آوای جنوب

هشدار امام جمعه چرام به مسئولانی که در نماز جمعه شرکت نمی کنند

در هفته ی گذشته متاسفانه شاهد بودیم برخی از مسئولان دولتی موضع ناصحیح نسبت به خطبه های نماز جمعه داشتند

امام جمعهامام جمعه چرام با اشاره به وقت نمازجمعه و ایراد سخن در این مراسم گفت:مسئولینی که در نمازجمعه شرکت نمی کنند و در هفته مربوطه قصد سخن داشته باشند را اجازه نخواهیم داد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد که تنها عامل دفع تهدید های نظامی اقتدار دفاعی و نظامی و ایجاد ترس و رعب در دشمن بوده و خواهد بود.

امام جمعه چرام افزود: عدم حمله به ایران ارتباطی به تلاش های سیاسی و مذاکرات نداشته است.دشمن اگر دست به اقدام نظامی علیه ما نمی زند چون میداند توان نظامی ما آنچنان بالاست که در کوتا ترین زمان قاطعانه ترین پاسخ را خواهد یافت.

افشار در ادامه بیان کرد:حضرت آقا دراین بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع توصیه نمودنده و با توجه به حساسسیت منطقه ی خاورمیانه و موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی و طمع قدرت های سلطه گر را بیان کردند.

وی افزود: ایشان با اشاره به تامین امنیت بیان کردند که برای تامین امنیت ملت و کشور و آینده باید علاوه بر توان دفاع توان تهاجمی را نیز افزایش داد .

افشار افزود:اینکه حضرت آقا چند سال پیش در پاسخ به تهدید صهیونیستها فرمودند که در صورت هر نوع اقدام علیه ایران تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد این تهدید ایشان یک تهدید مدبر همراه با پشتوانه های اجرا بود.

امام جمعه چرام در ادامه اضافه کرد:اینکه ساده لوحان در داخل می گویند نیاز به قدرت نظامی نیست بدانند پیشرفته ترین کشورها مثل خود آمریکا دهها برابر ما هزینه ی نظامی دارد.قدرت های ناچیزی مثل آل سعود و اسراییل چندی برابر ما هزینه صرف تجهیزات نظامی میکنند تا توان خویش را بالا ببرند.آیا این صحبت ها عاقلانه است؟

امام جمعه چرام با اشاره به همسایگان کشورمان گفت:در همین همسایگی ما کشور مظلوم پاکستان و افغانستان بارها مراسمات عروسی و تجمعات مردمی توسط هواپیماهای آمریکایی بمباران شدند آیا اگر ما قدرت بازدارندگی نداشتیم آنها رحمی به ما می کردند؟

افشار افزود:هر سخنی را نمی شود گفت اما همین اندازه بدانید که اگر تعرض صورت گرفت ،جواب ما محکم و قاطعانه است و خلیج فارس را آرامگاه سربازان آمریکایی خواهیم کرد.

افشار با اشاره به وقت نمازجمعه و ایراد سخن در این مراسم گفت:مسئولینی که در نمازجمعه شرکت نمی کنند و در هفته مربوطه قصد سخن داشته باشند را اجازه نخواهیم داد.

وی با اشاره به روایات و ضمن اهمیت نمازجمعه اظهار داشت:چهار نفر هستند که زندگی خویش را دوباره شروع می کنند.از جمله کسانی که زندگی خویش را دوباره شروع می کنند می توان به بیمار خوب شده ، مشرک اسلام آورده و همچنین شرکت و توبه بعد از نماز جمعه اشاره نمود.

افشار با اشاره به هفته گذشته بیان کرد:در هفته ی گذشته متاسفانه شاهد بودیم برخی از مسئولان دولتی موضع ناصحیح نسبت به خطبه های نماز جمعه داشتند.

وی اضافه کرد:آن ها گفتند توقع دارند مباحث گروه ویژه اقدام مالی نباید در نمازجمعه مطرح شود.اینان مدعی شدند چون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد،دیگر نمازهای جمعه نباید به این مباحث بپردازد.

امام جمعه چرام ضمن پاسخ به مطلب ذکر شده و با اشاره به بیانات امام راحل افزود:نمازجمعه منبر نظام اسلامی است و امام راحل نیز در رابطه با این مطلب فرمودند که خطیب جمعه مسلمانان را از مسائل سیاسی، اقتصادی و اموری که در استقلال آن ها نقش دارد،آگاه کند و در غیر اینصورت باید همه تربون های عمومی و مطبوعات را تعطیل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president