آوای جنوب

امام جمعه چرام: معرفی نجومی‌بگیر ۵۰ میلیونی به عنوان ذخیره انقلاب خیانت است/ خبرنگار متعهد وام دار کسی نمی شود

هستند خبرنگار نماهایی که با مزدوری قلم می‌زنند و خود را وامدار جریان خاص و بعضا وامدار دشمنان نظام می‌دانند، اینان خبرنگار نیستند بلکه مزدورانی هستند در لباس خبرنگاری

امام جمعهامام جمعه چرام گفت: معرفی نجومی‌بگیر ۵۰ میلیون تومانی به عنوان ذخیره انقلاب از سوی برخی مسؤولان، خیانت به مردم و کشور است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان‌های مختلف، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تجربه برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا جز خسارت اثری ندارد.

امام جمعه چرام تصریح کرد: تجربه ۳۷ ساله نظام اسلامی و برخورد آمریکا با هم پیمانانش نشان داده است که مراد آمریکا از مذاکره یعنی گرفتن امتیازات و اینکه خود هیچ امتیازی ندهد، این مطلب به وضوح در جریان برجام مشخص شد.

وی افزود: بعد از آنکه امتیازات زیادی دادیم و حتی به فرموده مقام معظم رهبری هزینه‌های سنگینی پرداخت کردیم انتظار بود که آمریکا در مقابل به همان چند وعده نسیه عمل کند اما بعد از ۶ ماه از اجرایی شدن برجام عملا هیچ چیز عاید جمهوری اسلامی نشده است.

حجت‌الاسلام طزری خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه همه مسؤولان و دست اندرکاران برجام به این امر واقفند اما از ابراز نقض برجام توسط آمریکا واهمه دارند و عده‌ای همچنان بحث مذاکره با آمریکا در جهات دیگر را بیان می‌کنند.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که باید از اشرافی‌گری و فساد جلوگیری شود، ابراز کرد: البته در نظام اسلامی، اشرافی‌گری و فساد نسبت به رژیم گذشته بسیار کمتر و اصلا قابل قیاس نیست اما همین اندک هم نباید باشد.

روحیه اشرافی‌گیری مسؤولان به انحراف می‌انجامد

خطیب جمعه چرام، اظهار کرد: اشرافی‌گری فساد را به دنبال دارد و مسؤولی که به دنبال اشرافی‌گری باشد هرگز نمی‌تواند درد محرومان را درک کند، روحیه اشرافیگری موجبات انحراف را به وجود می‌آورد و فساد مسؤولان باعث از بین رفتن اعتماد در مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام طزری گفت: علیرغم اینکه مسؤولان قول دادند با فیش‌های نجومی که نمونه بارز فساد است برخورد شود یکی از مسؤولان در چند روز گذشته در حمایت از یکی از کسانی که حقوق ۵۰ میلیونی در ماه دریافت می‌کرده است، او را جز ذخایر نظام و فردی امانت‌دار معرفی کرده است.

وی، عنوان کرد: این‌گونه جبهه‌گیری‌ها و حمایت از خائنین به بیت‌المال موجبات عدم اعتماد را فراهم می‌کند، چگونه کسانی که بدون هیچگونه دغدغه، بیت‌المال را غارت می‌کنند. ذخایر نظام نامیده می‌شوند.

امام جمعه چرام گفت: ذخایر نظام، شهدایی هستند که با آن همه رنج و محنت و کوشش هرگز راضی نشدند در مقابل مجاهدت‌های خود حتی اندکی ناچیز از بیت‌المال را که حق مسلم آنان بود دریافت کنند و تا آخر خود را مدیون انقلاب می‌دانستند، نه کسانی که هیچگونه خدمتی به نظام اسلامی نکردند و بعضی از همین حقوق‌بگیران نجومی حتی یک لحظه برای نظام تلاش نکردند.

وی متذکر شد: مسؤولان بدانند حمایت از مجرمان و مفسدان باعث می‌شود آنان هم در جرم شریک شوند و لیاقت مسؤولیت در نظام اسلامی را نداشته باشند.

خبرنگار متعهد وام‌دار کسی نمی‌شود

امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به روز خبرنگار و با بیان اینکه رسالت خبرنگاری، رسالت مهمی است، ابراز کرد: خبرنگار می‌تواند روحیه یاس و ناامیدی و یا روحیه نشاط و امید را به جامعه تزریق کند.

طزری، گفت: خبرنگار وظیفه انتقال صحیح مطالب را به مخاطب دارد و باید با توجه به اهداف و اصول نظام اسلامی، قلم بزند و مشکلاتی را که از چشم مسؤولان نبوده است اطلاع دهد.

وی با تاکید بر این مطلب که خبرنگار باید از بزرگ‌نمایی اخبار به دور باشد و وامدار گروه یا جریان خاصی نباشد، گفت: در جامعه اسلامی ما هستند خبرنگاران متعهدی که به رسالت اصلی خود عمل می‌کنند و در جهت اهداف متعالی انقلاب قلم می‌زنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام اضافه کرد: هستند خبرنگار نماهایی که با مزدوری قلم می‌زنند و خود را وامدار جریان خاص و بعضا وامدار دشمنان نظام می‌دانند، اینان خبرنگار نیستند بلکه مزدورانی هستند در لباس خبرنگاری.

طزری گفت: کسی که تمام هدف خود را در بزک کردن آمریکا، تشویق و تمجید از اشرافی‌گری مفسدان اقتصادی، بزرگ نشان دادن قدرت استکبار و تحقیر ملت بزرگ ایران و دمیدن روحیه ما نمی‌توانیم و سیاه‌نمایی از جامعه اسلامی قرار دهد، خبرنگار نیست بلکه خائن است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president