آوای جنوب

دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هزینه سفر دولت تدبیر و امید به استان را مورد بررسی قرار دهد

در صورتی که به هر اداره مراجعه کنیم برای صد هزار تومان پول برای امورات دینی و فرهنگی می‌گویند پولی نیست! اما خیابان و کوچه‌های مرکز استان و روستاهای اطراف همه بنر با کیفیت نصب می‌شود

امام جمعهامام جمعه قلعه رئیسی گفت: بازرسی و دادگستری استان هزینه سفر دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار دهند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در جمع خبرنگاران در چاروسا به وضعیت هزینه سفر دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسؤولان بازرسی و نظارتی استان راجع به هزینه‌های که برای استقبال از ریاست محترم جمهور شده توجه کنند و ببینند چرا این قدر هزینه صورت گرفت و میزان هزینه بنرها و پلاکاردها و سایر اقدامات را به‌طور یقین قابل بررسی قرار دهند.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: بیت‌المال مسلمین مثل ناموس مردم حرمت دارد چنانکه در گذشته هم اگر خلافی صورت می‌گرفت و به اثبات می‌رسید امروز هم باید برخورد صورت گیرد.

وی با درخواستی از مدیرکل دادگستری استان افزود: مدیرکل دادگستری استان باید در این زمینه ورود پیدا کند و اگر از عرف و حد معمول بیشتر هزینه شده حق این مردم است که مرتکبین این اقدامات جوابگو باشند.

صلواتی بیان کرد: در صورتی که به هر اداره مراجعه کنیم برای صد هزار تومان پول برای امورات دینی و فرهنگی می‌گویند پولی نیست! اما خیابان و کوچه‌های مرکز استان و روستاهای اطراف همه بنر با کیفیت نصب می‌شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان طرح سؤالاتی از این هزینه‌ها یادآور شد: هزینه این بنر و داربست‌ها از کجا تأمین شد؟ آیا هلال‌احمر استان در این هزینه نقش داشت؟ حساب مخصوصی برای این مسأله بوده؟ آیا شهرداری‌ها که بعضی از آنها در تأمین حقوق کارمندانشان با هزارها مشکل مواجه هستند نقش داشتند؟ آیا فرمانداری ها و دیگر نهادها نقش داشتند؟ و حساسیت بنده به‌خاطر بیت‌المال مسلمین است و الا بنده در همه خطبه‌های نماز جمعه برای موفقیت دولت تدبیر و امید دعا می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبینانه‌ترین حالت این است که بگویم مثلاً یک خَیر پیدا شد و امیدواریم همینجور است اما اگر از بیت‌المال مسلمین هزینه شده برویم از محضر مولا علی(ع) الگو بگیریم و این سیره علی(ع) است.

صلواتی در ادامه با بیان اینکه در شرایطی که در استان ما فقر دامن گیر مردم شده و عده ای به نان شب محتاج هستند خاطرنشان کرد: وقتی مردم استان ما به شام شب محتاج هستند آن وقت ما اینطور رفتار کنیم آیا دیگر نهادها و ادارات هزینه کردند، در این عصر دنیای مجازی که اطلاعات از آمریکا به سیلاب کلوار(دورترین روستای استان کهگیلویه و بویراحمد) ۳ثانیه است بهتر نبود ما به روش دیگری عمل می کردیم به طور یقین خود ریاست جمهور هم راضی به این کار نبودند.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: کسانی که این هزینه ها را انجام دادند باید در پیشگاه خدا جواب آماده کنند همچنان‌که امثال خاوری، بابک زنجانی و صاحبان حقوق‌های نجومی و کسانی که زمینه آن را آماده کردند باید جوابگو باشند، امیدوارم مسؤولان امر توجه کنند تا با اندیشیدن تدابیر لازم از استفاده بیت‌المال جلوگیری شود و دیگر از این اتفاقات را شاهد نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین اضافه کرد: امام علی(ع) به کارگزارانش فرمود قلم‌های خود را نازک کنید و زیادتی کلمات را حذف کنید و مقاصد و منظورها را در نظر بگیرید! بر حذر می‌دارم شما را از پرنویسی زیرا اموال مسلمانان نمی‌تواند این‌گونه خسارت را تحمل کند، و یا در قسمتی دیگر در بحارالانوار امیرالمومنین می‌فرماید به خدا سوگند! اگر ببینم آنچه را عثمان بیهوده از بیت‌المال به این و آن داده حتی اگر مهر زنان یا بهاء کنیزان شده باشد آن را باز می‌گردانم، زیرا عدالت گشایش می‌آورد و آن کس که عدالت بر او گران آید ظلم و ستم بر او گران‌تر خواهد بود؛ و در پایان امیدواریم مسؤولان و مدیران دولت شعار حکومت امام علی(ع) را که شعار علوی است را در عمل قرار دهند شعار علوی را الگو خود قرار دهند.فارس

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ایرانی گفت:

    دارم شاخ در میارم…چطوره هزینه های سفر معجزه هزاره سوم را و باند نیویورکیش را هم پیگیری کنن..؟؟

  2. خامی گفت:

    قلعه رئیسی تا تو را داره هیچ پیشرفتی نمیکنه
    تو را باید ببن تهران به جای خاتمی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president