آوای جنوب

فرماندار گچساران:مسؤولان نبود اعتبارات را بهانه کم‌کاری خود قرار ندهند

مسؤولان و مدیران نباید نبود اعتبارات را بهانه کم کاری خود قرار داده و باید پیگیر مسائل مربوط به حوزه کاری خود باشند

فرماندارفرماندار گچساران گفت: مسؤولان و مدیران نباید نبود اعتبارات را بهانه کم‌کاری خود قرار داده و باید پیگیر مسائل مربوط به حوزه کاری خود باشند.

آوای جنوب؛

ظهر امروز جلسه هم‌اندیشی و ساماندهی امور جوانان شهرستان گچساران با حضور فرماندار و رؤسای ادارات شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گچساران در این آیین اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی به منظور بررسی مشکلات حوزه ورزش و جوانان است.

رحیمی به تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی در این حوزه تاکید کرد و گفت: در ابتدای انجام هر کاری باید گام‌ها را محکم و با برنامه‌ریزی برداشت تا در ادامه مسیر موفق‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به مهم بودن مسأله جوانان و تاثیرات ورزش در شادابی و نشاط جوامع رسیدگی به امور و مسائل جوانان را به عنوان یک مسأله ملی برشمرد و از مسئولان ادارات خواست تا برنامه‌ریزی توأم با کار کارشناسی در خصوص ساماندهی مسائل جوانان داشته باشند.

رحیمی تصریح کرد: جامعه جوان ما بزرگترین مزیت و سرمایه کنونی کشور هستند که اگر درست هدایت شوند سعادت کشور را به ارمغان خواهند آورد.

فرماندار گچساران بیان داشت: در دولت توجه زیادی به حوزه جوانان شده و دولت تمام توان خود را برای پیگیری مشکلات آنها به کار بسته است.

این مسئول افزود: با پیگیری مسؤولان زیرساخت‌ها به نسبت خوبی برای ورزش شهروندان تدارک دیده شده است، که از آن جمله ۱۹ زمین چمن مصنوعی که در شهر و روستاهای شهرستان احداث شده از این دست اقدامات است.

رحیمی در بحث نگهداری زمین‌های چمن مصنوعی روستاها گفت: از آنجایی که اعتبارات ورزش و جوانان جوابگوی هزینه‌های نگهداری از آنها نیست این زمینها برای استفاده جوانان روستایی به دهیاران به عنوان نمایندگان دولت واگذار خواهد شد.

وی افزود مجهز کردن این زمینها می‌تواند نقشی اساسی در توسعه ورزش و همچنین سلامت افراد ایجاد کند و جوانان بسیاری را در روستاها به سمت ورزش و تفریح‌های سالم هدایت کند.

فرماندار گچساران خاطرنشان ساخت: با توجه به کمبود اعتبارات استانی و مشکلات مالی حوزه ورزش و جوانان باید کمبود مالی را از طریق ادارات کل و وزارتخانه‌های متبوع پیگیری کرد تا مشکلات مرتفع گردد.

وی وجود مشکلات مالی را دلیلی برای کم کاری مدیران ندانست و عنوان کرد: مسؤولان و مدیران نباید نبود اعتبارات را بهانه کم کاری خود قرار داده و باید پیگیر مسائل مربوط به حوزه کاری خود باشند.

رحیمی وجود نمایندگان فعال استان در مجلس شورای اسلامی را فرصت مناسبی دانست که مسؤولان باید از این فرصت نهایت استفاده را برای توسعه و پیشرفت استان کنند.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان با تعامل و همکاری که دارند گام‌هایی اساسی و مثبت برای حل مشکلات استان برداشته و لازم است که مسؤولان شهرستان‌ها نیز مسائل را گوشزد کرده و از توان بالای آنها استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: سعی شود مشکلات درون سازمانی هر اداره توسط خود مسؤولان حل و فصل شده و از ارجاع مسائل غیرضروری به فرمانداری خودداری شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها در خصوص مسائل مربوط به جوانان ابراز داشت: دوران جوانی حساس‌ترین و پر شورترین دوران زندگی هر فردی است که باید به صورت آگاهانه مدیریت شود و مسؤولان باید در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفا شدن استعدادهای جوانان تلاش و اقدام شایسته انجام دهند.

رحیمی با بیان این مطلب که کارهای حوزه جوانان به عنوان کارهای فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود از ادارات مرتبط با کارهای فرهنگی خواست تا تعامل و همکاری لازم را با اداره ورزش و جوانان شهرستان داشته باشند.

در ادامه این جلسه با مشخص شدن کمیته‌های چندگانه جوانان مسؤولان و اعضای هر کمیته مشخص و مقرر شد گزارش کارهای صورت گرفته در این راستا را در جلسه بعد کمیته گزارش کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president