آوای جنوب

راز گماشتن سیاسیون در هیأت‌های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد/ نفوذ سیاست‌زدگی در تار و پود ورزش

برخی افراد تنها گماشته سیاسیون هستند و هیچ توانی برای رایزنی و جابه‌جایی وضعیت ورزش و ارتقا آن را ندارند و تنها برای داشتن یک عنوان ریاست این هیأت‌ها را اشغال کرده‌اند

ایزدپورآن گونه که برخی مسؤولان ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرده‌اند متنفذین سیاسی در رأس برخی هیأت‌های ورزشی گماشته شده‌اند، حال باید دید که این افراد چه مقدار برای توسعه ورزش استان مفید فایده واقع شده‌اند.

آوای جنوب؛

 ورزش مقوله‌ای مهم برای ایجاد شور و اشتیاق در میان جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان است که می‌تواند در مواقع سختی‌ها و رکود بر اقتصاد و زندگی، این قشر را تا حدودی سر زنده نگه دارد و اجازه ندهد جوانان به سوی پدیده‌های خطرناک از جمله اعتیاد کشیده شوند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد علاقه‌مندی به ورزش بسیار بالا بوده و در همه نقاط به قول معروف با انداختن توپ در وسط میدان تعداد زیادی نوجوان و جوان و حتی از گروه‌های سنی بالاتر و پایین‌تر به عشق ورزش در میدان حضور پیدا می‌کنند.

اما در استانی که بوی سیاست‌زدگی در هر نقطه‌ای از آن به مشام می‌رسد در ورزش نیز این عرصه آن گونه که شواهد می‌گوید آلوده به سیاست شده است.

در دیداری که طی روزهای اخیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت سرزده از اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد داشت به واقعیت‌هایی پی برده شد که رؤسای هیأت‌های ورزشی نیز بعضا گماشته سیاسیون هستند.

معاون استاندار در این بازدید به نحوه انتخاب رؤسای هیأت‌های ورزشی در استان اشاره کرد و خواستار توضیح در این زمینه شد.

مجید محنایی معاون اقتصادی استاندار که در جلسات دیگر نیز همواره به ریز موضوعات می‌پردازد از مسؤولان ورزش این گونه پرسید که آیا رؤسای هیأت‌های ورزشی استان از ورزشکاران شناخته شده ورزش هستند، و البته این گونه جواب شنید که رؤسا از میان افراد با نفوذ در حوزه سیاست انتخاب می‌شوند.

با این تفاسیر باید اذعان کرد که اکنون سیاسیون برای هیأت‌های ورزشی استان خط و مشی تعیین می‌کنند و شاید یکی از دلایل درجا زدن ورزش استان همین موضوع باشد که خاک خوردگان ورزش کنار گذاشته شده و افراد منتسب به سیاسیون مسؤولیت‌ها را به عهده گرفته‌اند.

رئیس گروه ورزش قهرمانی استان این گونه توضیح داد که رؤسا از میان افراد سیاسی و دبیران نیز از میان ورزشکاران انتخاب می‌شوند تا تلفیقی از تجربه ورزشی و نفوذ سیاسی بتواند دردی از مشکلات استان را دوا کند.

البته شاید این راهکار نسخه‌ای خوب و شفابخش برای ورزش باشد اما باید توجه داشت افرادی که به عنوان سیاسیون و افراد با نفوذ سیاسی برای سکان‌داری ورزش انتخاب می‌شوند آیا به معنای واقعی کلمه افراد با نفوذ سیاسی هستند.

باید به مسؤولان ورزش استان چه آن‌هایی که در گذشته با این طرز تفکر اقدام کرده‌اند و مسؤولان فعلی گفت که تفاوت زیادی میان افراد سیاسی و گماشتگان سیاسیون وجود دارد.

برخی افراد تنها گماشته سیاسیون هستند و هیچ توانی برای رایزنی و جابه‌جایی وضعیت ورزش و ارتقا آن را ندارند و تنها برای داشتن یک عنوان ریاست این هیأت‌ها را اشغال کرده‌اند.

لذا باید به مسؤولان ورزش استان تفهیم کرد که تفاوت زیادی میان رئیس هیأت با رنگ و لعاب سیاسی و گماشته سیاسی وجود دارد و لذا گماشتگان سیاسیون نه تنها قدرتی برای چانه‌زنی و نفوذ ندارند بلکه با عملکرد ضعیف خود موجب ایجاد سرخوردگی در میان ورزشکاران خواهند شد و شاهد همانی خواهیم بود که همین اینک بر عرصه ورزش استان سایه سنگین افکنده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بی نام گفت:

    درود بر شما
    متاسفانه اینطوری شده هیئتی که با فلان نماینده رییس براش گذاشته میشه و مدیر کلی که دنبال پوئن گرفتن از نماینده هستش ورزش استان سرافکنده کرده .این مدیر کل نه استیل ورزشی داره نه ورزشکار بوده فقط دنبال این هست که کدام نماینده میتواند صندلی را برای او نگه کند ….به امید تفکر همه ورزشکاران عزیز استانم.

  2. ورزشکار گفت:

    خدا ازت نگذره آقای ایزد پور ورزش استان رو نابود کردی، فقط خواهش میکنم برو برو برو،،،،

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president