آوای جنوب

فرمانده سپاه گچساران:

حاج صادق مداح کنگره شهدای استان/گنجینه شهدای گچساران و باشت جمع‌آوری شد

انصاریفرمانده سپاه گچساران گفت: گنجینه شهدای شهرستان‌های گچساران و باشت جمع‌آوری شده است.

آوای جنوب؛

سرهنگ پاسدار جهانگیر انصاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کنگره بزرگ سرداران و ۱۸۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه برگزار می‌شود و برای مداحی از صادق آهنگران دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه این یادواره‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و معرفی استان برگزار می‌شود، افزود: در حقیقت برگزاری کنگره شهدا یادآوری برای خود ما است که امروز به عنوان رهروان شهدا در این مسیر قدم بر می‌داریم.

فرمانده سپاه گچساران با بیان اینکه از سال ۹۰ تا امسال یادواره‌های متعددی در بخش‌ها و روستاهای شهرستان گچساران و استان برگزار شده و مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره شهدای کل استان خواهد بود، افزود: بحمدالله با همکاری مردم و مسئولان شهرستان، جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی منظم برای این کنگره گرفته شده و امیدواریم با عنایات خداوند تبارک و تعالی و خود شهیدان عزیز، این مراسم با شکوه هرچه تمام برگزار شود.

انصاری یکی از اهداف اساسی برگزاری مراسم کنگره‌ها و یادواره های شهدا را نشر و ایثار فرهنگ مقاومت و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت عنوان کرد و بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجدید بیعت با آنان و آرمان‌های والای شهدا از دیگر اهداف برگزاری چنین مراسم‌هایی است.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه گچساران گنجینه کامل و به یادماندنی را از ۴۵۰ شهید شهرستان های گچساران و باشت جمع آوری و نگهداری می‌کند از مسولان شهرستان جهت بازدید از این آثار ارزشمند دعوت به عمل آورد.

فرمانده سپاه گچساران افزود: از جمله این آثار می توان به البسه های آنها ، وسایل شخصی همراه شهدا اشاره کرد.

انصاری گفت: در حال حاضر مستندسازی از ۱۶۰ خانواده شهید گچسارانی به اتمام رسیده و در روزهای آینده نیز به طور کامل مستند شهدای گچساران برای ارائه در کنگره ملی شهدای استان آماده خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president