آوای جنوب

امام جمعه چرام: دولت باید بداند وامدار خون شهدایی است که جان دادند اما امتیاز به دشمن ندادند

امام جمعهامام جمعه چرام گفت: دولت باید توجه کند وامدار خون شهدایی است که جان دادند اما امتیاز به دشمن ندادند، باید قراردادهایی که نوعی امتیاز به شیطان بزرگ است را بررسی و سریعا لغو کند.

آوای جنوب،

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در باب لقمه حرام سخن گفت و با بیان اینکه از مصادیق غذای پاکیزه غذای حلال است که تاثیر مستقیمی در سرنوشت انسان دارد، اظهار کرد: زیاد شدن گرایش انسان به گناه، مانع شدن از تربیت و حرکت‌های انقلابی و بی‌میل شدن نسبت به بندگی خدا از جمله اثرات لقمه حرام در زندگی است.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که دعای کسانی مستجاب می‌شود که در شکم آنان لقمه حرام نباشد، عنوان کرد: یک عامل مهم و اثرگذار لقمه است اما چنین نیست هرکسی بد عاقبت شود از لقمه حرام باشد.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه جنگ سوریه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، ترکیه، عربستان و قطر به سال ششم وارد می‌شود که پیروزی با محور مقاومت بوده و هست، گفت: حلب دومین شهر بزرگ سوریه که در آستانه فتح کامل است نقطه مهم و هم مرز با ترکیه است.

افشار، تصریح کرد: با پیروزی محور مقاومت آمریکا پیغام مذاکره با ایران در باب سوریه را دادند که رهبری عزیز نپذیرفتند چرا که تاریخ انقلاب و معاصر نشان می‌دهد دولت‌مردان آمریکایی قابل اعتماد نیستند.

خطیب جمعه چرام، اضافه کرد: پیروزی در سوریه، حلب و عراق یعنی امنیت ایران اسلامی و اینکه ما خط دفاع از مرزها را تا سوریه و عراق عقب بردیم نقشه دشمن را برای ضربه به ما ناکام گذاشت.

افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به بحث هواپیماهای بوئینگ، گفت: در برجام تعهداتمان را انجام دادیم ولی آمریکایی‌ها بدعهدی کردند و به قول‌های خود مبنی بر رفع تحریم‌ها به طور کامل عمل نکردند اما اجازه ورود هواپیماهای بوئینگ را به ایران دادند و بعضی در داخل این مطلب را از دستاوردهای برجام دانستند.

وی افزود: اینکه آمریکا به ورود هواپیماهای بوئینگ به ایران موافقت کرد ۲ هدف دارد که سود شرکت‌های آمریکایی و خروج از رکود هدف اول است.

افشار، ابراز کرد: برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها در داخل، وزارت آمریکا فروش بوئینگ را مشروط به این کرد که این هواپیما به افراد ایرانی تحت تحریم آمریکا خدمات ندهد که متاسفانه طرف‌های مذاکره‌کننده ایرانی نیز پذیرفتند.

امام جمعه چرام، متذکر شد: شرکت آمریکایی بوئینگ پا را فراتر گذاشته و خواهان ایجاد دفتر در تهران شده‌اند تا پای مستشاران آمریکایی در زمینه هوایی که همان پروژه نفوذ است به ایران باز شود.

وی، تاکید کرد: دولت باید توجه کند وامدار خون شهدایی است که جان دادند اما امتیاز به دشمن ندادند، باید قراردادهایی که نوعی امتیاز به شیطان بزرگ است بررسی و لغو سریع کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president