آوای جنوب

امام جمعه گچساران : نمی‌دانم چگونه هنوز عده‌ای متوجه فرمایشات مقام معظم رهبری نشده اند

امام جمعهامام جمعه گچساران گفت: به مسوولان نظام توصیه می‌کنیم قراردادهای نفتی باید عاقلانه بسته شود تا آسیبی به کشور و مردم نرسد.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) اظهار کرد: مردم ایران افتخار دارند که از دوستداران اهل بیت(ع) و ملتی ولایی و انقلابی هستند.

امام جمعه گچساران بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که دولت آمریکا منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کند و در کنار آن تروریست‌های دیگر را تقویت می‌کند و این به معنای حاکمیت سیاست بر اخلاق است که این تفکر تفکر خطرناکی است.

وی ادامه داد: اینکه فکر کنیم با مذاکره می‌توانیم به تفاهم برسیم این یک فکر اشتباه است چرا که آنها به دنبال این نیستند که بر اساس منطق مذاکره صورت بگیرد بلکه تنها به دنبال اجرایی کردن اهدافشان هستند.

حجت‌الاسلام حجازی با بیان اینکه باید مراقب باشیم فریب روش‌های آنها را نخوریم تصریح کرد: نمی‌دانم چگونه هنوز عده‌ای متوجه فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص نمی‌شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در همین روزهای گذشته نیز به این مسأله اشاره کردند که اینکه تصور کنیم با مذاکره می‌توان به نقاط مشترک رسید، اشتباه است و تجربه ثابت کرده که آمریکایی‌ها در مذاکرات به دنبال تحمیل خواسته‌های خود هستند و ما باید مراقب باشیم.

خطیب نماز جمعه گچساران در ادامه با اشاره به دشمنی‌های آمریکا، اسرائیل و آل سعود با ایران اسلامی اظهار داشت: دشمنی دشمنان نظام اسلامی فراتر از دشمنی‌های رایج در دنیاست و همانگونه که صهیونیست‌ها راه مسجدالاقصی را بر مسلمین بستند این‌ها نیز راه مسجدالحرام را بر مسلمین بستند و با این کارشان دل مؤمنین را آزرده خاطر کردند.

امام جمعه گچساران، حادثه خونین منا و ده‌ها واقعه که منجر به شهادت صدها حاجی در این کشور شده است را نشان بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود دانست و گفت: از هتک حرمت کعبه در جمعه خونین مکه نمی‌توانیم بگذریم.

حجت‌الاسلام حجازی با یادآوری فاجعه سال گذشته منا تأکید کرد: حادثه دلخراش و ننگین منا را هیچ‌گاه فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) گفت: توصیه اسلام و تاکید مقام معظم رهبری بر ازدواج آسان است و خوشبختی جوانان در تشریفات و تجملات و مهریه‌های سنگین نیست و والدین در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند.

حجازی با بیان اینکه امیدواریم مسوولان نظام ترتیبی اتخاذ کنند تا زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شود گفت: خانواده‌ها نیز باید با دوری از تجمل گرایی و تشریفاتی نظیر تالارها و ارگ و سفره‌های غیرشرعی میلیونی به این امر کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز ما باید از زندگی ساده و بی‌آلایش امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به قراردادهای نفتی اظهار کرد: قراردادهای نفتی تصوراتی را ایجاد کرده است که توقعی که از تصمیم گیرندگان داریم این است نگذارند نامحرمان بر سرمایه کشور ما تسلط پیدا کنند.

حجازی با بیان اینکه تسلط نامحرمان بر سرمایه کشورمان یکی از مشکلات اساسی قراردادهای نفتی است گفت: یکی دیگر از اشکالات دیگر این قراردادها این است که سرمایه‌گذاران درون کشور ما کنار زده می‌شوند و اختیار به نامحرمان سپرده می‌شود.

امام جمعه گچساران تاکید کرد: به مسوولان نظام توصیه می‌کنیم قراردادهای نفتی باید عاقلانه بسته شود تا آسیبی به کشور، جوانان، کارمندان و مردم نرساند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president