آوای جنوب

زمانی برای تغییر استانداران؛ وزارت کشور روحانی اصلاح‌طلب‌تر شد + جدول

از ابتدای آغاز به کار دولت روحانی تاکنون ۱۰ استاندار تغییر کرده‌اند.

آوای جنوب؛

 در سال ۹۵ سه استاندار دولت روحانی تغییر کرده‌اند. به این ترتیب تا اینجای کار، روحانی فرمان ۱۰ استان را به افرادی غیر از مدیر اولیه سپرده است. در میان استانداران، مقیمی به تهران آمد و معاون وزیر کشور شد و در تغییرات اخیر، ‌علی اکبر پرویزی از خراسان شمالی به خراسان جنوبی رفت. سن بالای کابینه روحانی نیز که از ابتدا به عنوان یکی از آسیب‌های کابینه مطرح شده بود نیز موجب بازنشستگی برخی از استانداران دولت روحانی شده است.

ناراضی از خدمتگزار؟

استان خراسان جنوبی از یک نظر در میان سی و یک استان ایران رکوردشکن است. هر چهار نماینده این استان در مجلس دهم اصولگرا هستند و سهم اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان از کرسی‌های نمایندگی استان به تعداد سهم جبهه پایداری از سهم نمایندگان تهران است! «صفر کرسی!»

همین مسئله نشان از تزلزل جایگاه دولت در استان داشت. شاید به همین دلیل بود که تغییر استاندار خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت؛ گرچه خود استاندار نیز به این تغییر بی‌میل نبود و به دلایلی تمایل برای بقا در این صندلی را نداشت، با این‌حال طبیعی بود که اصولگرایان این تغییر را تاب نیاورند.

نظر افضلی نماینده نهبندان و سربیشه از عدم توجه به پیشنهاد نمایندگان برای استاندار جدید انتقاد کرده بود و گفته بود روندی که دولت در پیش گرفته است، به مملکت آسیب می‌رساند و دوگانگی و عدم اتحاد باعث دلسردی می‌شود.

از گلستان تا خراسان شمالی

صالحی استاندار جدید خراسان شمالی اما یک اصلاح‌طلب تمام عیار است که سال‌ها در مسئولیت‌های مختلف سیاسی و مدیریتی حضور داشته است و سرپرست استانداری بوشهر و مازنداران بوده است.

او در سال‌های اخیر مسئول پیگیری مصوبه‌های سفرهای استانی بوده و ارتباط نزدیکی با علی شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور دارد و پیش‌بینی می‌شود حضور او در استانداری خراسان شمالی بتواند تا حدی مشکلات استان را حل کند.

۲

توضیح رنگ‌ها:

اصلاح طلب: سبز
اعتدالگرا و مستقل: بنفش
اصولگرا: زرد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president