آوای جنوب

مسئول دفترائمه جمعه استان:

دولت تا قبل از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد تکلیف وزیر ارشاد را مشخص کند/آلزایمر مسؤولان استان در خصوص انتقادهای ائمه جمعه

دولت تا قبل از سفر به استان باید تکلیف وزیر ارشاد را مشخص و او از مردم بهمئی عذرخواهی کند

پناهیمسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم بیان مشکلات و انتقادات از تریبون نماز جمعه گفت: دولت تا قبل از سفر به استان باید تکلیف وزیر ارشاد را مشخص و او از مردم بهمئی عذرخواهی کند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام صفدر پناهی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه ائمه جمعه با اشاره به تعداد تریبون‌های نماز جمعه در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: اکنون ۱۳ تریبون نماز جمعه در استان بوده که پیشتاز نماز جمعه در سطح کشور است.

وی افزود: پیشتازی نماز جمعه از نظر تعداد نماز جمعه ها و همچنین با تمام کمبودها توفیقات خوبی داشتند که از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه‌و بویراحمد تصریح کرد: علی‌رغم فیش‌های نجومی و سایر برنامه‌های اقتصادی متأسفانه ائمه جمعه استان از حقوق و بیمه مکفی برخوردار نیستند.

پناهی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون ائمه جمعه یک ریال از دولت حقوق نگرفته‌اند، زیرا استخدام دولت نیستند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حقوق و مزایای ائمه جمعه فرمودند، ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه متعلق به مردم بوده و هر جا مردم از ائمه جمعه راضی باشند خود آنها را اداره خواهند کرد.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه‌ و بویراحمد ادامه داد: تریبون نماز جمعه برای آگاهی بخشی به مردم و بیان مشکلات و رساندن ندای مردم به مسؤولان بوده و انتقادات ائمه جمعه تنها از سر دلسوزی است.

پناهی افزود: امام جمعه‌ای می‌تواند موفق باشد که تعلق به اداره یا شخص خاصی نداشته باشد و بتواند زبان گویای مردم باشد.

وی افزود: ائمه جمعه و دولت عضوی از نظام جمهری اسلامی هستند و بحث تقابل در میان این دو وجود ندارد، ائمه جمعه باید مشکلات را بیان کنند و هیچ فرقی بین ائمه جمعه استان وجود ندارد.

پناهی در ادامه به برخی انتقادات مسؤولان در خصوص ائمه جمعه استان اشاره و گفت: برخی مسؤولان می‌گویند که ائمه جمعه چرا به دولت قبل انتقادی ندارد، امام جمعه‌ای که در این دولت روی کار آمده چطور می‌تواند نسبت به دولت قبل انتقاد داشته باشد.

وی یادآور شد: برخی از انتقادات مسؤولان هم به گونه‌ای بوده که انتقاداتی که در دولت‌های قبل از سوی ائمه جمعه مطرح شده را به خود نسبت داده اند و این نشان دهنده برخی مسؤولان در مواقع انتقادهای ناصحیح است.

پناهی یادآور شد: من دست امام جمعه‌ای که دغدغه مسائل فرهنگی و مذهبی را داشته و با جدیت آن را دنبال می‌کند می‌بوسم.

وی به تغییر ائمه جمعه در برخی شهرستان‌ها و بخش‌های استان اشاره و گفت: حجت‌الاسلام کیانی اصل امام جمعه لنده، حجت‌الاسلام محمودی اصل امام جمعه دیشموک و حجت‌الاسلام طزری امام جمعه چرام تصمیم به جا به‌جایی و انتقال گرفته‌اند که ما دوست نداشته‌ایم ولی اصرار و مشکلات آنها باعث شد که نسبت به جا به جایی آنها موافقت شود.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ادامه داد: رسالت نماز جمعه در ابعاد مختلف بر گردن ائمه جمعه بوده و باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد که این قرارگاه سیاسی، فرهگی، اجتماعی، اقتصادی و دینی و… است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president