آوای جنوب

ویروس فساد در حال شیوع در رسانه ها و ادارات استان / مسئولان ورود پیدا کنند

اخیرا باب های جدیدی در رسانه های استان باب شده است که در صورت عدم ورود مسئولان امر و نهاد های قضایی، امنیتی و بازرسی، امکان بروز فساد گسترده در این بخش از اطلاع رسانی استان بوجود می آید که …

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای جنوب؛ مطبوعات به عنوان نماد آگاهی بخشی یک قوم و پیامبران شفافیت جامعه، جایگاه قابل توجهی در فرهنگ عمومی و پیشرفت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه دارند.

آوای جنوب؛

اما اگر روزی این رکن رکین جامعه دچار انحراف، اعوجاج و یا گرایش مادی و قدرت طلبانه شود، باید فاتحه آن جامعه و پیشرفت آن در ابعاد مختلف را خواند.

استان جوان کهگیلویه و بویراحمد شاهد رشد و ترقی رسانه ها و مطبوعات مختلف از یکی دو دهه پیش بوده است که اکنون جایگاه درخور توجهی را در استان کسب کرده اند و تأثیر خوب و مناسبی در مناسبات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره داشته اند.

ظهور قدرت رسانه ها در بین مردم و مسئولان، از سوی دیگر، مضراتی را برای جامعه مطبوعاتی و فضای رسانه ای بوجود آورد که مهم ترین آنها ظهور رسانه های وابسته به قدرت و ثروت و رشد قارچ گونه انها در بین بدنه سالم رسانه ای استان است.

انتخابات ها علی الخصوص مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، قدرت طلبی های برخی از بزرگان سیاسی و برخی از مدیران، مخفی کردن کم کاری برخی از دست اندرکاران، پوشش نهادن بر سیاسی کاری و طایفه گرایی در برخی از نهاد ها و ادارات و … همگی از جمله عوامل دخیل در انحراف رسانه ها و به تبع آن انحراف افکار عمومی می باشند.

اخیرا مسائل جدیدی در رسانه های استان باب شده است که در صورت عدم ورود مسئولان امر و نهاد های قضایی، امنیتی و بازرسی، امکان بروز فساد گسترده در این بخش از اطلاع رسانی استان بوجود می آید که …

الف – پورسانت گیری برخی از مسئولان روابط عمومی ادارات و شرکت ها از رسانه ها برای دادن آگهی های تبلیغاتی به رسانه مورد نظر. این امر زشت در رسانه ها و ادارات به گونه باب شد که مسئولان برخی از روابط عمومی ها در ازاری گرفتن درصدی از هزینه تبلیغاتی که اداره باید به رسانه بدهد، تبلیغات آن اداره و سازمان را به رسانه مورد نظر می دهد.

ب – حذف رسانه های پاک دست، غیر خودی، غیر جناحی، غیر فامیل و … از گرفتن تبلیغات و آگهی هیا مطبوعاتی. در این روش، مدیر دستگاه مربوطه اقدام به تهیه لیست سیاهی از رسانه هایی می کند که نباید هیچ گونه تبلیغ و آگهی و یا حمایت مادی به آنها تعلق گیرد که این رسانه ها به چند دلیل از این حق قانونی محروم می شوند:

یا به این دلیل که اقدام به نقد از این دستگاه دولتی می کنند، یا به این دلیل که مدیر رسانه مذکور، هم خط و هم جناحی مدیر دستگاه دولتی در انتخابات مجلس نبوده است، یا به این دلیل که از اقوام و بستگان این مدیر نمی باشد و یا به دلایل دیگری که قابل ذکر نیست…

ج – اقدام رسانه ها و مطبوعات ورشکسته در فریب ادارات و نهادها برای کسب آگهی تبلیغاتی. در این شیوه برخی از رسانه ها و مطبوعاتی که با اقبال عمومی مواجه نشده و یا مدیران آن فرصت توجه کافی به رسانه خود را ندارند، برای امرار معاش از نشریه، اقدام به فریب مسئولان نهادها کرده و پس از اخذ تبلیغ از دستگاه مربوطه، پس از طراحی نشریه و درج آگهی مورد نظر، از چاپ مرسوم ان خود داری کرده و چند نسخه محدود با دستگاه کپی رنگی تکثیر کرده و به ادارات مربوطه تحویل می دهند.

د- قرار داد های خاص با برخی از رسانه ها و سایت ها و محروم کردن سایر رسانه ها. در این شیوه برخی از ادارات به شیوه های مختلفی که در بند ب به آن اشاره شد، اقدام به نوشتن قرارداد با برخی از رسانه ها و سایت ها کرده و ماهانه مبلغ قابل توجهی از هزینه آن اداره و سازمان را به حساب مدیر سایت های مورد نظر واریز می کنند تا در قبال ان ضمن درج خبرهای این دستگاه، از نقد کردن آن در رسانه مذکور جلوگیری شده و حتی در برخی از رسانه ها به دفاع جانانه از دستگاه مورد نظر در برابر نقدهای وارده بپردازد.

این درحالی است همه رسانه های استان اقدام به انتشار خبرهای نهادها و دستگاه های اداری می کنند و ضمن نقد های سازنده، اخبار و فعالیت های این دستگاه ها را پوش می دهند اما مافیای فسادی که در این ادارت و رسانه های همدستشان در حال شکل گیری است، ضمن اینکه امکان رشد سالم را از دیگر رسانه ها می گیرد، برخی دیگر از رسانه ها و ادارت را برای گرایش پیدا کردن به این فساد ترغیب می کند.

امیدواریم نهادهای مربوطه علی الخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امور رسانه ها، دادستان محترم و سازمان بازرسی استان به طور صریح به این پرونده ورود کرده و جلو انتشار و شیوع ویروس فساد در رسانه ها و ادارات استان را بگیرند.سایت مردم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president