آوای جنوب

تشریح برنامه های کنگره ملی شهدای استان /محسن رضایی فردا در جمع کهگیلویه و بویراحمدی ها

.

dsc_0259فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت عملکرد کمیته های ۲۴ گانه اجلاسیه ملی شهدای این استان را تشریح کرد.

آوای جنوب؛

سردار یدالله بوعلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن ایام پرحزن و اندوه محرم و صفرو تقارن این ماه عزیز با برگزاری کنگره ملی شهدا کهگیلویه وبویراحمد گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و لازمه آن در جامعه یکی از الزمات امروز کشور است.

همه به مهمانی شهداء دعوت اید

وی به برگزاری کنگره سرداران و امیران کهگیلویه وبویراحمد در مهرماه سالجاری اشاره کرد و گفت: یازدهم تا پانزدهم مهرماه سالجاری بزرگترین کنگره شهدای استان با حضور چهره های شاخص کشوری به مدت پنج روز در مصلی بزرگ امام خمینی ره شهر یاسوج برگزار خواهد شد.

فضای کشور باید شهدایی شود

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلیویه وبویراحمد به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و افزود:مقام معظم رهبری در دیدارشان با مسئولان به ترویج این فرهنگ بزرگ اشاره و گفته بودند پرداختن به شهدا مهمترین کاری است که می توان انجام داد و با آن فضای کشور را شهدایی کرد.

بوعلی به لزوم توجه به عمق فرهنگ ایثاره شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: معظم له در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند برگزاری چنین کنگره هایی نباید فقط به ذکر گذشته محدود شود بلکه باید با برگزاری چنین کنگره های عظیمی راه آینده کشور را ترسیم کنیم.

وی به برگزاری اولین کنگره ملی شهدای استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: این کنگره به گونه ای برگزار خواهد شد که افتخار دوباره برگزاری آن شاید تا ۱۵سال آینده طول بکشد.

مقدمات کنگره شهدای استان از سال ۸۴شروع شد

فرمانده سپاه استان گفت: مقدمات برگزاری این کنگره از سال ۸۴ با تشکیل ستاد کنگره شهداء آغاز شده که به بنا به دلایلی درجمع آوری مستندات به طول کشیده و افتخار برگزاری آن به امسال رسید.

بوعلی بیان کرذ: یکی از مهترین مقدمات برگزاری این کنگره عظیم تشکیل ستاد مرکزی کنگره ملی شهدای استان بود که با بازسازی و مرمت مکان جدید در مرکز استان و جمع آوری مستندات این کار روال خود را به خوبی طی کرد.

تشکیل ۲۱کمیته اجرایی کنگره با حضور آیت الله ملک حسینی

وی به تشکیل ۲۱کمیته اجرایی این کنگره اشاره کرد و گفت: برای هرچه با شکوهتر برگزار کردن این کنگره ۲۱کمیته تشکیل شد که در رأس این کنگره نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس ستاد برگزاری ،استاندار محترم به عنوان جانشین و فرمانده سپاه استان به عنوان دبیر این کنگره با کمیته های جداگانه به فعالیت خود پرداختند.

فرمانده سپاه فتح استان با تقدیر و تشکر از همه مسئولان در اجرای هرچه با شکوهتر برگزار کردن این کنگره گفت: در برگزاری این کنگره همه ادارات نقش تعیین کننده ای داشتند هرچند که کمی و کاستی هایی در چند کمیته وجود داشت اما فراغ جمعی برای برگزاری این کنگره قابل تقدیر است.

بوعلی به جمع آوری مستندات، دست نوشته ها و خاطرات رزمندگان استان در ایام هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل دیر برگزار شدن این کنگره نداشتن مستندات رزمندگان بوده که نبود یگان و تیپ واحد در جنگ از جمله آنها بوده است.

تهیه و تدوین مستندان همه شهدای استان در ستاد کنگره

وی با تشکر از همکاری خوب رزمندگان، فرماندهان و خانواده های شهداء استان در راستای جمع آوری مستندات ۱۸۸۰شهید استان گفت: یکی از بهترین و مهمترین کارهای انجام گرفته در زمان برگزازی این کنگره پرونده سازی و تهیه مستندان همه ۱۸۸۰شهید استان در هشت سال دفاع مقدس است.

تهیه یکهزار ساعت مصاحبه با خانواده شهداء

فرمانده سپاه فتح به جمه بندی مستندات در قالب فیلم،کتاب و … اشاره داشت و افزود: در حال حاضر هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان، جلسات متعدد با گردانهای حضور داشته در رزم و سرکشی از خانواده های شهداء برا ی جمع آوری مستندات از جمله کارهای اجرایی این ستاد بوده است.

بوعلی تهیه و تولید مستندات استان در جنگ و نبرد تیپ قهرمان ۴۸فتح با گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب و نثار هفت شهید را یکی دیگر از جمع بندی این ستاد در راستای برگزاری این کنگره دانست و افزود:در همین راستای از سال ۸۴تا کنون بیش از ۷هزار یادواره در قالب حوزه،محله، مسجد و دهستان و آبروی محله برگزار شده است.

تهیه و تدوین ۱۴۵عنوان کتاب در راستای ترویج ایثار و شهادت

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۰ عنوان نشریه برای اجلاسیه منتشر شده است، گفت: ۱۴۵ عنوان کتاب خاطرات شهدا و موضوع تاریخ جنگ تهیه، تدوین و منتشر شده است، ضمن اینکه ساخت باغ موزه و دهکده دفاع مقدس از برنامه‌های در دست اجرای کنگره است.

نصب ۵هزار تمثال شهداء در کل استان

بوعلی به نصب بیش از ۵هزار تمثال شهداء در کل استان همگام با برگزاری کنگره ملی شهدای استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته توانستیم فیلم فاخر و تولیدی خود فرزندان استان به عنوان پد خندق در ۲۶ قسمت را همزمان با برگزاری این کنگره بر روی آنتن ببریم که افتخاری برای استان است.

بوعلی تهیه تمبر ۹۰ سردار شهید استان نصب ۱۰۰ بیلبورد شهید و تهیه کتاب نقش استان در جنگ که در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت دارد از کارهای صورت گرفته در ستاد کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد دانست و افزود:برگزاری جشنواره شعر عاشورا و شعر دفاع مقدس، جمع‌آوری ۳۰ هزار اسناد شهدا و ۳۶ هزار برگ سند از خاطرات شهدا و ۴ هزار سند از استانداری و ادارات استان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

تهیه ۶۰نرم افزار در راستای تولیدات مجازی

فرمانده سپاه فتح استان به اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای مجازی هم اشاره کرد و بیان کرد: ۶۰ نرم افزار تدوین شده و همچنین راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و کانال تلگرامی ۱۸۸۰ شهید با محوریت عکس و زندگینامه شهدا با ۱۰ هزار عضو، تعریف ۱۷۰۰ ایمیل و ۳۲۰ وبلاگ و سایت و همچنین راه‌اندازی راه اندازی کانال سلام از کارهای صورت گرفته کنگره در حوزه فضای مجازی است.

پخش کنگره ملی شهدای استان در ۳۶هزار نقطه

فرمانده سپاه فتح  با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا از فردا یازدهم مهر در ساعت ۸ و سی دقیقه شروع و قبل از نماز ظهر به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدا به صورت آنلاین از طریق اینترانت داخلی بسیج به نام شباب از ۳۲ هزار نقطه کشور پخش می‌شوند.

بوعلی برگزاری شبی با شهداء با حضور مهمان کشوری را از دیگر برنامه های مهم این کنگره دانست و افزود: کنگره ملی شهدای استان در پنج روز برگزار خواهد شد که در روز اول که به نام عشایر ،ایثارگران و رزمندگان بوده سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی مهمان روز دوم این کنگره که به نام شهدای دانش آموز است را وزیر آموزش و پروز دانست و افزود : روز سوم این کنگره که به نام شهدای روحانی است حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه  پاسداران سخنرانی خواهند کرد.

سرلشکر جعفری و دکترلاریجانی مهمانان ویژه اجلاسیه

بوعلی سخنران روز چهارم این کنگره را سردار نقدی رئیس سازمان بسیج کشور دانست و افزود : در روز پنجم این کنگره که اجلاسیه نهایی این کنگره نیز خواهد بود سرلشکر جعفری فرمانده سپاه پاسداران و دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مهمان این اجلاسیه  ایراد سخن خواهد کرد.

وی اظهارکرد: همچنین همزمان با برگزاری این کنگره بازگشایی نمایشگاه تاریخی، فرهنگی و جنگی استان و همچنین رزمایش نمادین والفجر ۸ با همکاری تیپ قهرمان ۴۸فتح استان نیز برگزار خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president