آوای جنوب

انتقادات شدید یکی از گچسارانی های قرارگاه خاتم الانبیا نسبت به شورای شهر گچساران

روی سخنم با این عزیزان است که اگر احساس تکلیف همراه با تخصص دارید پس چرا در این مدت کاری نکردید؟

فداییآوای جنوب؛

واقعیت امر بنا داشتم تا بعد از انتخابات شورای شهر سکوت کنم و انتقادی نداشته باشم بلکه شائبه یا حاشیه ای ایجاد نشه ولی متاسفانه در چند روز اخیر متوجه تحرکاتی از جانب برخی از اعضای محترم شورای شهر گچساران مبنی بر حضور مجدد در انتخابات شدم که هم تعجب برانگیز بود و هم خیلی خودخواهانه.
بنده در این مقال قصد جسارت به هیچ کدام از اعضا را ندارم ولی انصافا فکر نمیکردم برخی از این بزرگواران قصد شرکت در انتخابات داشته باشند . هر چند طبق قانون اساسی همه میتوانند پس از عبور از فیلتر تایید صلاحیت ها در انتخابات شرکت کنند ولی نمیدانم عده ای که خودشان
میدانند نه صلاحیت لازم نه تخصص و نه حتی تجربه مناسب دارند در انتخاباتی شرکت کنند که چهار سال گذشته با وجود پیروزی نتوانستند کاری کنند.

افرادی که تنها بر پایه آرا قومی انتخاب شدند و هیچ کارایی نداشتند و وضعیت شهر با گذشته اندک تفاوتی نکرده است. برای بنده که خارج از شهرستان زندگی میکنم و چند ماهی یکبار به گچساران سفر میکنم بسیار عجیب است با وجود این همه منابع مالی و مصاحبه های برخی مسئولین مبنی بر تخصیص بودجه به فلان محله و فلان پارک و خیابان ، وضعیت ظاهری شهر هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده است. علی رغم اینکه عوارض ساخت و ساز و سایر عوارض و مالیات های شهرداری نسبت به دوره قبل چندین برابر شده است هیچ کاری پیش نمیرود و هیچ تغییری در شهریت این شهر حاصل نمیشود . مطمئنا کسی نمیتواند کمبود بودجه را بهانه کند زیرا که اگر همان اندازه اختلاس معروف برای پروژه کنارگذر مرکز شهر هزینه شده بود این وضعیت مصیبت بار گچساران حاکم نبود.

برای شهری مثل گچساران زشت است تپه های گل و سنگ و ماسه در مرکز شهر تلنبار شده و پروژه کوچکی مثل کنار گذر بعد از چهار سال نا تمام بماند. حال نقشه و نمای بصری خود پروژه بماند که مشخص نیست تداعی کننده کدام ویژگی این شهر است و حتی معلوم نیست از چه سبک هنری استفاده شده است که این شکل و نقشه هیچ زیبایی ندارد اما هر چه هست به قول کاظم پور شباهت بسیاری به نمایشگاه سنگ دارد.

 

ولی آنچه مشخص است اینست هر دوره شورای گچساران یادگاری بس زشت و نازیبا و عملکردی بسیار ضعیف از خود بر جای میگذارد.

پروژه عظیم و البته بسیار طولانی زیر گذر که انصافا هیچ مشکلی از ترافیک مرکز شهر حل نکرد و وضعیت را نیز بدتر کرد. پروژه ای که می شد با هزینه کمتر و سرعت بیشتر تبدیل به یک پل رو گذر شود تا بلکه بتوان در ترافیک های عصرگاهی مرکز شهر از عرض بیشتر خیابان استفاده کرد و شاهد گره خوردن و لولیدن خودروها در خیابان بسیار باریک کنار گذر نباشیم و مجبور نشویم عصر ها دور زن های روی زیرگذر را ببندیم و خلاقیت مهندسین طراح را به رخ همشهریان بکشیم.
به ابتدای بحث برگردیم که از تحرک برخی از دوستانی که طی این سه سال و اندی عضویت در شورا نتوانستند عملکرد مثبتی از خود برجای بگذارند و اکنون زود تر از همه به فکر دور بعد افتاده اند.

روی سخنم با این عزیزان است که اگر احساس تکلیف همراه با تخصص دارید پس چرا در این مدت کاری نکردید؟

اگر میدانید که تخصص ندارید پس چرا اجازه نمی دهید بقیه که هم تخصص و مهارت کافی دارند و هم به مراتب از شما دلسوز ترند وارد عرصه شوند؟

اگر میخواهید رای طایفه تان هدر نرود خب در همان طایفه خودتان اصلح را انتخاب کنید . هر چه میخواهم سکوت کنم میبینم دردی که همشهریانم می کشند از سکوت نجیبانه شان هست و اجباری که وجدانشان بر دوششان نهاده تا در انتخابات شرکت کنند و شما را انتخاب کنند.
اگر می بینید مردم شهرم سکوت می کنند و تنها در محافل خصوصی اعتراض میکنند این را به حساب رضایت نگذارید بلکه اینان تنها به خاطر نجابت و حیای ذاتیست وگرنه خودتان بهترین داورید بر عملکردتان.
برخی از این دوستان آنقدر که دغدغه انتخابات دارند دغدغه مردم ندارند و البته بسیار هم پر مدعا و طلبکارانه حرف میزنند انگار کاری کرده اند کارستان.

خیر عزیزان واقعیت امر اینست مردم به شورای شهر این شکلی عادت کرده اند و می دانند اینجا مثل بقیه شهرها شورای شهر توان لازم جهت زیباسازی شهر و رفع مشکلات مردم را ندارند شاید اصلا دغدغه شان این مسائل نیست.
در پایان از تمام نخبگان شهرم که احساس میکنند میتوانند برای شهرمان مفید ظاهر شوند استدعا دارم در انتخابات شرکت کنند و از مردم عزیزم خواهش می کنم طایفه گری و رودربایستی را کنار بگذارند و کسانی را انتخاب کنند که فکر و ذکرشان اعتلای نام گچساران و پیشرفت این شهر باشد و برای اولین بار شورایی انتخاب شود که تمام اعضایش با تمام وجودشان اولویت اول و آخرشان رفع مشکلات باشد .
سیدجوادفدایی*
** نویسنده مطلب هم اکنون در بزرگترین شرکت عمرانی یعنی قرارگاه خاتم الانبیا بزرگترین و مهمترین پروژه ها را در کمترین زمان ممکن و با بهترین استانداردها به سرانجام میرسانند .

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ماهان گفت:

    ای کاش زیر گذر زده نمیشد. ترو به خدا شما مهندسین طراح کجای دنیا هستید،بخدا متاسفم برای مهندسین و اونایی که طراح زیر گذر این شکلی بودن. کیفیت در تمامی پروژها که در حال اجرا هست در پایینترین حد ممکن است.

  2. راه دور گفت:

    ظاهرا آقای فدایی خیلی خیلی دغدغه شورا دارن.برادر عزیز با کلاه سبز عکس گرفتن نشون از تخصص نداره.یه مدت هم هست که فعالیت اینستاگرامی دارید.بشین سر جات جوجه

  3. راه دور گفت:

    ممنونم از درج نظر بنده.فکر نمیکردم منعکس بشه

  4. ناشناس گفت:

    اقای فدایی کی چه نقش توقرارگاه خاتم داردنظرفنی وشخصی خودش رابده ازکیسه قرارگاه خاتم لطفا هزینه نکنید هزاران مهندس متخص متعهدفنی درمجموعه قرارگاه فعالیت می کنندکه تزی وراهکاری هم بدن.ازقبل.قراگاه حرف نمی زنن.لطفآ…….؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. مهندس صنعت گفت:

    اینم احتمالا میخواد بیاد کاندید شورا بشه ای خاک توسره گچساران عاقبتش داره کجا میره

  6. شهروند گفت:

    حیف لقب جوجه، هر وقت گفتن.. بگو من

  7. متعهد گفت:

    عزیز دل برادر چه میدونی از بودجه و شهر طوری میگی سکوت کردم مثل این وزیری چیزی هستی هیچ دوره ای بیشتر این دوره واسه شهر کار نکرد چون شهردار و شورا و نماینده یکدست بودن حالا یکی دونفر اختلاس کردن ک باید متوجه شده باشید که سران اول شهرستان خودشون فُرمالیته اش کردن و حتی لوح تقدیر هم دادن —–س

  8. صادق گفت:

    عجیب است آقای فدایی بی اطلاع از اوضاع شهر دوگنبدان و پروژه های آن اعضای زحمتکش شورای شهر را به یک چوب
    رانده اند ! عزیز من پروژه زیرگذر چند سال پیش از حضور این شورا طراحی و شروع به اجرا شده بود که تاخیر در اجرا با عث
    مشقت فراوان برای مردم شهر شده بود این شورا با همکاری نماینده مردم اتمام آن را در برنامه کاری خود قرار داد که موفق هم
    شدند . شما بعنوان یک شهروند اگر طرحی دارید یا داشتید چرا با شورا یا شهرداری مطرح نکردید نکنه طرح شما برای این شورا تخریب زیر گذر و پر کردن آن بوده ! ! ! ! ! ! ! ! !

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president