آوای جنوب

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران:

۱۷۰ هیأت مذهبی گچساران به استقبال ماه محرم می روند

ملکوتیرئیس تبلیغات اسلامی گچساران از فعالیت ۱۷۰ هیأت مذهبی در سطح این شهرستان در مناسبت‌های مختلف خبر داد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: شهرستان گچساران دارای ۱۷۰ هیأت مذهبی است که در ایام ماه محرم و سایر مناسبت‌ها در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی در سطح شهرستان گچساران و روستاها فعالیت دارند، گفت: با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های عزاداری در این محافل، تیم‌های نظارتی در طول این ایام بر عملکرد هیئات مذهبی و مداحان نظارت مستمر خواهند داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران افزود: بیش از ۶۰ مبلغ بومی و غیربومی اعزامی از استان قم با محوریت ابعاد و علل قیام عاشورا، استکبارستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، نقش ولایت مداری در تعالی اسلامی، ادعیه خوانی و روضه خوانی در هیئات مذهبی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

ملکوتی در ادامه تصریح کرد: اجرای تعزیه، نشست‌های روشنگری، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اجتماعات بزرگ عزاداری از برنامه‌های فرهنگی هنری این ایام در شهرستان گچساران خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای بیش از ۲۰۰ مداح است و سیاست اداره تبلیغات اسلامی هدایت، نظارت و ساماندهی هیأت‌های مذهبی است، خاطرنشان کر: هیأت‌های عزاداری به بهترین نحو در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

ملکوتی با تأکید بر این که باید عاشورا و تاسوعا و ایام محرم را به بهترین نحو زنده نگه داریم، تصریح کرد: دشمن از همین مناسبت‌ها هراس دارد.

این مسؤول به نقش بصیرت‌افزایی این مناسبت‌ها ازجمله دهه محرم اشاره کرد و افزود: باید در این دهه به اهداف قیام امام حسین(ع) به خوبی پرداخته شود تا نسل امروز با فلسفه قیام عاشورا بیشتر آشنا شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president