آوای جنوب

واکنش قالیباف: حقوقم ۷.۵ میلیون تومان است/ همسرم بابت ۱۰ سال خدمت پولی نگرفت

قالیبافشهردار تهران با بیان اینکه حق مطلب درباره میزان حقوق دریافتی‌ام،‌ ادا نشد، گفت: دریافتی بنده به عنوان محمدباقر قالیباف ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و همسرم نیز طی ۱۰ سالی که به عنوان مشاور فعالیت کرده،‌ پولی دریافت نکرده است.

آوای جنوب؛

 محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه چهار تن از معاونان خود، اظهار داشت: روز گذشته درباره حقوق بنده در شورای شهر حق مطلب ادا نشد. دریافتی بنده به عنوان محمدباقر قالیباف ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در برخی سایت‌ها عنوان شد دریافتی قالیباف بیشتر از حقوق ۱۴ میلیونی است که در سایت‌ها منعکس شده در حالی که فیش حقوقی من موجود است و می‌توانم رونوشت آن را به همه بدهم.

شهردار تهران تصریح کرد: نمی‌دانم برچه اساس برخی گفته‌اند که حقوق شهردار یک درصد از کل بودجه شهرداری است. من حتی نصف حقوق خود را برمی‌گردانم علاوه بر این بنده حتی یک روز حق مأموریت و اضافه کاری نگرفتم. تا زمانی که پسرم ازدواج کرد و هزینه‌ها بالا رفت من حتی اضافه کار نیز دریافت نمی‌کردم.

وی افزود: مشاور شهردار ۸ میلیون حقوق دریافت می‌کند اما ۱۰ سال است که همسر من که به عنوان مشاور شهردار فعالیت می‌کند، حتی یک ریال حقوق نگرفته است.در واقع همسرم صلواتی خدمت کرده است.

شهردارت تهران در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر حضور همسرش در هیئت مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری،‌ اظهار داشت: سازمان فرهنگی و هنری به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و من به عنوان شهردار عضو این هیئت هستم.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل پیشنهاد شد که به دلیل جنس مأموریت‌ها، یک زن در هیئت امنای این سازمان فعالیت کند و خانم‌ها خزعلی و نوبخت که همسرم را از دانشگاه الازهرا(س) می‌شناختند، همسرم را پیشنهاد دادند.

قالیباف در ادامه گفت: همه اعضا حق‌الجلسه دریافت می‌کنند اما همسرم پولی در این خصوص دریافت نکرده است. من مجبور شدم در مورد حقوقم صحبت کنم چراکه واقعیت حقوقی من چیز دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: بنده نه حق مسکن دریافت کرده‌ام و نه در خانه سازمانی زندگی کرده‌ام.۱۵ سال است که در شرکت ایران ایر پرواز می‌کنم و ساعات پروازی من مشخص است؛ اما هیچ‌وقت در وقت اداری پرواز نکرده‌ام و پروازهایم یا در تعطیلات رسمی و یا در ساعت ۱۷ است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۲۵ روز است به دلیل مشغله فرصت پرواز نداشته‌ام، گفت:طی ۱۵ سال اخیر حتی یک ریال نیز از ایران ایر حقوق نگرفته‌ام. تا این لحظه یک تومان نیز از ایران ایر حقوق نگرفتم و حتی حق بیمه را در پروازها که چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان است را از جیبم پرداخت می‌کنم.

وی با بیان اینکه معاونان شهرداری بیش از ۱۲ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرند، گفت: ما پرداخت‌های چند ده میلیونی و حتی پاداش چندصد میلیونی نداریم و اگر کسی این موضوع را در شهرداری دیده باشد حتما تخلف صورت گرفته است.

قالیباف در ادامه گفت: انصافاً از ابتدا بحث پرداختی‌ها را با دقت پیگیری می‌کردیم و ۸ سال قبل بخشنامه شده است و هیچ معاونی نمی‌تواند با اینکه عضو هیئت مدیره سازمان‌هایش است، از آنها حقوق بگیرد و باید تنها از یک سازمان و شرکت آن هم در سقف مشخص حقوق بگیرد.

وی اظهار داشت:پورزرندی نماینده حقوقی شهرداری در بانک شهر بود و براساس مصوبات بانک مرکزی سود پایان سال را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها واریز کرد. بنده به او گفتم که سه میلیون تومان را به عنوان پاداش بردارد و مابقی را به حساب ماده ۱۷ واریز کند. حتی هنگامی که فیش‌های حقوقی را برای سازمان بازرسی فرستادیم باورشان نمی‌شد که این اعداد حقوق ما باشد. من نمی‌خواستم این موضوع را مطرح کنم اما دیروز حق مطلب در مورد فیش‌های حقوقی ادا نشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president