آوای جنوب

نظر لاریجانی درباره حصر موسوی و کروبی/احمدی نژاد سکوت خود را نشکسته است/ واکنش علی مطهری به سخنان حسن عباسی/انتقاد کیهان از سخنان احمدی‌نژاد/ دلیل اصلی رد صلاحیت سید حسن خمینی؟

بسته وی‍ژه خبریرصد‌خانه ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ناگفته های فساد گسترده در خرید دکل های نفتی»،« پسر ۱۳ ساله یک میلیون درخت کاشت»،«حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟»،«واکنش یک اصلاح طلب به اتهامات برادر رئیس جمهور»،«واکنش وزارت بهداشت به درآمد آقای وزیر و… رصد‌خانه امروز  را تشکیل می دهد

آوای جنوب؛

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه  را می‌بینید.

ناگفته های فساد گسترده در خرید دکل های نفتی

ابوالقاسم رحمانی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی گفت: خرید بیهوده ۲ میلیارد دلار دکل و پاداش ۱۲۷ میلیون درهمی بدون توجیه به دو مدیر از جمله تخلفات رخ داده دولت گذشته در این پرونده است. کسانی که عقیده دارند برجام تأثیری بر کشور نداشته باید توجه کنند که کمترین اثر برجام همین کاهش رانت و دلالی هاست. ما در زمان تحریم ٨٧ میلیون دلار بابت دکلی که به کشور نیامد پول دادیم. یکی از تخلف هاخرید ٣٠ دکل حفاری از چین بوده است. دکل هایی که در داخل کشور هیچ نیازی به آن وجود نداشت اما به بهانه تحریم ها و طی یک رفتار هیجانی با قیمتی گزاف خریده شد. این قراردادها بی شباهت به پرونده دکل گمشده فورچونا نیستند. این دکل ها را بسیار گران خریده ایم و هنوز هم تحویل نگرفته ایم اما در صورت تحویل یا عدم تحویل آن ضرر خواهیم کرد. اگر تحویل نگیریم این معامله آثار سوء بین المللی نیز به همراه خواهد داشت اما این دکل ها هیچ کمکی به فعالیت های شرکت نمی کند و اکنون نمی دانیم چه واکنشی به این قرارداد نشان دهیم. شرکت تأسیسات دریایی درخارج ایران دو شرکت را به ثبت رسانده بود تا در اوج تحریم به فعالیت شرکت کمک کند اما مدیران عامل این شرکت ها در سایه همین تحریم ها پاداش های بدون توجیه و کلانی را به خود اختصاص دادند و آنها اکنون بدون هیچ مشکلی فعالیت دارند. یکی از آنها ۶٧ میلیون درهم و مدیرعامل شرکت دیگر ۶٠ میلیون درهم به صورت غیرقابل توجیه پاداش دریافت کردند هر دو مدیر متخلف از شخصیت های شناخته شده کشور هستند. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.


 ژاپن ١٠ میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری می کند

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: انتظار می رود ١٠ میلیارد دلار اعتباری که ژاپن قصد دارد برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی ایران اختصاص دهد، سریع تر اجرایی شود. وی درباره توافق با ژاپنیها درباره سرمایه گذاری در صنعت نفت، افزود: ژاپنیها قصد دارند در بخشهای مختلف صنعت نفت از جمله پتروشیمی، پالایشگاه و ال ان جی سرمایه گذاری کنند. شانا این خبر را منتشر کرد.

 پسر ۱۳ ساله یک میلیون درخت کاشت

فیلیکس فینکباینر، کودک ۱۳ ساله ای است که از ۹ سالگی شروع به کاشت درخت کرده و تاکنون بیش از یک میلیون درخت داشته است. این کودک انجمنی با عنوان Plant For The Planet (گیاه برای سیاره) را با شعار “حرف زدن را بس کن، درختکاری را شروع کن!” تاسیس کرده است. این کودک زمانی که تنها ۹ سال داشت گفت: یک میلیون درخت در آلمان خواهم کاشت. وی این حرف را در کلاس علوم و پس از آموختن درس فتوسنتز کلروفیلی زد. این پسر که امروز ۱۳ سال دارد تا پایان سال گذشته یک میلیون درخت داشت. وی اولین درخت خود را زیر پنجره کلاس مدرسه در مونیخ کاشت. الهام بخش وی در اجرای این پروژه، تلاشهای وانگاری ماتهای، برنده جایزه نوبل صلح، طبیعت شناس، فعال محیط زیست و زیست شناس کنیایی بود که به کاشت بیش از ۳۰ میلیون درخت کمک کرد. مهر این خبر را منتشر کرد.

واکنش تند فرمانده نیروی دریایی ارتش به عباسی

دریادار سیاری گفت: متاسفانه حسن عباسی تصور می‌کند نظرات و صحبت‌هایش در همه زمینه‌ها دقیق است و مورد توجه داخل و خارج از  کشور قرار می‌گیرد؛ درحالی که اینچنین نیست. ایشان خود را در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر و … صاحب‌نظر می‌داند، اما سوال این است که اصلاً ایشان واقعاً می‌تواند در همه  این زمینه‌ها اظهارنظر کارشناسی  کند؟ به عنوان مثال، من مدتی قبل صحبتهای ایشان را گوش می‌کردم که در حوزه دریا و مباحث مربوط به دریا در دفاع مقدس صحبت می کرد. مثلاً بحث‌هایی درباره سکوهای البکر و الامیه طرح کرد و من با شنیدن صحبت‌های ایشان متوجه شدم که اساساً متوجه موضوع نیستند و نمی‌دانند که در هشت سال دفاع مقدس در دریا چه اتفاقی افتاده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
تلاش می‌کنند بین سیدحسن‌آقا و رهبری جدایی بیندازند

 

دلیل اصلی رد صلاحیت سید حسن خمینی؟

حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسم گرامیداشت سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی، اظهار داشت: خانواده امام خمینی(ره) پشت سر رهبری بوده و هست و جدا کردن بیت امام و رهبری به سود منافقین و آمریکاست. وی گفت: در مسئله کشورداری، در دنیا و در اسلام مصلحت است که بعضی از نهادها بتوانند برای حفظ یک منفعت بالاتر، سرک بکشند، شنود و بررسی اطلاعاتی انجام دهند، اما نهاد مسئول فقط درهمان حیطه امنیتی باید سرک بکشد و اسلام به او اجازه نداده که اسرار مردم را فاش کند. وی در بخش از سخنان خود به انتخابات خبرگان اشاره کرد و گفت: در انتخابات خبرگان برادرم رد صلاحیت شد و ربطی هم به مسئله امتحان نداشته است اما ایشان حتی یک کلمه از رهبری و نظام گله نکردند. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 


 حبس ترامپ در آسانسور!

ترامپ به همراه ۱۰ نفر دیگر در آسانسور بین طبقه اول و دوم گرفتار شدند و این در شرایطی بود که تنها ۳۰ دقیقه زمان به برگزاری سخنرانی وی در دانشگاه کلرادو باقی مانده بود. ماموران آتش‌نشانی با برداشتن سقف آسانسور، ترامپ را به همراه سایرین نجات دادند. تسنیم این خبر را نتشر کرد.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

علی اسماعیلی اظهار کرد: پس از افشای فیش‌های حقوقی نجومی، این فرصت دست داد تا نحوه و چگونگی پرداخت‌ها و دریافت‌های مسؤولان، مدیران ارشد، شرکت‌ها و… بررسی و ضمن کشف موارد تخلف، دولت به دنبال تعیین سقف پرداخت‌ها و دریافت‌ها شود. وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که خیلی‌ها محتاج یارانه اندک دولت هستند، افزود: این حقوق‌ها کار بسیار بد و مسأله‌دار است و باید تأییدکننده‌های این پرداخت‌ها مؤاخذه شوند. نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس میزان دریافت حقوق نمایندگان مجلس را ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: برخی از نمایندگان که مسؤولیت‌های دیگری داشتند مانند اساتید و اعضای هیأت‌‌ علمی دانشگاه که وارد مجلس شدند مختار هستند همان حقوق قبلی یا حقوق جدید را دریافت کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.

واکنش یک اصلاح طلب به اتهامات برادر رئیس جمهور

مصطفی کواکبیان عضو شاخص فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، درباره رسیدگی به اتهامات مطرح شده درباره «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور، گفت: ایشان جعلی بودن مدرک خود را تکذیب کرد و بقیه اتهاماتش هم باید در مراجع نظارتی رسیدگی شود. وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولتی که ادعای مبارزه با فساد دارد، در حال حاضر برخی مدیرانش متهم به فساد و بازداشت می‌شوند؟ تصریح کرد: یقیناً باید «مو را از ماست بیرون کشید». دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با کمک هم ریشه فساد را بکنند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

انتقاد از برخورد محبت آمیز با برخی عوامل فتنه۸۸
علی سعیدی نماینده رهبرمعظم انقلاب در سپاه پاسداران گفت: امروز شاهد هستیم که متاسفانه برخی عناصری که در فتنه نقش داشتند و به نحوی از انحاء در آن جریان برانداز موثر بودند در مسندها به کار گرفته شده‌اند و یا با آنها خیلی دوستانه و محبت آمیز رفتار می‌شود.
حجت الاسلام سعیدی با اشاره به رویکرد رهبر معظم انقلاب در مواجهه با عناصر فتنه‌گر، تصریح کرد: معظم له در مواجهه با جریان فتنه ابتدا با رأفت برخورد کردند و فرمودند هر کس اعتراضی دارد اعلام کند و سپس وقتی احساس فرمودند عده‌ای تن به قانون نمی‌دهند و به هر قیمتی بنا دارند انقلاب را به کمک اجانب با چالشی جدی مواجه کنند با صلابت برخورد کردند و مقابل این جریان ایستادند.وی افزود: پس از فروکش کردن جریان فتنه بار دیگر نقش تدبیر،حکمت،مصلحت و رأفت اسلامی مشاهده شد؛ البته انتظار بود برخی افراد عبرت بگیرند و از فتنه‌گران تبری بجویند اما با کمال تأسف شاهد بودیم کسانی که در فتنه دستی داشتند نه تنها عذرخواهی نکردند و عبرت نگرفتند بلکه همچنان درجهت حمایت از آن جریان در حال کار هستند. فردی که پس از وارد آوردن خسارت‌های بیشمار به نظام و جامعه از زندان آزاد شده بود، از سوی برخی منتسبان به دولت مورد استقبال قرار گرفت؛ باید گفت اینگونه رفتار با خطی مشی برگزیده شده از سوی نظام ناهمخوان است.این مطلب در میزان منتشر شده است.
افشاگری درباره دوپینگ یک ستاره فوتبال!
عبدالصمد ابراهیمی وکیل مهدی طارمی در واکنش به اتفاقات رخ داده درباره تیم بانوان ملوان، نوشته ای را منتشر کرد که بسیار جنجالی است. او در این نوشته به دوپینگ یکی از ستاره های سابق فوتبال اشاره کرد و جزئیات جالبی در این باره نوشت؛
یکشنبه
متهمان نشر اطلاعات محرمانه ایران از نظر کریمی قدوسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این مسئله مشخص است که نسخه های برنامه بلند مدت هسته ای ایران در اختیار فرانسه، انگلیس و آمریکا و آژانس قرار داده شده و قطعا از یکی از این چهار منشأ اطلاعات درز پیدا کرده است.جواد کریمی قدوسی با اشاره به درز اطلاعات محرمانه کشورمان از آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: متأسفانه این اتفاق به یک موضوع تکراری تبدیل شده و ما در گذشته نیز شاهد درز و نشر اطلاعات محرمانه کشورمان بودیم و در آن زمان بازرسان آژانس اطلاعات و گزارشات هسته ای ایران را به کشورهای غربی تحویل دادند و بخشی اعظمی از اتهامات و موارد ادعایی غربی ها درباره برنامه هسته ای کشورمان از این گزارش ها نشأت گرفته شده بود.این مطلب در خانه ملت منتشر شده است.
محکومیت مجری معروف تلویزیون به ۸۰ ضربه شلاق
مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختر جوانی با اتهام «زنای به عنف» در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده، به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران در رای کلاسه ۱۶۸/۷۸/۹۱ آورده است،‌ مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختری جوان به «زنای به عنف و با اکراه» متهم شده است، پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ اظهارات شاکی و دفاعیات متهم، در نهایت به جهت ایجاد شبهه برای دادگاه در موضوع اتهامی زنای به عنف و با اکراه و بر اساس مصداق قاعده درء و به استناد به مواد ۵۴ و ۱۷۷ قانون آیین‌دادرسی کیفری از اتهام زنای به عنف با شرایط احصان تبرئه شده است.دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۸۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.  بر اساس اعلام دادگاه، رای صادره حضوری بوده و ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.
پیش بینی تاجزاده از رئیس جمهور آینده
رئیس سابق دولت اصلاحات و اعضای شورای مشورتی و سیاستگزاری اصلاح طلبان تمایل دارند تا مصطفی تاج زاده به عنوان مسوول انتخابات ۹۶ اصلاح طلبان حداقل در درون اصلاح طلبان معرفی شود.وی نیز در جلسات مختلف برای پذیرش این مسوولیت، ابراز تمایل کرده است.مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی دو حزب منحل شده مشارکت و مجاهدین با ارایه تحلیل برای جمع محدودی از اصلاح طلبان در پایان نتیجه گرفته است: نباید خیلی به دولت چسبید و نباید هم خیلی دور شد. باید هویت و گروه هایمان را حفظ کنیم.وی افزوده است: رئیس جمهور آینده قطعا روحانی است و باید حساب شده و زیرکانه از تجربه این چهار سال استفاده کنیم تا بتوانیم در داخل دولت کادرسازی کنیم.وی اضافه کرده است: البته مشارکت و مجاهدین از دولت و روحانی دلخوری دارند به همین خاطر باید کار کنیم تا اختلافات کمتر شود.با این همه برخی اصلاح طلبان با حضور تاج زاده در راس انتخابات اصلاح طلبان مخالف هستند چرا که نشان می دهد اصلاح طلبان مجددا مدیریت و رهبری خود را به نیروهای رادیکال و افراطی احزاب منحل شده سپرده اند.این مطلب در پارس منتشر شده است.
تحقیق و تفحص از “اوقاف” کلید خورد
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس از قرار تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف کشور به منظور شفافیت در پاره‌ای از موضوعات خبر داد. قاسم احمدی لاشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم شفافیت و توازن در توزیع اعتبارات برای امامزادگان کشور،  اظهار کرد: این تحقیق و تفحص در راستای شفافیت در حوزه های مختلف توزیع اعتبارات و توجه به برنامه های فرهنگی در امامزادگان است که ضرورت دارد صورت گیرد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.
واکنش علی مطهری به سخنان حسن عباسی
علی مطهری نسبت به سخنان حسن عباسی در خصوص ارتش واکنش نشان داد. نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تضعیف ارتش گفت که عدم ورود ارتش به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت آن محسوب می‌شود و نه نقطه ضعف. علی مطهری اظهار کرد: آقای عباسی در سخنانشان بی‌تفاوتی ارتش نسبت به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی را یک نقص و ایراد برای ارتش برشمرده‌اند در حالی که اتفاقا این نقطه قوت ارتش است که صرفا کار تخصصی خودش را انجام می‌دهد و وارد حوزه سیاست و اقتصاد نشده است. اجتماع نیروی نظامی با قدرت اقتصادی و سیاسی و هم‌چنین قدرت رسانه‌ای باعث می‌شود یک نهاد نظامی به تدریج تبدیل به یک حزب قدرتمند سیاسی شود و این می‌تواند برای آینده کشور مخاطراتی ایجاد کند.ایسنا این خبر را منتشر کرد.
درخواست زاکانی از رئیس جمهور درباره برادرش
علیرضا زاکانی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت:امروز برخی مدیران ارشد دولت شما جزو ویژه‌خواران پرونده حقوق‌های نجومی و وام‌های رانتی میلیاردی هستند. امروز اتهاماتی جدی متوجه برادر شماست؛ از بهره برداری از رانت اخوت با جنابعالی برای تحصیل در مقطع دکتری تا انتصاب مفسدان به ریاست بانک های بزرگ و ساماندهی ارایه تسهیلات خیانت بار بانکی به نزدیکان و یاران خویش از جمله فساد در بانک ملت و واگذاری این تسهیلات به شبدوست مالامیر تا اثرگذاری بر روند بازپرداخت معوقات بانکی به همراهانشان ازقبیل دانیال زاده که همگی از مصادیق بالای فساد است. این نامه تاکید می‌کند: جناب رئیس جمهور! کمتر از یک سال دیگر، حضرتعالی در معرض انتخاب مجدد مردم برای دوره‌ای دیگر هستید. تردید نکنید که اگر عزم خود را در مبارزه با فساد نشان دهید و این مدعای خود که «با کسی عقد اخوت نبسته‌ام» را در برخورد جدی با اخوی و اطرافیان و مدیران منتصب خود ثابت نمائید، در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای خواهید داشت.فارس این نامه را منتشر کرده است.
احمدی نژاد سکوت خود را نشکسته است
مشاور رئیس دولتهای نهم و دهم در امور رسانه ای با اشاره به سفر زیارتی دکتر احمدی نژاد به مشهد مقدس تاکید کرد که در این سفر فرصتی فراهم شد تا ایشان در اجتماع اعضای شوراهای تبیین آرمانهای انقلاب و بازخوانی گفتمان امام خمینی(ره) در استان خراسان رضوی شرکت کند. دکتر احمدی نژاد در این گردهمایی بر ضرورت تبیین مبانی و آرمانهای انقلاب و بازخوانی خط نورانی امام و رهبری به عنوان یک اصل قطعی تاکید کرد و به بیان این نکته پرداخت که پیش از انجام هر اقدامی برای پیشرفت کشور ، باید مبانی و آرمانهای انقلاب به درستی بازخوانی و برای نسل های امروز کشور تشریح شود. جوانفکر ادعای برخی از رسانه ها دایر بر شکست سکوت رئیس جمهور سابق پس از سه سال در شهر مشهد را رد کرد و گفت: مشی و منش دکتر احمدی نژاد همچنان بر حفظ سکوت و عدم پاسخگویی به اتهامات بی پایه و اساس است .آریا این خبر را منتشر کرده است.
انقلابی‌گری را در کوبیدن بیت امام می‌دانند
حجت‌الاسلام غرویان همچنین در خصوص تلاش عده ای برای پنهان کردن رابطه عاطفی سید حسن خمینی و مقام معظم رهبری بیان کرد: هر سال مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به شخص حاج سید حسن آقای خمینی در مراسم ۱۴ خرداد دارند و بنده خودم شاهد بوده ام و محبت، لطف و عنایت ایشان به بیت امام کاملا مشهود بوده است. متاسفانه بعضی از این افراطیون از این انس و الفت خوششان نمی آید و ناراحتند. وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز به صورت کامل شرایط و ویژگی های انقلابی گری را شرح و بیان کرده اند. اما متاسفانه برخی افراطیون در داخل، انقلابی گری که مقام معظم رهبری فرمودند را اشتباه می فهمند و آن را در کوبیدن بیت امامی می دانند که خود مؤسس انقلاب و انقلابیگری بوده است، این خطای بزرگی است که این افراد دچار آن هستند که امیدواریم از خواب غفلت بیدار شوند. جماران این خبر را منتشر کرده است.
جنجال سفر بازیگر زن آمریکایی به تهران برای جراحی بینی
آخر هفته گذشته، خبر سفر بازیگر فیلم‌های خاص امریکایی به ایران در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرد.  کندی چارمز با انتشار تصویری از خود اعلام کرده بود که برای جراحی بینی خود به تهران سفر کرده است. همین خبر که خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی ایرانی دست به دست شد سبب شد تا کاربران ایرانی هم به صفحه این بازیگر هجوم ببرند و هم حضور او در تهران را دستمایه شوخی‌ها و طنزهایی کنند که در دو روز گذشته بارها در تلگرام و سایر شبکه‌های مجازی بازنشر پیدا کرد. اعتماد این خبر را منتشر کرده است.
ممنوع التصویری برای دوران رادیوهای یک موج است
لیرضا علوی تبار در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص تاثیر ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات بر نتیجه انتخابات دور بعد گفت: ممنوع التصویری خاتمی همانطور که در دور قبل  تاثیری خاصی نداشت، این دفعه هم اصلاح طلبان اگر منسجم عمل کنند تاثیر خاصی نخواهد گذاشت. دوره این نوع کارها گذشته است. اینها برای دوره رادیوهای یک موج است که میشد جلوی خبررسانی را گرفت.
تشبیه یالثارات به داعش توسط بازیگر معروف
شهاب حسینی به تیتر جنجالی یالثارات واکنش نشان داد.این بازیگر برجسته در اینستاگرام خود نوشت:آقایان نه چندان محترم و مجهول الحال که با وقاحت تمام اقدام به چاپ مطلبی در شرمنامه خود کردید، پاسخ سوالتان ساده است. دستان شما شایسته حرمت قلم نیست. آن را زمین بگذارید و به هم کیشان داعشی خود بپیوندید.
برای آوردن نام هنر و هنرمندان این مرز و بوم دهان خود را آب بکشید که به هیچ عنوان صلاحیت اظهار نظر در مورد محبوبین دل این مردم را ندارید.  ننگ بر شما.

یکشنبه

نظر لاریجانی درباره حصر موسوی و کروبی

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای رفع حصر موسوی و کروبی گفت: ستاد طرفدار کسانی است که محکوم هستند و آن‌هایی که محکومیت دارند زیر ذره‌بین ستاد حقوق بشر هستند و ستاد محل تردد گروه‌های زیادی است و در، آن برای افراد و گروه‌های مختلف باز است.محمدجواد لاریجانی ادامه داد: کسانی که در فتنه ۸۸ بودند و عمل کودتا و شورش علیه نظام را انجام دادند تحت پیگردهای قانونی قرار گرفتند و آن‌چه که ستاد وظیفه خود می‌داند این است که باید مر قانون رعایت شود. در مورد سران فتنه نیز محدودیت خاصی در نظر گرفته شد و بر اساس قانون بعضی را با سلب حقوق اجتماعی تنبیه کردند؛ لذا باید مر قانون در مورد محکومین و متهمان انجام شود و قوه قضاییه مسول اجرا و صدور حکم است.

ادعای یک اصلاح طلب درباره تایید صلاحیت احمدی نژاد

حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: “هیاهو های اخیر محمود احمدی نژاد برای این است که نشان دهد، هنوز در عرصه سیاست داخلی کشور فعال است.” عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفتگویی درباره سخنان اخیر محمود احمدی نژاد در جمع حلقه ایی از یارانش در مشهد گفت :” تمام سخنان تند و کوچک و بزرگی که از احمدی نژاد منتشر می شود برای زنده نگه داشتن او در عرصه سیاست داخلی کشور است، چون آنها به خوبی می دانند مردم از احمدی نژاد و سیاست هایش بشدت دلزده شده اند و آنها شانسی برای حضور دوباره در قدرت ندارند.” قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه اگر محمود احمدی نژاد برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کند، شورای نگهبان قطعا” او را رد صلاحیت خواهد کرد ،ادامه داد:” من تردیدی ندارم فردی با سابفه مدیریتی احمدی نژاد و تمام پرونده های مفتوحی که خودش و نزدیکانش در دستگاه قضایی کشور دارند با قطعیت کامل از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهد شد.”انتخاب این گفت و گو را منتشر کرده است.

انتقاد کیهان از سخنان اخیر احمدی‌نژاد

روزنامه کیهان از سخنان اخیر احمدی‌نژاد درباره جریان «مقاومت» در منطقه، انتقاد کرد.روزنامه «کیهان» در مطلبی با تیتر «مقاومت، مقابله با نقشه آمریکاست نه جزو نقشه آمریکا!» نوشت: رئیس دولت دهم می‌گوید دو طرف جنگ در منطقه از نظام سلطه اسلحه می‌خرند و این برنامه خود آمریکاست(!)اکنون باید پرسید در برابر این جنگ خانمان‌برانداز باید مقاومت صورت می‌گرفت یا اجازه می‌دادیم دشمن تا همدان و سنندج داخل شود؟! یعنی چی که هر دو طرف درگیری داخل برنامه آمریکا هستند؟ بالاخره باید از حریم اهل‌بیت و امنیت منطقه از جمله کشورمان صیانت می‌کردیم یا نه؟ برنامه آمریکا که مشخص است، اما چرا هر دو طرف جنگ را به نقشه و برنامه آمریکا نسبت می‌دهید؟!شایان ذکر است در ماجرای بیداری اسلامی نیز، نگاه انحرافی مدعی بود این ماجرا ساخته و پرداخته آمریکاست و نباید از آن حمایت کرد؛ همچنان که اجباراً نام بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی کردند و همزمان هیأت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به دربارهای اردن و یمن گسیل شد اما به سوریه نرفت!این نکته هم گفتنی است سیاست اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی در قبال جنگ‌های منطقه کاملاً روشن است.رهبر معظم انقلاب بارها تصریح کرده‌اند که آمریکایی‌ها برای تروریست‌ها در عراق و سوریه، امکانات و مهمات می‌فرستند و هدفشان از این جنگ نیابتی، زدن جمهوری اسلامی و مقاومت در منطقه است.

واکنش وزارت بهداشت به درآمد آقای وزیر

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به اظهارنظر وزیر بهداشت دولت دهم درباره درآمد دکتر هاشمی، گفت:‌ گمان نمی‌کنم این قبیل اقدامات سیاسی را هیچ وزیر یا همکاری در حق دوستی که به وی محبت داشته، انجام دهد. تنها می‌توان گفت «این هم از عجایب اخلاقی روزگار ماست».

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات دکتر طریقت منفرد گفت: به فرض محال اگر این ادعا صحیح باشد که دکتر هاشمی با یک روز عمل جراحی، می‌تواند صد میلیون تومان درآمد کسب کند و ایشان به خاطر مردم و نظام اسلامی از این درآمد چشم پوشیده و خود را وقف خدمت به مردم کرده است حتما جای تقدیر دارد. دکتر هاشمی تنها یک چشم پزشک ماهر نیست؛ او دانشمندی است که نه تنها در کشور بلکه در جامعه چشم پزشکی جهان شناخته شده و مورد احترام است.وی ادامه داد: بنده ازاظهارات افرادی که پزشک هستند و سابقه کار اجرایی در سطوح بالا دارند، هم تعجب می‌کنم و هم متأسفم. دکتر طریقت منفرد اگر چه از نظر سنی از دکتر هاشمی بزرگ‌تر است ولی مطالب علمی و عملی فراوانی بنا به اظهار خود از وی فرا گرفته است.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president