آوای جنوب

امام جمعه باشت:عده‌ای برای سرپوش گذاشتن روی نواقص از بیان مشکلات کشور در تریبون نماز جمعه ناراحتند

امام جمعهامام جمعه باشت گفت: عده‌ای برای سرپوش گذاشتن روی عیب‌ها از بیان مشکلات کشور در تریبون نماز جمعه ناراحت هستند.

آوای جنوب؛

ظهر امروز حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تقوا خوردن مال حلال و پرهیز از لقمه حرام است، آنچه انسان از روایات استفاده می‌کند این است که لقمه حرام بدترین اثر را بر روح و روان انسان خواهد داشت.

امام جمعه باشت با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: درس‌های فراوانی از ۸ سال دفاع مقدس توانستیم بگیریم، دفاع مقدس الگوی نمونه عملی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در دوران تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: در آن دوران با وجود آنکه هیچ چیز نداشتیم و از همه جهت در تحریم بودیم و بیش از ۳۵ کشور به ما حمله کرده بودند با این وجود توانستیم در آن دوران مقاومت کنیم و این الگو برای همیشه پاسخگو است.

این خطیب جمعه با اشاره به سخنان جانشین سپاه و توانمندی‌های نظامی کشور بیان داشت: اگر امروز این توان را نداشتیم دشمن ساکت نمی‌نشست و به ما حمله می‌کرد و امروز باید این توان خود را جلو ببریم.

عبودی بیان داشت: کشور در مقابل دشمن یک مجموعه واحد است و از طرفی باید نهادهای انقلابی کشور تقویت شوند در مواقع خطر نهادهای انقلابی مثل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و… هستند که جلو می‌آیند و باید تقویت شوند.

وی با اشاره به تخریب‌های نهاد نماز جمعه اظهار کرد: نباید بشنویم عده‌ای به نهاد نماز جمعه حمله کنند، نهاد نماز جمعه تریبون اساسی نظام است.

این خطیب جمعه با اشاره به سخنان رهبری در مورد نماز جمعه بیان داشت: کسی که نهاد نماز جمعه را ناشیانه تخریب می‌کند که نماز جمعه نباید در امورات کشور دخالت کند معلوم است چنین شخصی می‌خواهد نواقصات خود را بپوشاند.

عبودی ادامه داد: نهاد نماز جمعه متعلق به هیچ نهاد، جناح و گروهی نیست بلکه این نهاد متعلق به انقلاب و نظام اسلامی و آحاد مردم است.

امام جمعه باشت با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: در این زمینه جمله مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است که فرمود در کشور آمار پایه اساسی همه برنامه‌ریزی‌های کشور است.

این خطیب جمعه افزود: اگر آمار دقیق نداشته باشیم مسؤولان نمی‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند و مردم باید این مسأله را جدی بگیرند چرا که خدمت به کشور و خود مردم است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president