آوای جنوب

معاون وزیر کار در گفتگو با آوای جنوب: کارگران صنعت نفت برای احقاق حقوقشان انجمن صنفی را راه اندازی کنند

با همکاری کمیسیون‌های اصل ۹۰، امور اجتماعی و امنیت ملی برای پی‌گیری یکسان‌سازی حقوق کارگران صنعت نفت در حال اقدام هستیم

IMG_6305معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار راه‌اندازی انجمن صنفی کارگران صنعت نفت در راستای احقاق حقوق آنها شد.

آوای جنوب/علی مراد کاظم پور

 سید حسن هفده‌تن ظهر امروز در گچساران در پاسخ به سوالات آوای جنوب با اشاره به زحماتی که کارگران صنعت نفت متقبل می‌شوند، اظهار کرد: دولت برای رفع مشکل کارگران دغدغه‌های بسیاری دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وعده‌هایی که وزیر کار در گچساران به کارگران شرکت نفت در خصوص یکسان‌سازی حقوق داده شد ولی اجرایی نشده است، تصریح کرد: رسالت ما این است که مشکلات جامعه کارگری را بشنویم و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا بتوانیم مشکل تبعیض مزدی و حقوقی که در بین کارفرمایان و کارگران وجود دارد را پی‌گیری کنیم و برای کارهای هم‌ارزش و یکسان که در آن حقوق‌های متفاوتی گرفته می‌شود، چاره‌اندیشی کنیم.

این مسؤول با ابراز امیدواری از اینکه دولت بتواند مشکلات حقوق کارگران وزارت نفت را تا پایان دولت برطرف کند، تصریح کرد: در حوزه‌هایی مانند صنعت نفت و مترو و همچنین در بخشی از دولت مشکلاتی از این قبیل وجود دارد که با همکاری مجلس و دولت به دنبال رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رشد اقتصادی که در کشور شاهد خواهیم بود بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه کارگری را برطرف کنیم.

هفده‌تن با بیان اینکه با همکاری کمیسیون‌های اصل ۹۰، امور اجتماعی و امنیت ملی برای پی‌گیری یکسان‌سازی حقوق کارگران صنعت نفت در حال اقدام هستیم، گفت: اما نکته مهم این است که کارگران شرکت نفت برای احقاق حقوق خود در کمتر از یک ماه انجمن صنفی تشکیل دهند.

 وی در پاسخ به دو تن از کارگران نفت گچساران ( اشکان محمدی و فرشید مرتضوی ) در پاسخ به این سوال که اگر مشکلات اقتصادی وجود دارد چرا فقط جامعه کارگری در این مواقع با گرفتن حقوق پایین در کنار دولت ها باشد گفت :بله ما نیز این تبعیض را که از اول انقلاب وجود داشته است را قبول داریم و در پی آن هستیم که شرایطی را فراهم کنیم تا تبعیض شغلی از بین برود.

اشکان محمدی و فرشید مرتضوی ضمن انتقاد از عدم تحقق وعده‌های داده شده وزی در گچساران گفتند : آقای معاون وزیر؛ یکسان‌سازی حقوق کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نه تنها اجرا نشد، بلکه اجرای ناقص طرح طبقه‌بندی مشاغل و لحاظ نشدن مدرک تحصیلی و سابقه کار کارگران باعث دلزدگی و افسردگی چهار هزار و اندی کارگری شده که با حداقل حقوق (حقوق پایین‌تر از کارگران قراردادی سایر ادارات) رنج و زحمت اصلی استخراج یک چهارم نفت و گاز کشور را برعهده دارند.

هفده تن به آوای جنوب گفت : کارگران باید هوشیار باشند و این به همت خود کارگران است که در کمتر از یک ماه انجمن صنفی را راه اندازی نمایند تا بتوانیم هر چه سریعتر مشکلات آنها را پیگیری نماییم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مهدی همکار گفت:

    درود بر اشکان و فرشید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president