آوای جنوب

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج در خصوص حمایت رییس دانشگاه از سران فتنه

.

آل بویهدانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که هنوز مسأله نقل مکانش در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و علاوه بر این به دلیل بحران‌های آموزشی و …، سطح علمی، آموزشی و نشاط و پویایی دانشجویی در آن مدتی است به شدت مورد تهدید و تردید قرار گرفته و روح دانشجو را خسته کرده است، متأسفانه مدتی است برند این دانشگاه مهم مرکز استان ابزاری و عنوانی برای استفاده‌های نامشروع و نابجا توسط عده‌ای شده است.

آوای جنوب؛

جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه ازاد اسلامی واحد یاسوج در خصوص سخنان اخیر رییس این دانشگاه که در جهت حمایت از یکی از سران فتنه سال ۸۸ سخنانی را مطرح کرده است(اینجا بخوانید) بیانیه ای را صادر کرده است:

در پی اظهارات رئیس دانشگاه آزاد یاسوج برای زنده کردن یاد و نام یکی از سران فتنه، جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج در بیانیه‌ای با محکوم کردن چنین مواضع و اظهاراتی آورده است: دانشجویان انقلابی و دلسوز به تبع رسالت و وظیفه‌ای که در ماهیتشان گنجانده شده است در برهه‌های مختلف از عمر انقلاب، تجلی روح انقلابی‌گری را در عکس‌العمل‌ها و گفتمان‌های استدلالیشان نشان داده‌اند و اسیر پدیده رکودزای سکوت نگردیده و نخواهند گردید.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه آنان که ظرفیت‌ها و امکانات این نظام که برای اهدافی معین و بجا تعریف شده‌اند را در جهات دیگری که معاند تفکرات و روحیات انقلابی و مردمی است مورد سوء استفاده قرار می‌دهند، گذشته مایه عبرتشان نشده است و سیلی محکم ملت همیشه در صحنه و بیدار را به یاد نمی‌آورند. محیط آموزشی و دانشگاهی با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی روبروست ولی همیشه از بی‌بصیرتی تعدادی منفعت‌گرا رنج برده است.

در این بیانیه تصریح شده است: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که هنوز مسأله نقل مکانش در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و علاوه بر این به دلیل بحران‌های آموزشی و …، سطح علمی، آموزشی و نشاط و پویایی دانشجویی در آن مدتی است به شدت مورد تهدید و تردید قرار گرفته و روح دانشجو را خسته کرده است، متأسفانه مدتی است برند این دانشگاه مهم مرکز استان ابزاری و عنوانی برای استفاده‌های نامشروع و نابجا توسط عده‌ای شده است.

در این بیانیه تأکید شده است: محبت و اظهار علاقه و طرح مسائلی دون شأن جامعه دانشگاهی نسبت به تفکرات و افرادی که دور ریخته و تاریخ انقضاء گذشته هستند چه منفعتی برای محیط دانشگاهی و دانشجویانی دارد که روز به روز به واسطه تصمیمات و سیاستگذاری‌های مبتنی بر منفعت‌طلبی فردی، خانوادگی و حزبی، تحت فشار فزاینده‌ای قرار می‌گیرند؟ اظهار علاقه شخصی ریاست دانشگاه کدام مشکل دانشجویی دانشگاه را حل می‌کند؟ و چه تاثیری در جذب دانشجو به این دانشگاه دارد؟ آیا حاصل چنین تفکرات حاشیه‌ای در سال‌های اخیر جز ریزش شدید دانشجویان دانشگاه و حاشیه‌سازی برای محیط دانشگاه، دستاورد دیگری داشته است.؟

در این بیانیه آمده است: یادآور می‌شویم عبرت آنان را که درمقابل خیل عظیم مردم انقلابی اظهار وجود کردند و زیر گام‌های محکم و استوار مردم که مبنایش روحیه انقلابی است له شدند در هیچکدام از ادوار عمر انقلاب اسلامی بیاد نداریم که از سوی فرد یا افرادی و یا جریانی، قلوب و اذهان جوانان و دانشجویان و مردم انقلابی جریحه‌دار شده باشد و پاسخی کوبنده و مقتدرانه داده نشده باشد.

در بیانیه مذکور آمده است: مَثَل این افراد و جریان‌ها، مَثَل آن کسی است خود را به خواب زده است و شاید عبرت نگرفتن از گذشته نیز منتج از همین موضوع است اما آنچه که بایستی به این افراد تذکر داد این است که برخلاف تمام تفکرات و اندیشه‌ها و بعضا حرکات سیاسی و جناحی، اقدامات انقلابی تاریخ انقضاء ندارند و گام‌های استوار ما، نه بر اساس افکار دور ریخته شده بلکه براساس آرمان‌های ناب و اصیل انقلاب اسلامی است.

در این بیانیه تصریح شده است: مشکلات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، منشأ بسیاری از رکود و سکون‌های فعلی در ابعاد علمی و آموزشی و نارضایتی‌های گسترده در بین دانشگاهیان و بخصوص دانشجویان و فعالین جنبش دانشجویی بوده و بستن فضای گفتمانی بین دانشجویان و صاحب نظران دانشگاهی نیز ماحصل چنین جریان فکری حاکم بر دانشگاه است.

در بیانیه مذکور آمده است: چنین اظهار نظرهایی از سوی مدیر دانشگاه مسبوق به سابقه بوده و حتی تهدید تشکل‌های دانشجویی و توهین به برخی نهادها بارها در جلسات دانشجویی و غیر دانشجویی توسط ریاست دانشگاه بیان شده اما آنچه موجب تأسف و واکنش جدی ما شده و خواهد شد این است که مدیریت دانشگاه در نشست رسانه‌ای خود بجای پرداختن به مشکلات و معایب موجود در فضای دانشگاه این بار نیز دوباره به طرح مسائلی ابتر پرداخت که جز حاشیه‌سازی برای دانشگاه دستاورد دیگری نداشته و ندارد.

در بیانیه دانشجویی ذکر شده است: ابراز علاقه و دلبستگی به یکی از سران فتنه سال ۱۳۸۸ در پروژه براندازی، که شلاق جهالت را بر پیکر ملت کوبیدند و اکنون محدودیت قانونی دارد، ضمن به سخره گرفتن قوانین نظام برای جامعه دانشگاهی و دانشجویانی که با کوهی از مشکلات روبرو هستند چه سود و منفعتی دارد.

تشکل دانشجویی یاد شده در این بیانیه تأکید کرده‌ است که بنا به رسالت و گفتمان دانشجویی که مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی است، به ایشان و امثال ایشان توصیه می‌کنیم که راه به اشتباه رفته را باز گردند و از جامعه دانشگاهی عذرخواهی کنند. چرا که نیک می‌دانند که اگر تعطیلی تابستانی دانشگاه نبود با واکنش عینی و عملی دانشجویان روبرو بوده و اعلام می‌نماییم که اولین مطالبه ما در شروع ترم جاری تعیین تکلیف این موضع خواهد بود.

جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد واحد یاسوج

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president