آوای جنوب

شهردار یاسوج:پیگیر قضیه اخراج کارگران خدماتی شهرداری هستم/تذکر لازم را به پیمانکار داده‌ام

حدود ۴۲ کارگر شهرداری یاسوج توسط پیمانکار اخراج شدند که برای احقاق حق خود تجمعی آرام در محل شورای شهر یاسوج برپا کردند

شهردارشهردار یاسوج گفت: پیگیر رفع مشکل اخراج کارگران خدماتی شهرداری هستیم.

آوای جنوب؛

محمدعلی جاوید عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اخراج تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری یاسوج توسط پیمانکار جدید اظهار کرد: به هیچ وجه راضی نیستیم که کارگری از کار خود اخراج شود و مشکلی برای کارگران ایجاد شود.

وی گفت: اما مشکلی که وجود دارد به شهرداری برنمی‌گردد و پیمانکار این عده از کارگران را اخراج کرده است.

شهردار یاسوج افزود: قرارداد پیمانکار قبلی به اتمام رسیده است و پیمانکار جدید مشغول به کار شده و پیمانکار جدید حجمی کار می‌کند و می‌گوید که نیاز به این کارگران نداریم.

جاوید بیان کرد: بر همین اساس و برای اینکه حقی از کارگران ضایع نشود مکاتبه با اداره کار داشته‌ایم و و منتظر جواب استعلام از اداره کار هستیم تا پس از آن تصمیم‌گیری لازم انجام پذیرد.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شخصا با پیمانکار صحبت کرده‌ و مراتب اعتراض خود را در این خصوص اعلام کر‌ده‌ام، تبیین کرد: به هیچ وجه راضی به ایجاد مشکل برای قشر ضعیف کارگر نیستم.

حدود ۴۲ کارگر شهرداری یاسوج توسط پیمانکار اخراج شدند که برای احقاق حق خود تجمعی آرام در محل شورای شهر یاسوج برپا کردند.


اصل ماجرا

همزمان با اول مهرماه و در روزهایی که بچه‌ها به تکیه‌گاهی برای درس خواندن نیاز دارند، ۴۲ کارگر شهرداری یاسوج از کار بیکار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، قصه کارگران خدماتی شهرداری یاسوج و زجرهایی که در سال‌های اخیر کشیده‌اند بسیار غمگنانه و اسف‌بار است.

در همه سال‌های اخیر شنیده‌ایم که یا کارگران شهرداری بیکار شده‌اند و یا این که حقوق آن‌ها گاه از ۶ تا ۱۱ ماه پرداخت نشده‌ و یا اگر پرداخت شده نصفه و نیمه است.

کارگران شهرداری یاسوج در این دوره کاری شورای شهر یاسوج و با آمدن محمدعلی جاوید و نشستن وی بر مسند شهرداری یاسوج امیدوار بودند که مشکلاتشان برطرف شود اما امروز نه نتها مشکلات برطرف نشده بلکه تعداد زیادی از آن‌ها در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس و در روزهایی که باید بابای خوبی برای فرزندانشان باشند اخراج شده و بیکار شده‌اند.

جمعی از کاگرران خدماتی شهرداری یاسوج که در بین آن‌ها نیروهایی با ۲۸ سال کار نیز وجود دارد امروز در خیابان‌های شهر یاسوج سرگردان و بیکار تنها با یک بنر ساده که در آن به اخراج خود اعتراض داشتند پرسه می‌زدند.

 

 

غلام جانی‌پور به نمایندگی از این کارگران اخراجی اظهار کرد: در بین ما کسانی هستند که ۸ سر عایله دارند و امروز که مصادف با مهرماه است باید جوابگوی خانواده و فرزندان باشند که از این پس چگونه باید مخارج زندگی را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکاران تاکنون هر بلایی که خواسته‌اند بر سر کارگران شهرداری یاسوج آورده‌اند، تصریح کرد: کسی نیست که از این پیمانکاران سؤال کند چرا به کارگران ظلم می‌کنید و دلیل بریده شدن نان آن‌ها چیست.

جانی‌پور با انتقاد شدی از مدیریت پسماند شهر یاسوج گفت: در دوره فعلی به کارگران توسط این مدیریت ظلم می‌شود و باید کسی در این استان جوابگوی خودسری این عده باشد.

جانی‌پور با بیان اینکه کارگران از جاوید شهردار یاسوج انتظار حمایت دارند تصریح کرد: شهردار را تکیه‌گاه خود می‌دانستیم اما امروز همه امور را به افرادی واگذار کرده‌اند که به تنها چیزی که نمی‌اندیشند کارگر است.

 

 

این کارگر خدماتی شهرداری که به نیابت از سایر دوستان خود سخن می‌گفت، اظهار کرد: پیمانکار هر طور که بخواهد حقوق کارگر خدماتی را می‌دهد و حقوق ما را نصفه بها می‌دهند.

جانی‌پور بیان کرد: حق شیفت و حق مسکن و جمعه‌کاری و تعطیل کاری ما را نمی‌دهند و شاید بگوییم که تنها به ۵۰ درصد از قراردادها عمل می‌کنند و دلیل آن نیز اعمال نفوذی است که در شهرداری و سایر ارگانها دارند و هر گونه که بخواهند با کارگر شهرداری برخورد می‌کنند.

وی با بیان این که وقتی حقوق کارگر را تمام و کمال نمی‌دهند ما نیز برای کار در شهر بی‌انگیزه می‌شویم، تصریح کرد: خانواده‌های ما از نظر روحی وضعیتی ندارند و خودمان هم این وضعیت را داریم که یا حقوقمان را به صورت کامل نمی‌دهند و یا این که مانند امروز اخراج می‌شویم.

 

 

جانی‌پور با بیان اینکه حقوق ما هر ۵ تا ۶ ماه یکبار پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اگر به فرض مثال حقوق ما یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود تنها ۸۰۰ هزار تومان آن پرداخت می‌شد.

وی با تأکید بر این که هر چند پیمانکار به ما ظلم کرده و اخراج شده‌ایم، تصریح کرد: اما عامل اصلی را شهرداری می‌دانیم چرا که اگر شهرداری به فکر کارگر بی‌نواست باید به گونه‌ای با پیمانکار قرارداد ببندد که نتواند در آستانه مهرماه و همزمان با فصل بازگشایی مدارس نان عده‌ای کارگر را از سفره بردارد و آن‌ها را اخراج کند.

 

 

جانی‌پور با انتقاد از مدیر جدید پسماند گفت: متأسفانه کارگر را حمایت که نمی‌کنند تو سری هم به ما زده می‌شود.

به گزارش فارس، این عده معتقدند که شهردار یاسوج وقتی میدان را برای ترک‌تازی پیمانکار خالی می‌کند کارگران به بدترین نحو توسط پیمانکار اخراج می‌شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. قسم خورده گفت:

    بخدا ناراحت کننده هست بفکر خودتان باشید که در این مشکل باشید

  2. همشهری گفت:

    چشم نماینده کارگران روشنننن….حاج جنتی…!!!!!!!!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president