آوای جنوب

گلایه مربیان فنی‌و‌حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از جایگزینی رابطه‌ به جای ضابطه در استخدام‌های دولتی

پارتی بازیهمزمان با حضور وزیر و معاون وزیر کار در کهگیلویه و بویراحمد برخی مربیان فنی‌و‌حرفه‌ای از جایگزینی رابطه‌ به جای ضابطه در استخدام‌های دولتی گلایه‌مند بودند.

آوای جنوب؛

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت و با شنیدن مشکلات بیان شده توسط مدیرکل، مدیران و مربیان مراکز با ارائه صحبت‌هایی راهکارهایی برای رفع این مشکلات داد.

رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در جمع مدیران و مربیان فنی و حرفه‌ای با تأکید بر توسعه آموزش، توجه به استانداردهای جهانی آموزش و کسب مهارت برای کسانی که در کلاس‌ها شرکت می‌کنند تأکید کرد.

اما این آموزش و انتقال تجربه توسط مربیانی صورت می‌گیرد که اغلب آنها امروز پشت درب بسته اتاق جلسه حضور داشتند و اجازه ورود به اتاق و صحبت با رئیس سازمان به آنها داده نشد.

گروهی از مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان امروز با شنیدن خبر حضور ریاست سازمان فنی و حرفه‌ای با در دست داشتن نامه‌هایی برای وی در اداره‌کل حاضر شدند تا با دادن نامه و صحبت با مقام ارشد آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شاید گره از مشکلات چندین ساله آن‌ها گشوده شود که متأسفانه این بار نیز به در بسته خورده و اجازه ورود به آنها داده نشد.

اغلب این مربیان از کسانی بودند که در آزمون استخدامی فروردین ماه سال گذشته قبول شده ولی تاکنون در راه استخدام و به کارگیری رسمی آنها مشکلات زیادی ایجاد شده است.

* پارتی بازی‌ها مانع رسمی شدن مربیان با تجربه است

یک مربی آی‌تی مرکز دنا، نخستین کسی بود که با خبرنگار فارس هم صحبت شد و گفت: از سال ۸۷ تاکنون به عنوان مربی در مرکز دنا مشغول هستم.

وی ضمن گلایه از مسؤولان فنی و حرفه‌ای استان، پارتی بازی را مهم‌ترین عامل عدم موفقیت و رسمی شدن مربیان با تجربه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دانشجوی دکتری آی‌تی تهران هستم و به دلیل کمبود ۳۰ ساعت کلاس از استخدام من جلوگیری کرده‌اند.

این مربی با تجربه با بیان اینکه در سال ۹۳ با پارتی بازی کلاس‌ها را به آشناهای خودشان واگذار کردند، بیان داشت: از طرف مدیرکل نامه کتبی برای برگزاری کلاس داشتم اما هر روز به بهانه‌ای از دادن کلاس به من طفره رفتند و در آخر هیچ کلاسی به من ندادند.

این بانوی مربی ادامه داد: همین امر باعث شده تا اکنون علی رغم شرکت در آزمون و کسب حد نصاب امتیاز، به دلیل اینکه حدود ۳۰ ساعت کلاس کم دارم استخدام نشوم.

وی گفت: این در حالی است که کسانی هستند که تنها با دوسال سابقه کاری استخدام شده‌اند.

* بی‌عدالتی مسؤولان باعث شد به حقمان نرسیم

یکی از مربیان طراحی دوخت نیز ضمن تأیید صحبت‌های همکار خود، گفت: من نیز برای تایید شدن و استخدام تنها ۲۷ روز کم دارم در حالیکه سابقه ۵ سال فعالیت در مرکز یاسوج را دارم.

وی نیز مسؤولان را مقصر اصلی عدم استخدام آنها دانست و بیان کرد: زمانی که باید برای گرفتن کلاس می‌آمدیم، تعداد خاصی را اطلاع دادند و به ما نگفتند و همین موضوع هم باعث شده تا ساعت کاریم کم باشد.

این مربی با بیان اینکه یکی از شرایط استخدام این است که از سال ۹۱ تا ۹۳ به عنوان مربی مشغول باشد، گفت: کم‌کاری، تبعیض و بی‌عدالتی مسؤولان باعث شد تا ما به آنچه حقمان است نرسیم.

* تقاضای مصاحبه برای استخدام دارم

یکی دیگر از مربیان این اداره نیز با بیان اینکه دل همه مربیان استان پر از گله و شکایت است، گفت: از نتیجه مصاحبه اصلا راضی نبوده و تقاضای مصاحبه مجدد دارم.

وی با بیان اینکه نمره آزمونم بسیار خوب بود، گفت: متأسفانه هر وقت در استان کاری قرار است انجام شود، متولیان امر بجای اجرای حق و عدالت به فکر آشنابازی و حمایت از خویشاوندان می‌افتند.

ابن مربی با بیان اینکه امیدوارم خداوند پاسخ این گونه آدم ها را بدهد، افزود: متاسفانه مصاحبه در استان خودمان برگزار شد و علی‌رغم اینکه نمره آزمونم خوب بود با کم کردن نمره مصاحبه که تنها چند صدم کم بود گفتند شرایط استخدامی را نداری.

وی تصریح کرد: آیا این حق است که مربی با سابقه ۱۵ ساله شرط استخدامی را نداشته باشد اما کسانی با فعالیت دو یا سه ساله استخدام شوند؟

این مربیان و دیگر مربیانی که از شدت عصبانیت و ناراحتی حوصله حرف زدن و جواب دادن به خبرنگار فارس را نداشتند، همگی از رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک درخواست داشتند و آن هم پیگیری و تجدید نظر در شرایط این مربیان و موافقت با استخدام آنها بود.

نکته قابل توجه اینجاست؛ در جایی که دم از عدالت و حق شناسی می‌زنند و مسؤولان همه جا اعلام می‌کنند تمامی تلاش خود را جهت محقق شدن شعار «عدالت» به کار خواهند گرفت چرا باید مربیانی که از قشر زحمت‌کش و با سابقه طولانی خدمت هستند این گونه مورد ظلم و بی‌مهری قرار گیرند و کسانی که سابقه چندانی در امر آموزش ندارند به جای آنها تایید شده و استخدام شوند.

===============

گزارش از: پریسیما هاشمی

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. رضا گفت:

    کلا تیر زدن هاتون مشکل داره هاااا

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president