آوای جنوب

بازسازی واقعه تاریخی عید غدیر در گچساران+تصاویر

tn_htjhf_kf_86بازسازی واقعه غدیر به عنوان کار ارزشمند فرهنگی، بصیرت‌آفرین است

امام جمعه گچساران با اشاره به عظمت واقعه غدیر گفت: بازسازی واقعه غدیر به عنوان کار ارزشمند فرهنگی، بصیرت‌آفرین است.tn_htjhf_kf_70

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگارآوای جنوب در گچساران اظهار داشت: عید غدیرخم، عیدالله اکبر است از این رو باید مسلمانان برای برنامه‌های دهه امامت و ولایت اهمیت خاصی قائل باشند.

امام جمعه شهرستان گچساران افزود: در سال دهم هجری وقتی پیامبر اکرم(ص) برای مناسک حج عازم خانه خدا می‌شود دستوری بر پیامبر نازل می‌شود که در محلی به نام غدیر خم جانشین خود را که امام علی (ع) است به این گروه ۱۲۰ هزار نفری که از قبایل مختلف بود معرفی کند.نورایی

حجازی تصریح کرد: این تعیین جانشین از طرف خداوند بود و خداوند به پیامبر می‌فرماید علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کن و مناسک حج را تمام کن.

وی خاطرنشان کرد: غدیر خم درسی است برای منافقین و مشرکین که هر کسی اگر از دستورات الهی و فرمان خداوند سرپیچی کند به هلاکت خواهد رسید.

حجازی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر خم در شهرستان گچساران برای اولین بار از نظر فرهنگی کار بسیار ارزشمندی بوده است، بیان داشت: کاش مکان بازسازی این واقعه در مکانی نزدیک به شهر بود که تمام مردم بتوانند از این مشاهده و بهره بردن از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه برای اولین بار بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: بازسازی واقعه غدیرخم برای اولین بار خوب بود ولی دارای اشکالاتی نیز بوده که در سال‌های آتی بیشتر به اصل موضوع پرداخته و باید با کیفیت‌تر برگزار شود.

 

 

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president