آوای جنوب

فرماندار گچساران : میرحسین موسوی و کروبی در سال ۸۸ باید به حرمت نظام نتیجه انتخابات را می پذیرفتند/آنها مشاوران خوبی نداشتند

با وجود اینکه فتنه صورت گرفت بنده معتقدم موسوی و کروبی فتنه گر نبودند ولی عده ای از آب گل آلود ماهی گرفته وبا سوء استفاده از این اعتراض موجب ایجاد فتنه شدند

فرماندار

آوای جنوب؛

گزارشی از عملکرد خودتان در این چند ماهه ارائه دهید؟

زمانی می توان یک فرماندار را ارزیابی کرد که امکانات لازم برای او فراهم شده باشد مثلا فرمانداری که ماشین و راننده ندارد و یا مجبور است برای برخی امور از جیب شخصی خود هزینه کند نباید انتظار زیادی از او داشت هر چند شاید برخی از فرمانداران شرایط روحی و اقتصادی من را نداشته باشند و در چنین شرایطی کار زمین می ماند ، در هر صورت مدیری توانمند است که با کمترین امکانات بهترین کار را انجام دهد.

بنده در گچساران وارث کارهای عقب مانده زیادی شدم که برخی از کارها قربانی چند پروژه بزرگ همچون زیر گذر شده بود.

شورای اداری در طول سال ۹۲دوبار تشکیل شده بود، خیلی از کارگروهها کاملا تعطیل شده و کار گروه کشاورزی نداشتیم ، در طول یک سال و نیم نانوایی ها یک بار هم بازرسی نشده بودند و مقدار زیادی از سهمیه آرد گچساران در بازار آزاد به فروش می رسید.

ولی در زمان مدیریت بنده به صورت روزانه صنوف مختلف مورد نظارت و بازرسی ویژه قرار گرفت و از طرفی در سه چهار ماه اول بصورت روزانه جلساتی تشکیل دادیم تا توانستیم این کار گروهها را راه اندازی کنیم .

در کنار این برنامه ها در طول هر هفته ،دو روز پروژههای شهرستان بررسی و گزارش کار ارائه می شود.

طرحهایی همچون مصلی بزرگ گچساران با یک میلیاد تومان اعتبار و پروژه فرهنگ هنری ارشاد پس از ده سال با یک میلیارد و دویست میلیون تومان و دهها طرح نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

در تخصیص بودجه جدید سهم کدام یک از شهرستانها بیشتر بوده است؟

با توجه به اینکه شهرستان گچساران به جز تخصیص استانی مشمول دو سوم از دو درصد مناطق نفت خیز است با ۴۴میلیارد تومان بیشترین سهم بودجه را در بین شهرستانها به خود اختصاص داده است.

باتوجه به اینکه شرایط دانشکده نفت گچساران مناسب نبوده و دائما شاهد اعتراض دانشجویان هستیم ، بنظر شما دلیل اصلی کمبود امکانات این دانشکده چیست؟

من از همان روزههای اول از تمام ادارات زیر مجموعه خواستم تا در کمترین زمان شرایط و امکانات را برای این دانشکده فراهم کنند و کمتر از ۲۵روز فیبر نوری دانشکده کشیده شد و پشت سر هم راه ، برق و گاز تا پشت در دانشکده کشیده شدولی خود دانشکده بعد از دوسال فعالیت هنوز محوطه و دیوار ندارد و بطور کلی مشکلات دانشکده ناشی از مسائل داخلی مانند نبود کتابخانه ،محوطه فضای سبز و …است و فرمانداری تمام وظایف خود را به خوبی انجام داده ضمن اینکه آقای رمضانی هم نماینده ای برای پیگیری این مشکلات معرفی نموده ولی بنظر می رسد دستهای پنهانی در کارند تا دانشکده نفت تعطیل شود .

عملکرد فرمانداران سابق گچساران را به تفکیک چگونه ارزیابی می کنید؟

برخی از فرماندارن فقط سیاسی عمل کردند و برخی چند بعدی بوده و در واقع هر یک از آنها در شاخه ای عملکرد خوبی داشته اند برای مثال آقای حبیبی هم در حوزه سیاسی آدم زیرکی بود وهم در حوزه عمرانی فعال بود،آقای علیزاده بیشتر سیاسی کار می کرد و به فکر مطالبالت جریان خود بود، آقای مرادی مقتدر بود ولی بیشتر به گذر زمان فکر می کرد آقای شفیعی در دوران احداث زیرگذر بود و همه چیز گچساران فدای زیرگذر شد و پروژه هایی چون مصلی ، کمربندی، درمانگاه فرهنگیان و… عقب افتادند و بطور کلی طبق تجربه شخصی معتقدم فرماندار بومی با دلسوزی وپیگیری بیشتری کار می کند.

نظر شما در مورد فرمانداران دولت قبل که هنوز تغییر نکرده اند چیست؟

بنظر بنده اشتباه است فرمانداری که به یک دولت رای نداده و آنرا قبول نداشته باشد نمی تواند نماینده خوبی برای دولت در شهرستان باشد فرماندار همه کاره دولت در شهرستان است و باید منش ،روش و تفکر دولت را قبول داشته باشد تا بتواند سیاستهای آنرا به خوبی پیاده کند در غیر اینصورت دوگانگی ایجاد خواهد شد.

شایعاتی مبنی بر اینکه آقای موحد قصد کاندیداتوری در حوزه گچساران دارد، به نظر شما این احتمال وجود دارد؟

خیر، چنین حرفی صحت ندارد آقای موحد فردی با هوش است وبا وجود حضور غلام تاج گردون چنین ریسکی نخواهد کرد و و اگر هم تصمیم به ورود در عرصه انتخابات داشته باشد بخاطر تقابلی که با آقای بزرگواری دارد در حوزه کهگیلویه وارد خواهد شد.

بنظر شما در دوران نمایندگی آقایان حاج غلام وحاج بهرام تاج گردون در مجلس شورای اسلامی کدام یک عملکرد بهتری داشتند؟

شرایط نمایندگی در دور اول و اکنون قابل مقایسه نیست ، ولی از لحاظ شخصیتی با هم کاملا متفاوت اند ، حاج بهرام به لحاظ شخصیت و تقید بسیار وزین و بطور کلی روحیه انقلابی دارد و حاج غلام به لحاظ اخلاقی و شخصیتی شاگرد ایشان می باشد و حاج بهرام به عنوان الگو وپدر همه ما محسوب می شود اما در دیپلماسی امروز عملکرد حاج غلام بیشتر مورد قبول است چون با در نظر گرفتن شرایط فعلی نظام می طلبد برای حفظ مصالح اعتدال را در پیش گیرد اما از لحاظ دیدگاه حاج بهرام اصلاح طلب تر است.

نظر شما در مورد حوادث ۸۸ چیست؟

آقایان میرحسین موسوی و کروبی مشاوران خوبی نداشتند و اگر من جای موسوی و کروبی بودم با کمی تدبیر اکنون رئیس جمهور بودم چون می طلبید با انتشار اطلاعیه ای به حرمت نظام نتیجه را بپذیرندو از مردم تقدیر و تشکر کنند یقینا در دور بعد موفق می شدند. با وجود اینکه فتنه صورت گرفت بنده معتقدم موسوی و کروبی فتنه گر نبودند ولی عده ای از آب گل آلود ماهی گرفته وبا سوء استفاده از این اعتراض موجب ایجاد فتنه شدند.

فرماندار شهرستان گچساران در مصاحبه ای که در تاریخ سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ برگزار شد به تشریح عملکردپرداخت و همچنین به سئوالاتی که در خصوص وضعیت بودجه،طرحهای عمرانی،ارزیابی عملکرد فرمانداران گذشته ، مقایسه عملکرد حاج غلام وحاج بهرام تاج گردون در دوران نمایندگی،کاندیداشدن موحد، حوادث ۸۸ پاسخ داد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دانشجو گفت:

    در مورد دانشکده نفت ،تنها کسی که نسبت به پیشرفت این دانشکده بی توجه است شخص آقای رحیمی می باشد از طرف دانشگاه یاسوج هم همایتی صورت نمی گیرد

  2. دانشجو گفت:

    به راحتی از فتنه گران حمایت میکنه. مرگ بر فتنه گر

  3. ناشناس گفت:

    سلام.
    نه خیر جناب فرماندار خود موسوی و کروبی فتنه گر بودند و برخی از مردم عزیز رو وارد بازی احساسی خود کردند.رهبر بارها اونها رو سردمداران فتنه خوانده اند.پس فتنه گرند هر دو

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president