آوای جنوب

عدل هاشمی : خداحافظی محرومیت از شهرستان کهگیلویه با اجرا شدن مصوبات سفر استانی دولت

عدل هاشمینماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس از خداحافظی محرومیت از این شهرستان با اجرایی شدن مصوبات سفر استانی دولت خبر داد.

آوای جنوب؛

عدل هاشمی‌پور امروز در گفت‌وگو با آوای جنوب در گچساران گفت: امیدواریم با آمدن دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد محرومیت‌ها از استان کاسته شود.

وی اظهار داشت: در سفر دولت تدبیر و امید پروژه‌های بزرگی برای شهرستان کهگیلویه بزرگ مصوب شد که می‌تواند نقش مهمی را برای توسعه این شهرستان در سال‌های آینده ایفا کند.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در خصوص پروژه‌های غیر دولتی اظهار داشت: در این سفر معدن نیترات دیشموک پروژه‌ای غیر دولتی است که به تصویب رسیده و عملیات اجرایی معدن نیترات دیشموک به پیشنهاد وزیر صنعت و معدن به دستور مستقیم دکتر روحانی انجام شد.

وی ادامه داد: معدن فسفات چرام تفاهم‌نامه آن با سازمان اقتصادی کوثر و معاون اقتصادی استاندار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مبادله شد که ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

هاشمی‌پور با بیان اینکه احداث طرح پرورش قزل‌آلا با ظرفیت ۱۰۰۰ تنی نیز در دستور کار است به پروژه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به جاده پاتاوه به سمت دهدشت اختصاص یافته که تا سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس خاطرنشان ساخت: آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، لنده، سوق و روستاهای اطراف با سرمایه‌گذاری دولتی و با تسهیلات ارزی و ریالی به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی‌پور اذعان داشت: با توجه به عملیاتی شدن سیمان سپو دولت تصمیم گرفت در جهت تسهیلات ارزی به ریالی مساعدت لازم را به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه پتروشیمی دهدشت در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده بود و پیشرفت فیزیکی خوبی در این چند سال نداشته است در نتیجه تصمیم گرفته شد که این پروژه به مناقصه برود ابراز کرد: پروژه پتروشیمی‌ها دارای اولویت بوده و هم اکنون آب‌رسانی از مارون به پتروشیمی آغاز شده است.

هاشمی‌پور با بیان اینکه در بخش کشاورزی مبلغ ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی به کهگیلویه بزرگ اختصاص یافته است تصریح کرد: چگونگی عملیات اجرایی دیگر پروژه‌های شهرستان‌های چهارگانه بعد از پایان جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در مرکز استان برگزار می‌شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president