آوای جنوب

از حقوق میلیونی اعضای شورای شهر تا ورود سازمان بازرسی به خریدهای شهرداری

.

خبردر نشست رسانه‌ای اعضای شورای شهر چرام مواردی از جمله حقوق میلیونی اعضای شورای شهر تا حقوق عقب افتاده کارگران و ورود سازمان بازرسی به خرید تندیس های نصب شده در میادین چرام مطرح شد.

آوای جنوب؛

اولین نشست رسانه‌ای شورای شهر چرام بالاخره در سومین سال عمر این شورا در محل دفتر شورای شهر چرام با حضور اعضا و خبرنگاران چرام برگزار شد.‬‎

کاووس جانی پور رئیس شورای شهر چرام با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی خدمات دولت و نهادها اظهار داشت: انتظار داریم گزارش‌های خبری منصفانه باشد و همه اعضای شورا ی چرام نقد پذیر هستند و مطالبه از شورا در حد اختیارات باشد چرا که در کمیته انطباق باید تائید و متناسب با بودجه باشد.

اقدامات انجام شده شورا و شهرداری چرام

رئیس شورای شهر چرام در این نشست با اشاره به خدمات ارائه شده شهرداری و شورای چرام گفت: ساماندهی باغ چشمه بلقیس، نصب آلاچیق و تامین فضای سبز و نگهداری کمپینگ چشمه بلقیس، اصلاح میادین از جمله میدان ورودی از طرف دهدشت و نصب تندیس فرشته، اصلاح و تعریض بلوار شهید دستغیب، احداث میدان عاشورا برای کاهش تصادفات و ساماندهی گلزار شهدا و بوستان شهدای گمنام و خرید یک دستگاه لودر و نصب تلویزیون شهری از جمله مهمترین اقدامات انجام شده است.

حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری و دریافتی میلیونی اعضای شورای شهر چرام در سال ۹۴

کاووس جانی پور در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت حقوق و اضافه کار عقب افتاده کارگران و کارمندان شهرداری چرام گفت: در همه ادوار گذشته و همه شهرداری‌های کشور و استان مشکل عقب افتادگی پرداخت حقوق کارگران است که تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال و میزان دریافتی و مزایای اعضای شورای شهر چرام ابراز کرد: مبلغ حقوق پرداختی سالانه به اعضای شورای شهر از ۶ ماهه دوم سال ۹۳ تا پیان سال ۹۴ و به مدت ۱۸ ماه مبلغ ۷۵ میلیون تومان بوده البته در سال ۹۴ چون قانون عوض شد و مبنا یک شصتم حقوق شهردار بود چون شهردار چرام سابقه کار و حقوق آن کم بود ما کمترین حقوق دریافتی را داشتیم و در سال ۹۵ این مبلغ خیلی کمتر خواهد بود زیرا فرمول پرداختی تغییر کرده و بر اساس درآمد شهرداری است.

داد زدن بر سر فرماندار چرام به خاطر مطالبات مردم بود

ارکیان دیگر عضو شورای شهر چرام با اشاره به اینکه این شورا جوان‌ترین شورای تاریخ شهر چرام است که با نگاه متفاوت تری از ادوار گذشته با آوردن شهرداری غیر بومی و فنی هر چند مخالفان زیادی داشتیم اما با گذشت زمان اکثر مخالفان به موافقان تبدیل شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه شورای شهر چرام اقلیت و اکثریت ندارد و همه در کنار هم با حمایت از شهردار و برنامه‌های ایشان ،کارهای خوبی انجام شده و در مدت دو سالی که رئیس شورا بودم وظیفه نظارتی و پیگیری امور را در حد توان برای خدمات رسانی مطلوب انجام دادیم که تاکنون کارها به خوبی پیش می رود.

عضو شورای شهر چرام در مورد درگیری لفظی خود با فرماندار چرام و چند تن از مسئولان در جلسه چند روز پیش در شورای شهرستان گفت: مطالبه من شخصی نبوده و اگر بر سر آن‌ها با شهامت داد زدم مطالبه عمومی بوده ،هر چند با همان شهامت از آنها عذرخواهی می‌کنم ،اما اعلام می‌کنم نباید مطالبات مردم زمین گذشته شود.

ارکیان با اشاره به معضل دایر نبودن بعضی ادارات در چرام افزود: متاسفانه بعد از اینکه چند سال از شهرستانی شدن چرام می‌گذرد اما هنوز نمایندگی ادارات در چرام مستقر نشده که مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده که در این زمینه پیگیری لازم انجام شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

نقاط ضعف و قوت شهرداری از نگاه اعضای شورای شهر چرام

در ادامه این نشست علی بابایی دیگر عضو شورای شهر چرام با اشاره به اینکه اصحاب رسانه چرام نقش زیادی در توسعه شهرستان دارند بیان کرد: جای تقدیر دارد که ما چنین خبرنگاران و فعالانی در عرصه خبر استان داریم که در امر خدمت رسانی کنار مسئولان هستند و اگر نقدی هم از ما داشته اند و بازتاب دادند به نفع ما بوده چرا که دلسوزانه و در جهت رفع مشکلات است.

بابایی با اشاره به تعامل شورا و شهرداری گفت: شورای شهر متعلق به همه افراد بوده و نه شورای شهرداری که البته ما نقدهایی هم به ببرخی عملکردها داریم چرا که اعضای شورای منتخبین مردم هستند و باید پاسخگو باشند.

بابایی عضو شورای شهر چرام در پاسخ به این سئوال که مهم ترین نکته قوت و ضعف شهرداری چرام چیست اظهار داشت: هیچ مدیر و دستگاهی بدون نقص نیست اما نقطه ضعف شهرداری چرام در حوزه عمرانی که مهم ترین مشکل هست عدم ایجاد و گسترش فضای سبز هست، اما نکات قوت شهردار چرام ایده پردازی در زیبا سازی و همچنین به عنوان نمونه برگزاری همایش روز کارگر و تقدیر از کارگران شهرداری برای اولین بار در چرام و حتی استان است.

جانی پور رئیس شورا گفت: با ۴ شهردار و ۲ سرپرست شهرداری کار کردم همه یکسری نقاط ضعف و قوت دارند اما می‌توانم به جرات بگویم شهرداران چرام نسبت به سایر شهرداران استان علیرغم مشکلات بودجه‌ای پیگیر و موفق بوده‌اند و بهتر عمل کردند.

رحمانی دیگر عضو شورای چرام با اشاره به نقاط ضعف و قوت شهردار چرام گفت: از نقاط ضعف ایشان این بود که در ابتدا فقط با ۳ نفر گروه اکثریت شورا مشورت می‌کرد و توجهی به نظرات طیف اقلیت شورا نداشت اما نقطه قوت ایشان هم اکنون این است که از گروه اکثریت فاصله گرفته و نظرات گروه اقلیت را در کارها و پروژه ها لحاظ و همفکری می‌کند که به عملکرد بهتر شهرداری هم کمک کرده است.

ارکیان دیگر عضو شورای شهر هم در پاسخ به این سئوال بیان کرد: نگاه متفاوت به شهر، اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع، زیبا سازی شهر و تعامل سازنده با دیگر ادارات از نقاط قوت شهرداری هست اما نقطه ضعف شهرداری کم توجهی به اطراف خود و در واقع خودمحوری در بعضی امور است.

ورود سازمان بازرسی به تندیس های خریداری شده توسط شهرداری چرام

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوالی در مورد شبهات مطرح شده در مورد خرید تندیس‌ها توسط شهرداری چرام و قیمت آنها گفت: به شما قول می‎دهم که گزارشات به دستگاه‌های امنیتی و سازمان بازرسی رسیده و آنها هم پیگیری و تحقیقات نمودند و حتی از کارمندان شهرداری چرام در این خصوص سئوالاتی شده و گزارش در خصوص خرید و قیمت تندیس های نصب شده و آماده نصب به سازمان بازرسی رسیده است.

وی افزود: به شما خبرنگاران و مردم قول می‌دهم که همه موارد بررسی می‎‌شود و رأیی که قوه قضائیه صادر کرد همه باید تمکین کنیم ما هم مثل شما شک و نقد داشتیم و پیگیری نمودیم و هر نتیجه ای حاصل شد اطلاع رسانی می‌کنیم.

افزایش عوارض راه حل تامین بودجه نیست

اسماعیل رحمانی تنها عضو فنی شورای شهر چرام در مورد تامین بودجه شهرداری‎ها گفت: شهرداری باید از ساده‌ترین و عامیانه‌ترین راه تامین هزینه‌های شهر، یعنی گرفتن عوارض از مردم فاصله بگیرد و به سراغ عرصه‎های خلاقانه دیگری برود.

وی افزود: متاسفانه اولین راه حلی که به ذهن مدیران شهری برای تامین بودجه پروژه‎ها می‌رسد، افزایش میزان عوارض دریافتی از مردم است.طرح های درآمدزا و یافتن راه حل هایی برای ایجاد درآمدهای پایدار در تامین هزینه ها باید به گونه‌ای پیش برود که نیازی نباشد برای هر پروژه‌ای مستقیما از جیب مردم و به افزایش عوارض مراجعه کرد و این امر با تنوع بخشیدن به درآمدهای شهری میسر است.

عضو شورای شهر چرام به راه حل‌های خود اشاره کرد و گفت: به نظرم ایجاد مدیریت واحد شهری، استفاده از نیروهای خلاق، افزایش جلب مشارکت عمومی شهروندان در تمام امور شهرداری‌ها در کاهش هزینه و افزایش درآمدی شهرداری‌ها بسیار موثر و مفید است.

رحمانی عضو شورای شهر چرام با اشاره به نقش خبرنگاران در مدیریت شهری بیان کرد: خبرنگار واسطه مردم و مسئولان در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش هستند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن‎‌ها توجه ندارند،این خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد:نقد عملکرد خوب یا بد مسئولان در رسانه ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری رساند.

مشکلات منازل مسکونی در طرح موسوم به ۴۸ هکتاری چرام پابرجاست

رئیس شورای شهر چرام در پاسخ به سوالی در مورد آخرین پیگیری مشکلات منازل مسکونی در طرح موسوم به ۴۸ هکتاری گفت: این زمین‌ها در گذشته سند به نام دولت شده و در این زمین ها ساخت و سازهایی شده که اکنون خدمات رسانی و خرید و فروش این منازل و زمین ها با مشکل روبه‌رو است.

جانی پور بیان کرد: جلسات متعددی با استاندار، معاون عمرانی و مدیران راه و شهرسازی انجام شده و پیگیری کردیم که بنا شد زمین‌های با متراژ ۲۵۰ متر مربع با قیمت دولتی و بالاتر از آن با قیمت آزاد تغییر کاربری دهند که با توجه به قیمت و وضعیت خاص ساکنان این منطقه با بحران روبرو شدند و هیچ خرید و فروش یا خدماتی ارائه نمی‌شود.البته با سنددار کردن دیگر زمین ها به نام دولت این مشکل هم اکنون به ۹۳ هکتار تبدیل شده است.

بی توجهی اعضای شورا به مناطقی از شهر که خود ساکن آن نیستند

در پی انتقاد و سئوال خبرنگاران از بی توجهی به محدوده ۱۱ خیابان زیر بلوار شهید دستغیب و منطقه قدیمی پاقله یا شمال شهر چرام به خاطر اینکه هیچ‌کدام از اعضای شورا در این مناطق زندگی نمی‎‌کنند و عدم توجه به آسفالت و روکش خیابان‌ها ، وجود کوچه‌های خاکی و ارتباطی میان خیابان‌ها، عدم توجه به فضای سبز و اصلاح و زیبا سازی پیاده روها، و مهم ترین بحث مربوط به کمربندی شهر چرام که نقش مهمی در تسهیل عبور و مرور وسائل نقلیه دارد و همچنین فاضلاب رها شده در انتهای این خیابان ها که اعضای شورا به سخنان کلیشه‌ای نبود بودجه و در آینده درست می‌شود یا وجود معارض اشاره کردند.

تعدادی زیادی از شهروندان به عملکرد اعضای شورا و شهرداری در مورد بی توجهی به مناطق زیر بلوار شهید دستغیب انتقاد داشتند و اعلام کردند چون اعضای شورا خانه‌های خود در این مناطق نیست بی خیال ارائه خدمات شدند.

 این نشست رسانه‌ای بدون حضور دبیقی یکی از اعضای شورای شهر و عضو شورای عالی استان‌ها، شهردار و یا یکی معاونان یا کارشناسان شهرداری برگزار شد که تعدادی از سوالات و مشکلات مردم بی پاسخ ماند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president