آوای جنوب

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای گچساران به مواضع تفرق افکنانه مسئولین بوشهر و گچساران

.

بسیج شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گچساران و باشت در بیانیه ای، به مواضع تفرقه افکنانه مسئولان استان بوشهر و شهرستان گچساران انتقاد کردند.

متن بیانیه به این شرح است:

همبستگی و اتحاد مردم استان های جنوب کشور همیشه زبانزد عام وخاص بوده و فارغ از رابطه قومیتی و فرهنگی،ولایتمداری آنها در تقویت این رابطه نقش مهمی ایفاکرده.خلق حماسه هایی عظیم در سرنگونی حکومت مستبد پهلوی،هشت سال دفاع مقدس و دست آورد های بزرگ در جهت مستحکم کردن پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی،همه و همه بخاطر عدم تفرقه و وحدت همه جانبه در بین آحاد این مردم شریف بوده است.
اما متاسفانه چند روزیست که مسولین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر استاندار و نماینده شهرستان بوشهر و البته در جواب آنها نماینده مردم گچساران بدون در نظر گرفتن مصالح نظام و مردم شریف این دو استان در بیانیه های متعدد به جان هم افتاده و درصدد ایجاد تفرقه و تشویش اذهان عمومی قامت آراستند؛ در این بین عده ای با حمایت در هردو استان آتش بیار معرکه ای شدند که جز اختلاف و کینه و نفاق در بین مدافعان حریم انقلاب در این دو شهرستان و یا استان نتیجه ای نخواهد داشت . که اگر نادانسته باشد جهالت محض واگر از روی آگاهی باشد خیانت به نظام و مردم و جهلی مرکب است .چراکه امام (ره) بارها مسولین را از ایجاد تفرقه برحضر داشته و فرمودند: یکی از تعلیمات مکتب ما این است که متفق با هم باشیم – هر یک از این گروهها یا هر یک از این افراد که بر ضد آن رفیق خودش یک کلمه‌ای بگوید، از مکتب خارج شده است و به درد اصل ایران دیگر نمی‌خورد.
ازاین باب برخود لازم دیدیم جهت رفع هرچه سریعتر این کشمکش ها نکاتی را متذکر شویم.

از قضا اینکه مردم استان های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و خصوصا مردم گچساران و بوشهر از قدیم الحال تاکنون در کنار هم چه شخصی و چه اداری زندگی بسیار صمیمانه ای را دارند و این دعواها فقط بین مسئولین و خصوصا در این دوران بیشتر رخ نمایی می کند که جای تعجب دارد ؟؟ قطعا مواضع نادرست هر دو طیف از مسئولین دو استان مورد نکوهش شدید عموم مردم قرار می گیرد و در مجموع از ابراز و اظهار چنین مواضعی از مسئولان هر دو استان در چنین سطحی و با چنین ادبیات ضعیف و عوامانه ای بسیار متاسفیم .
۲٫استاندار و نماینده محترم مردم بوشهر باید بدانند که؛افراد آن زمانیکه شخصیت حقوقی بدست می آورند باید کاملا معقول و در چارچوب قوانین و مصلحت و امنیت عمومی به ایراد سخنرانی بپردازند و با سخنان تفرقه انگیز و ضد مردمی احساسات مردم را جریحه دار نکنند.. اینکه فلان شرکت یاپتروشیمی در استان بوشهر باید از ورود مردم استان های همجوار جهت اشتغال جلوگیری کند.حرفی فاقد وجاهت قانونی و پشتوانه حقوقی و منطقی می باشد .چراکه با داشتن شرایط لازم علی رغم در نظرگرفتن سهمیه های بومی محلی که معمول و مرسوم است هیچکس حق جلوگیری از ورود مردم استان کهگیلویه و بویراحمد وسایرین رابه شرکت ها و پتروشیمی های جنوب کشور را ندارد. اگرچه لابد بخش اعظمی از استخدام های هر استان بومی است ولی در عین حال در شرکت ها و ادارات گچساران هم هموطنان عزیز بوشهری حضور دارند . لذا طرح چنین مسئله جز ایجاد نفاق و تفرقه حاصلی نخواهد داشت .
۳٫جناب اقای تاجگردون نماینده محترم مردم شهرستان گچساران و باشت هرچند موضع و مطالبه شما در جهت اصلاح طرح ارائه شده ،منطقی و از وظایف شما به عنوان وکیل مردم به شمار می آید؛لکن طرح جملات تهدید آمیز مردم و مسولین استان همجوار پاسخی مطلوب ، مقبول و داری وجه حقوقی و اخلاقی مناسبی در جواب طرح ناصواب مسئولین بوشهرنبوده و اینکه جنابعالی در جواب با بیان جملات احساسی و نامعقول چون(تحریک آمیز ،تشکیل کمپین ضد آب و…)اسباب تضعیف وحدت مردم و مسولین دو استان را فراهم کنید؛کارنادرستی است و انتظار موضعی وزین و عالمانه تر از شما داشتیم . ما با نگاهی خوشبینانه این گونه موضع گیری شما را غیرعامدانه و حاصل نوعی مشاوره های محدود نگر و واهی میدانیم .

۴٫ درنظام اسلامی نه تنها آب وپتروشیمی و صنعت ؛ بلکه هیچ عرصه و پهنه و منبعی ملک شخصی افراد در هرسطحی و به هر بهانه ای نخواهد بود ، لذا تشکل های دانشجویی در استان بوشهر نیز باید با دقت عمل بیشتری به موضوع نگاه می کردند تا خدای نا کرده به جای میانجی گیری و حل مسئله و نکوهش چنین مواضع تفرقه افکنانه از همه مسئولین مربوطه ، در پازل شخص و مسئولان استانی خویش قرار نگیرند. دامن زدن به مسائل تفرقه افکن و جریانسازی بی مورد سبب سست شدن پایه های نظام گردیده کمااینکه جنبش های انقلابی در دانشگاهها؛بلندگوی نظام هستند و نباید با توهین و تحقیر مسولین، مطالبه ای را پی گیری کنند که معلوم نیست آبشخور طراحان اصلی آن کجا و چه کسانی و با چه هدفی هستند .

۵- نگاهی هوشمندانه به اختلاف پیش امده و حواشی دیگر مطرح شده بین استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ، خصوصا شهرستان گچساران در چندسال اخیر ، مشکوک بودن اصل طرح چنین موضوع و موضوعاتی را بیش از پیش برملا می سازد و جای نگرانی و تاسف شدید آنجایی است که مسئولینی در سطح استانداری و نمایندگان مجلس نیز بدون ملاحظات امنیتی مردم ، مستقیما وارد مشاجره می شوند (این تذهبون)

۶- درپایان از دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی هر دو استان به جد می خواهیم تا نسبت این موضوعات و ابهامات ورود کرده و ضمن حل موضوع ، با عاملان تفرق و تشتت در منطقه برخورد جدی به عمل آید .
وسلام علی من التبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گچساران و باشت

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. استاددانشگاه گفت:

    موضع اقای تاجگردون بحق ومردمی است اقای خدری طفلانه سخن میگویدوهمان خدری است که درگچساران التماس میکرد امام جماعت مسجد شودواینجاصلاحیت نداشت بال دراوردن مورچه نشانه کم ظرفیتی اشه، عبایی، که باپول خریده براش گشاده جوجه سیاسی بیچاره

  2. بی طرف گفت:

    من نمیدانم چرا دوستان الکی شلوغش میکنند. من بعید میدانم جناب خدری اماری از افراد بومی که در پروژه های عسلویه مشغول به کار هستند داشته باشند. بهخداوندی خدا من الان در یکی از همین پروژه ها مشغول به کار هستم توی همین پروژه ما شاید سر جمع ۱۰۰ نفر بومی نداشته باشه و اون هم اغلب کار خدماتی و تدارکاتی انجام میدن. جناب خدری بزرگوار قبول کنید شما و مردمانتان برای صنعت ساخته نشده اید شما باید برین ماهیگیری و قاچاق کالا ولا غیر. جالبه یه خدماتی داشتیم بومی بودن تسویه حساب کرد و رفت دنبال شغل شریف قاچاق کالا. اقا خدری قبول کنید غیر بومی ها هستندکه دارن قطب صنعت ایران(عسلویه) را میچرخونن نه شما

  3. گچسارانی گفت:

    درجواب بی طرف درست نیست به کسی توهین کنیدچون اگریک غیربومی درباشت یاگچساران دراین موقیت بیکاری سرکارمیرفت خودمان چکارمی کردیم درضمن اول خودمان شروع کردیم بومی یاغیربومی هرچند گچساران فقط فامیل گرایی ادارات شده قوم گراوخانوادگی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president