آوای جنوب

هدایت خواه : منابع کشور پاسخگوی نیاز ۳ برابر جمعیت کنونی است

هدایت خواهنماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی مدیریت بهره‌برداری و فرهنگ مصرف در جامعه را ضعیف دانست و گفت: اگر درست مصرف کنیم منابع کشور نیاز سه برابر جمعیت فعلی را تأمین می‌کند.

آوای جنوب؛

ستار هدایتخواه شامگاه پنج شنبه در نشست هم اندیشی فرهیختگان و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ در جامعه اظهار داشت: فرهنگ زیربنای جامعه و به مثابه خونی است که در رگ‌های آن جاری است.

نماینده ادوار گذشته بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: وقتی فرهنگ کار ضعیف باشد طبیعی است جامعه نمی‌تواند به تولید ثروت برسد.

هدایتخواه افزود: در حالی که کار اداری هشت ساعت معین شده اما در جامعه‌ای که دین کار را جهاد فی‌سبیل‌الله تلقی کرده در بهترین شرایط کار مفید در جامعه ما به دو ساعت می‌رسد.

وی بیان کرد: فرهنگ کار در جامعه ضعیف است و این ضعف ناشی از دلیل‌های متعددی است که نیازمند فرهنگ سازی است.

هدایتخواه با اشاره به آمار ۵۰ هزار نفری دانشجویان در حال تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر هر سال یک پنجم این تعداد فارغ‌التحصیل شوند سالانه ۱۰ هزار نفر به جامعه بیکار افزوده می‌شود که ۹ هزار نفر از جویندگان کار دنبال کار اداری هستند.

وی با اشاره به فرهنگ مصرف در جامعه آمارهای نگران‌کننده‌ای از بالا بودن سرانه مصرف در اقلام مختلف غذایی نسبت به میانگین جهانی ارایه داد و گفت: در حالی که متوسط مصرف نان در دنیا ۷۰ کیلو و متوسط مصرف برنج به ازای هر نفر ۲۰ کیلوگرم است این ارقام در کشور ما به ترتیب ۱۶۰ و ۴۴ کیلوگرم است.

هدایتخواه افزود: اگر متعادل مصرف کنیم می‌توان نیاز سه برابر جمعیت کشور را تأمین کرد.

وی با نگاه اجمالی به نقش فرهنگ مصرف بر سلامت مردم تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد مرگ و میر انسان به خاطر بیماری قلبی و عروقی است که علت آن تغذیه نامناسب است.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی اردوهای جهادی را از ظرفیت‌های مردمی در بسترسازی کار فرهنگی دانست و گفت: باید بر اساس آموزه‌های دینی در بسترسازی کار فرهنگی تلاش شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی گفت:

    مگه کسی پول داره میوه بخره؟؟ مگه کسی وقت اعصاب پول داره ورزش بره؟؟ مگه غیر از نون برنج ملت ایران چیز دیگم دارن اره حرص میتونن بخورن

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president