آوای جنوب

امام جمعه گچساران : خیلی ها به من نصیحت می کنند اینقدر کلمه فتنه را تکرار نکنید/ عده ای سیاست را بلد نیستند/فکر می کنند سیاست فقط چپ و راست است/لزوم استفاده از جوانان انقلابی در هیأت امنای مساجد

امام جمعه گچساران خطاب به افرادی که می گویند مساجد را سیاسی نکنید اظهار داشت : این عده سیاست بلد نیستند و اینها فکر می کنند سیاست فقط جریان چپ و راست است.

امام جمعهبه گزارش آوای جنوب ،در سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی که به عنوان روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده همایش بزرگ فعالان مساجد شهرستان عصر امروز در سپاه ناحیه شهرستان گچساران برگزار شد.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام حجازی امام جمعه شهرستان گچساران در این مراسم اظهار داشت : در سال ۱۹۶۹ میلادی صهیونیست های جنایتکار مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و به این دلیل آن روز را روز جهانی مساجد نام گذاری کردند و در سراسر دنیای اسلام به همین مناسبت مراسمی برگزار می شود.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه مساجد خانه‌های خدا در روی زمین است اظهار داشت: در صدر اسلام مساجد به عنوان مهم‌ترین سنگر، محل قضاوت، مشورت و عبادت بود و اکنون نیز باید تلاش شود تا همان کارکردی که در صدر اسلام داشته بار دیگر به مساجد برگردد.
حجت ا لاسلام حجازی مسجد را پایگاه دینداری، رشد و تعالی انسانی دانست و اظهار داشت، روحانیون و مبلغین باید از این پایگاه معنوی در جهت پیشبرد اهداف اسلامی‌ و توسعه و بسط فرهنگ ناب محمدی نهایت استفاده را ببرند و متولیان امر در شهرستان، با همکاری تنگاتنگ با هم دیگر زمینه توسعه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد را فراهم سازند.
ایشان با بیان این نکته که مساجد باید در تمام کارها محور و خروجی آن هدایت مردم باشد افزود: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی با احیای مساجد که مرکز همه خیر و خوبی ها هستند، کاهش می یابد.

امام جمعه گچساران خطاب به افرادی که می گویند مساجد را سیاسی نکنید اظهار داشت : این عده سیاست بلد نیستند و اینها فکر می کنند سیاست فقط جریان چپ و راست است.

حجازی خاطرنشان کرد مقام معظم رهبری بارها فرموده اند : دین بدون از سیاست معنایی ندارد چرا که ما می گوییم سیاست ما عین دیانت ما است.

ایشان در ادامه افزود : مگر می شود دو رکعت نماز خواند ولی کاری به این نداشته باشیم که در گوشه و نقاط دنیا چه می گذرد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه : اگر ما می گوییم در برابر هیچ قدرتی به جز خدا سجده نمی کنیم این عین سیاست ما است گفت : اگر امروز عده ای می گویند مساجد و حوزه های علمیه را سیاسی نکنید مشخص است اینها الفبا را را هم یاد نگرفته اند.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با دیدار ائمه‌ی جماعات مساجد استان تهران فرمودند: «اسلام سکولار و محصور در عبادات -چه فردی و چه دسته‌جمعی» حتی اگر طرفداران فراوانی داشته باشد، مورد خصومت سلطه‌گران نیست،گفت : آنچه زورگویان جهانی با آن دشمنی دارند، «اسلام مقتدر» است که نظام سیاسی – اجتماعی تشکیل می‌دهد و ملت‌ها را به سمت سعادت حقیقی دنیا و آخرت هدایت می‌کند.
حجازی خاطر نشان کرد مقام معظم رهبری در مورد اسلام سکولار فرمودند و توصیه کردند که مردم باید سیاستمدار باشند تا اسلام سکولار نداشته باشیم و این را یک جفا به دین دانسته اند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه خیلی ها بارها به من نصیحت کرده اند که کلمه ” فتنه ” را اینقدر تکرار نکنید شاید عده ای ناراحت بشوند تاکید کرد : این همان اسلام سکولاری می شود که ببینیم و بگذریم و چیزی نگوییم.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد : این اسلام سکولار است که فقط دو رکعت نماز بخوانیم و کاری به اتفاقات جامعه نداشته باشیم.

حجازی تاکید کرد : ما باید بتوانیم هییت امنای مساجد را سیاسی بار بیاوریم تا مساجد در دست جوان های انقلابی باشد که دشمن از آنها هراس دارد و حضور جوانان انقلابی دشمنان ما را مایوس کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president