیدا کردیم این اقتدار را باید حفظ کرد، هر وقت در این کشور سازش کارها و لیبرال ها آمدند ما نوکر شدیم، هر وقت استبداد در این ممکلت پیدا شد یا وابسته شدیم یا جنگی علیه ما تحمیل کردند.

وی گفت: علت اینکه دنیا وارد جنگ با ما شد طمع آنها بود اگر بنی صدر و لیبرال ها در این کشور نبودند دشمن به ما طمع نمی‌کرد لیبرال ها این جنگ را ایجاد کرده و انقلابی ها آن را پیروز کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ما نیاز به یک اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم اقتدار انقلابی اقتدار امام گونه است و باید از صدر تا ذیل در این کشور باشد، کشور ما کشور بسیار بزرگی است جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور ما برابر با همه کشورهای حوزه خلیج فارس است و دوم اینکه در ایران اقوام بسیار بزرگی وجود دارد که قوم لر که در وسط زاگرس خوابیده است انسان های بزرگ، تاریخ درخشان این منطقه است.

رضایی گفت: کردها و دیگر اقوام هم وجود دارند و چنین کشوری را باید با اقتدار اداره کرد. از سوی دیگر دشمنان سرسختی داریم همیشه در رابطه با ایران دشمنان بزرگی بوده‌اند وامروز بیشتر وجود دارند .بعضی کشورها مانند عربستان که تا دیروز رقیب ما بودند امروز دشمن ما شده‌اند.

وی ابراز کرد: کشور ما هم رقیب دارد و هم دشمن، و در چنین کشوری باید اقتدار انقلابی برای اداره کشور به کار برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نگاه به صحنه کشور نشان می‌دهد که در مساله اقتصاد جز با اقتدار انقلابی که رزمندگان ما در جنگ نشان دادند نمی توان فساد اقتصادی را از بین برد.

رضایی عنوان کرد: بدون اقتدار انقلابی نمی‌توان با فساد، قاچاق، پارتی بازی و تبعیض مقابله کرد، امروز ۵۰ درصد از زندان‌های کشور ما مواد مخدری هستند چرا باید وضع به این منوال باشد.

وی گفت: جانبازان کشور ما هنوز درگیر جنگ بوده و در زیر سرم تحمل می‌کنند و امروز اقتدار انقلابی که کشور را آزاد کرد می‌تواند ما را از تهدیدات بیرونی و مشکلات داخلی نجات دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در صورتی جاده خاکی نرویم و منحرف نشویم و راه امام، رهبری، فداکاری و احترام کردن مردم را ادامه دهیم مشکلات اقتصادی و حتی غیر از این مسئله را نیز برطرف می‌کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه در مسائل نظامی بیش از اقتصاد تحریم بودیم به طوری که حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند ابراز کرد: چگونه به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم و موشک با برد ۲ هزار کیلومتر ساختیم و پهپاد بدون خلبان به جاهای سری می‌فرستیم تا عکس بگیرند ولی نمی‌توانیم فکری به حال کشاورزی و دامداری و سایر مسائل اقتصادی کنیم.

وی با بیان اینکه نباید در راه امام و رهبری تردید درست کنید زیرا ادامه این راه راه سعادتمنی کشور است عنوان کرد: برگزاری کنگره شهدا باید با هدف تقدیر از شهدا و روشنگر راه آنان باشد تا راه را خاموش و تاریک نکنند و نسل سوم و چهارم با آرمان شهدا آشنا شوند.

رضایی با تاکید بر اینکه دشمن از ادامه راه شهدا در ایران اسلامی نگران است تصریح کرد: در همین هفته دفاع مقدس امسال بی‌بی‎سی و سایر شبکه‎های ماهواره‌ای ضد انقلاب اسلامی ابهامات و سوالات متعددی را با هدف ضربه زدن به این راه درست می‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ افزود: وقتی از مرز عبور کردیم و وارد خاک عراق شدیم برخی در داخل کشور می‌گفتند چرا از مرز خارج شدید در حالی اگر عبور کرده بودیم هنوز با صدام درگیر بودیم و صدام هنوز دفن نشده بود و بعد از آن صدام به کویت حمله کرد و آمریکا مجبور به حمله به عراق شد و افتضاحی برای آمریکا بوجود آمد ولی ایران با سربلندی سرزمین‌های خود را آزاد کرد.

رضایی با بیان اینکه داعش را امریکایی‌ها درست کردند بعد الان می‌گویند خبیث هستند و هم اکنون از آل سعود حمایت می‌کنند که از داعش بدتر هستند ابراز کرد: آمریکایی‌ها باید از صدام و داعش درس بگیرند و دست از حمایت آل سعود بر دارند.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی معتقد است نباید وارد مرزهای سایر کشورها شد و باید هر کشوری خود استقلال داشته باشد و وابسته به آمریکا و نوکر اسرائیل نباشند که این حرف عاقلانه، انسانی و خدایی بوده و مورد قبول همه عالم است.

رضایی با طرح این سوال که چرا آل سعود برای انتخاب دولت توسط مردم انتخابات برگزار نمی‌کند تصریح کرد: آل سعود ماهیتش روشن نیست و الا از داعش بدتر است.

وی بیان کرد: شهدای جمهوری اسلامی شهدای حیثیت و انسان خواهی و ارزش‌های انسانی هستند ولی کشته‌های آن‌ها کشته‌های بی آبرویی هستند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه به نیروهای مسلح توصیه می‌کنم دشمن را نباید دست کم گرفت گفت: آینده کشور و ملت ایران با وجود توطئه‌های دشمن روشن بوده و به یاری خدا به تمدن اسلامی-ایرانی مورد نظر مقام معظم رهبری می‌رسیم.

 


 خبرگزاری مهر سخنان محسن رضایی را اینگونه پوشش داد:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:رفع تهدیدات بیرونی با اقتدار انقلابی ممکن است

یاسوج – دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حل مشکلات داخلی و رفع تهدیدات بیرونی با اقتدار انقلابی ممکن است.

به گزارش مهر سردار سرلشکر محسن رضایی پیش از ظهر یکشنبه در اولین کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد افزود: کشور ما هم رقیب دارد و هم  دشمن و در چنین کشوری باید اقتدار انقلابی برای اداره کشور به کار برده شود.

وی بیان کرد: با اقتدار انقلابی توانستیم در دفاع مقدس پیروز شویم و اکنون نیز با اقتدار انقلابی قادر به حل مشکلات کشور هستیم.

رضایی تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصادی، فساد، تبعیض و … با اقتدار انقلابی محقق می شود.

وی اظهار کرد: خداوند متعال، رهبری و مردم مهمترین عوامل اقتدار انقلاب اسلامی در دنیا هستند.

رضایی با اشاره به نقش مهم رهبری در به ثمر رسیدن اقتدار نظام بیان کرد: کلام امام جماران با شیوایی وبصیرت خاص بود که هروقت کلامی زده می شد، دشمن را مجبور به عقب نشینی می کرد.

رضایی درادامه بیان کرد: امروز بزرگی وشجاعت امام جامعه، به عنوان رهبر وپیشوای جامعه، ما را در حفظ و گسترش این اقتدار یاری می کند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم خواندن مردم به عنوان عامل سوم اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزود: مردمی شدن جنگ وتغییر روال جنگ از سال دوم جنگ تحمیلی نشان از اهمیت مردم به عنوان ضلعی از مثلث اقتدار است، به گونه ای که شکست های چند عملیات سال اول جنگ با مردمی شدن آن به پیروزی های غرور آفرین در سال های بعدی تبدیل شد.

رضایی گفت: ایران اسلامی بعد از ۳۰۰سال روی پای خود ایستاده است ونیاز به حفظ این اقتدار با تکیه برخدای متعال، رهبری ومردم است.

رضایی با اشاره به اینکه حضور لیبرال ها وسازش کارها، دربرهه های مختلف زمانی با ناامنی، جنگ واستبداد، وابستگی، بریدن ازخدا و مردم در کشور همراه بوده است، افزود: اگر بنی صدر، بازرگان و لیبرال ها نبودند شاید جنگی آغاز نمی شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی افزود: اگر دشمن اقتدار لازم را در آن برهه از زمان در ما می دید شاید وارد جنگ نمی شد.

رضایی بیان داشت: جنگ توسط لیبرال ها ایجاد شد و توسط انقلابیون به پیروزی رسیدیم.


خبرگزاری ایلنا نیز با این تیتر ادامه داد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد:بنی‌صدر و لیبرال‌ها عامل جنگ هشت ساله علیه ایران هستند/ ۵۰ درصد زندانیان کشور مواد مخدری هستند

ایلنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج ، عامل جنگ هشت ساله علیه ایران را بنی صدر و لیبرال ها عنوان کرد.
بنی‌صدر و لیبرال‌ها عامل جنگ هشت ساله علیه ایران هستند/ ۵۰ درصد زندانیان کشور مواد مخدری هستند
به گزارش ایلنا از یاسوج، محسن رضایی در نخستین کنگره ملی یک هزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجلاسیه بسیجیان، ایثارگران و عشایر که در مصلی یاسوج در حال برگزاری است، اظهار داشت: علت اینکه دنیا وارد جنگ با ما شد طمع آنها بود و اگر بنی صدر و لیبرال ها در این کشور نبودند دشمن به ما طمع نمی‌کرد.
وی گفت: لیبرال ها این جنگ را ایجاد کرده و انقلابی ها آن را پیروز کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما گمشده مهمی را بعد از ۳۰۰ سال که ایران مرتب شکست می‌خورد پیدا کردیم و این اقتدار را باید حفظ کرد.

رضایی افزود: هر وقت در این کشور سازش کارها و لیبرال ها آمدند ما نوکر شدیم و هر وقت استبداد در این ممکلت پیدا شد یا وابسته شدیم یا جنگی علیه ما تحمیل کردند.

وی در بخشی از سخنان خود با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت کنونی کشور، ادامه داد: در مسائل نظامی بیش از اقتصاد تحریم بودیم به طوری که حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سئوال افزود: چگونه به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم و موشک با برد ۲ هزار کیلومتر ساختیم و پهپاد بدون خلبان به جاهای سری می‌فرستیم تا عکس بگیرند ولی نمی‌توانیم فکری به حال کشاورزی و دامداری و سایر مسائل اقتصادی کنیم؟

رضایی گفت:‌ امروز نگاه به صحنه کشور نشان می‌دهد که در مسئله اقتصاد جز با اقتدار انقلابی که رزمندگان ما در جنگ نشان دادند نمی توان فساد اقتصادی را از بین برد.

وی افزود: بدون اقتدار انقلابی نمی‌توان با فساد، قاچاق، پارتی بازی و تبعیض مقابله کرد. امروز ۵۰ درصد از زندان‌های کشور ما مواد مخدری هستند. چرا باید وضع به این منوال باشد؟

دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام، مثلث اقتدار ایران اسلامی را خدا، رهبری و ملت برشمرد و خاطر نشان کرد: در سال نخست جنگ هشت ساله، مردم وارد جنگ نشدند و در سال دوم بود که ملت عملا وارد جنگ شدند و توانستند دشمن را از پای دربیاورند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنان خود به رشادت‌های سرداران و شهدای هشت سال دفاع مقدس و کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهارداشت: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین دلاوران و اقوام باغیرت و اصیل لر، سرزمین ولایت مدار و امام دوست، سرزمین علم ، حماسه، غیرت و مردانگی است.
رضایی گفت:‌ علمای بزرگوار این منطقه همچون حضرت آیت الله سید کرمت‌الله ملک حسینی و فرزند صالح ایشان از افتخارات عشایر و ایران اسلامی هستند.

وی تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۹ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده ذکر و خاطرنشان کرد:‌ از جمع این شهدا ۱۱۰ نفر سردار و امیر از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس در تیپ مستقل ۴۸ فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت کردند.

رضایی، نقش‌تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای ۴ و ۵ ، والفجر ۸، محرم و بدر را نقشی پررنگ برشمرد و یادآورشد:‌ در پد خندق با اینکه دشمن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.

وی گفت: شهدای ما برای پول و پست و مقام و مسکن و خانه نرفتند و مادران شهدا هم فرزندان دلبند خود را به خاطر خانه و ماشین نفرستادند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای ما مثل شهدای صدر اسلام و کربلا هستند، تصریح کرد: شهداء عاشقانه و با دلاوری جنگیدند.

رضایی با تشریح برخی وقایع رخ داده در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت:‌ ما از همه قدرت‌های بین‌المللی مانند شوروی و انگلیس غنائم گرفتیم و آلمانی ها بمب های شیمیایی برای صدام درست کرده بودند و البته همه دنیا پشت سر صدام بودند.

وی با اشاره به نقش مردم در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: جنگ تا زمانی که مردمی نشد موفق نشدیم و ایران در سال اول جنگ در چهار عملیات بزرگ خود ناموفق بود و در سال دوم که مردم وارد شدند به موفقیت دست یافتیم.

وی بیان کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۸ سال دفاع مقدس در تیپ مستقل ۴۸ فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت کردند و هر چند تیپ ۴۸ فتح بنام این استان ثبت شده بود ولی رزمندگان استان در لشکرهای سایر استان‌ها حضور پیدا می‌کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای ۴ و ۵ ، والفجر ۸، محرم، خیبر و بدر نقش پررنگی داشتند و در پد خندق با اینکه دشمن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.


واما خبرگزاری ایرنا خبرگزاری رسمی دولت سخنان سرلشکر محسن رضایی را اینگونه بر روی خبرگزاری خود قرار داده است

محسن رضایی: همه پیروزی های ما به دلیل اقتدار انقلابی است

یاسوج- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه پیروزی های ما به دلیل اقتدار انقلابی است که سه ویژگی خدا محوری، رهبری و مردمی بودن دارد.

به گزارش ایرنا سرلشکر محسن رضایی روز یکشنبه در یادواره ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هر زمان لیبرال ها و سازشکارها در سیاست ورود پیدا کردند، یا ما نوکر شدیم یا جنگی علیه ما شکل گرفت.
وی گفت: هر وقت استبداد آمد یا از مذهب بریدیم یا جنگی علیه ما تحمیل شد و دشمنان با وجود این افراد به کشور طمع کردند.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: لیبرال ها جنگ را در کشور آغاز و انقلابی ها سرزمین های ازدست رفته را آزاد کردند.
سرلشکر رضایی عنوان کرد: اقتدار انقلابی در ایران در مرحله نخست به دلیل پیروی از دستورات خدای متعال و در مرحله دوم به دلیل رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: هیبت و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب منشأ قدرت کنونی ایران است و این امر سبب اقتدار ایران اسلامی در جهان شده است.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سومین جنبه از اقتدار انقلابی ایران تکیه بر مردم است اظهار داشت: مردم در سال نخست وارد فضای جنگ نشده بودند و به همین دلیل در چهار عملیات شکست خوردیم و اما سال دوم جنگ که آحاد جامعه وارد صحنه شدند معادله ها تغییر کرد.
وی عنوان کرد: ایران در ۳۰۰ سال گذشته به صورت مرتب از بیگانگان شکست می خورد اما پس از سه قرن امنیت و اقتدار هم اینک جمهوری اسلامی به قدرت منطقه ای تبدیل شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های قدرت ایران گفت: جمهوری اسلامی کشوری بسیار بزرگ با ۸۰ میلیون جمعیت و منابع سرشار است و اقوام بزرگی مانند لرها، کردها و آذری ها در غرب ایران وجود دارند که با تاریخ درخشان یکی از منابع قدرت مردمی هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ایران هم اینک دشمنان سرسختی دارد، گفت: عربستان که درگذشته تنها رقیب منطقه ای ایران بود اکنون دشمن ما شده و ترکیه هنوز با ما رقیب است.
سرلشکر رضایی با بیان اینکه امروز باید از دفاع مقدس درس بگیریم، گفت: فساد اقتصادی، قاچاق و تبعیض با اقتدار انقلابی از بین می رود.
فرمانده دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بدون تکیه بر اقتدار انقلابی با قاچاق، فساد و تبعیض نمی توان مقابله کرد و همین اقتدار انقلابی است که می تواند ما را از تهدیدات خارجی و داخلی نجات دهد.
وی با اشاره به اینکه همه پیروزی ها و موفقیت های پس از انقلاب اسلامی به دلیل ادامه دادن راه شهداست، افزود: امروز موشک های ما ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند و پهپادها تا ۷۰۰ کیلومتر قدرت پرواز و عملیات دارند.
سرلشکر رضایی ادامه داد: بنگاه های سخن پراکنی بیگانه مانند بی. بی. سی و سی.ان.ان در هفته دفاع مقدس سؤال ها و ابهام هایی در رابطه با دوران پر افتخار هشت سال جنگ تحمیلی مطرح می کنند که هدف نهایی آنها از این کار، دور شدن نوجوانان و جوانان از راه شهدا و انقلاب است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به یکی از این ابهام ها اشاره کرد و گفت: اگر ما پس از آزادی خرمشهر وارد عراق نمی شدیم، اکنون صدام زنده بود و ما پنجاه سال با این کشور در جنگ های دوره ای بودیم.
سرلشکر رضایی بیان کرد: دشمنان می دانند اگر راه شهدا ادامه یابد همانطور که کشور مقتدر و برتر منطقه شدیم قدرت اقتصادی هم خواهیم شد و از این واهمه دارند.
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای گفت: همانطوری که قدرت های جهان از صدام حمایت کردند، سبب شرمساری آنها شد و هم اینک پشتیبانی کنونی آنها از عربستان و وهابیت مایه شرمساری آینده آنها می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پرسش ما این است که چرا مردم عربستان نباید بتوانند رأی بدهند و مانند سایر مردم جهان مردم سالاری داشته باشند.
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه مردم کشورهای مسلمان سرنوشت خود را باید تعیین کنند، گفت: ما می خواهیم کشورهای منطقه استقلال داشته باشند و برای آمریکا و اسرائیل نوکری نکنند.
فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به دلاوری های رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از حماسه های بزرگ رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد عملیات جزایر مجنون در پد خندق بود که آنان تا آخرین نفر و تا آخرین قطره خون ایستادند و حتی یک نفر عقب نشینی نکرد.
وی ادامه داد: این حماسه در هشت سال دفاع مقدس بی مانند بود و عراقی ها می گفتند بزرگ ترین مشکل ما همین افرادی است که تا آخرین فشنگ خود ایستادگی می کنند.
تیپ ۴۸ فتح در عملیات پد خندق، به مدت ۱۴ ساعت به مقابله با دشمن بعثی عراق پرداخت که درنهایت با شهادت تعداد زیادی از افراد تیپ و اسارت عده ای از آنها پایان یافت.
۱۲۰ رزمنده در این نبرد به شهادت رسید که ۸۷ نفر آنها کهگیلویه و بویراحمدی بودند.
همچنین در این عملیات ۱۲۰ نفر نیز به اسارت دشمن بعثی درآمدند که ۷۶ نفر آنها از دلاور مردان این استان بودند.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران یکهزار و ۸۸۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.
کنگره بزرگداشت مقام شامخ ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد که از امروز آغاز شده تا پنج روز در یاسوج ادامه دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president