آوای جنوب

اعتراض چندین باره متقاضیان مسکن مهر بلکو مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

مسکن مهرمتقاضیان دریافت مسکن مهر بلکوی یاسوج برای چندمین بار در هفته‌های اخیر با تجمع جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به روند احداث مسکن مهر معترض شدند.

آوای جنوب؛

احداث مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد قصه پر غصه‌ای دارد و هرازگاهی باید شاهد تجمع مردم به دلیل تأخیر در ساخت این واحدها و یا تجمع به دلیل مشکلات موجود و نبود برخی زیرساخت‌های در مسکن مهر باشیم.

اما آنچه این روزها بیشتر شاهد آن هستیم، تجمع متقاضیان مسکن مهر منطقه بلکو و اعتراض این افراد به روند کُند شدن احداث و واگذاری این واحدها هستیم.

واحدهایی که در سال ۸۹ سازمان همیاری شهرداری اقدام به احداث آن کرد و به گفته مردم این منطقه قرار بود یکسال بعد آن را به متقاضیان مسکن مهر تحویل دهند، اما با گذشته حدود هفت سال تاکنون نه تنها واحدی به این متقاضیان تحویل داده نشده، بلکه سازمان همیاری شهرداری برای واگذاری و اتمام واحدها و واگذاری به متقاضیان خواستار آورده بیشتری شده است.

امروز هم یک بار دیگر شاهد تجمع متقاضیان مسکن مهر در جلوی درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد بودیم، تجمعی که تنها به حضور در جلوی درب استانداری استان ختم نشد، بلکه حدود ۷۰ نفر از مردم معترض این منطقه با حضور در ساختمان استانداری، خواستار دیدار و ملاقات رودرو با سیدموسی خادمی استاندار استان شدند که البته استاندار به جهت دیدار سرزده‌ای که از دستگاه‌های اجرایی داشت، در استانداری حضور نداشت.

تصمیمی که معاونین و مدیران استاندار در غیاب سیدموسی خادمی گرفتند و با آن مردم این منطقه را به بیرون از ساختمان هدایت کردند، برگزاری جلسه‌ای برای بررسی مشکلات مردم این منطقه بود، جلساتی که قبلا با حضور نمایندگان مردم، سازمان همیاری، معاون مسکن راه و شهرسازی و معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده و در آن نشست بر رفع مشکلات واحدها و تحویل مسکن مهر تأکید شده بود.

یکی از جلساتی که برای بررسی مشکلات مسکن مهر بلکو تشکیل شد، جلسه چهارم خرداد جاری بود که در آن پژمان نیک‌اقبالی طبق آماری که از معاون مسکن راه و شهرسازی دریافت کرده بود، تعداد واحدهای در حال احداث مسکن مهر بلکو را ۳۰۶ واحد در قالب ۵۱ بلوک ۶ واحدی در سه طبقه مطرح کرد که از شهریور سال ۸۹ شروع شده بود و تعطیل شدن پروژه در مقاطعی منجر به طولانی شدن روند احداث و کُند شدن واگذاری به متقاضیان شده است.

نیک‌اقبالی در جلسه خرداد ماه افزود: در صورت همکاری مردم بلکو و پرداخت کردن آورده جدید مشکلات مسکن مهر بلکو تیر و آبان ماه سال جاری رفع و واحدها به بهره‌برداری می‌رسد.

طبق گفته مسؤولان استان و متولیان امر مردم بلکو باید مبلغ جدیدی را بپردازند تا واحدها احداث و در اختیار مردم قرار گیرد.

در همین خصوص یکی از متقاضیان مسکن مهر بلکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قرار بود واحدهای مسکن مهر یکسال بعد از شروع عملیات احداث تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرند و حتی تمام هزینه این واحدها را از مردم دریافت کردند، ولی تاکنون واحدی تحویل ندادند.

وی اضافه کرد: مردمی که در سال ۸۹ تمام هزینه مسکن مهر را پرداخت کردند، افراد کارگری بودند که به سختی مبالغ خرید واحدها را تأمین کردند.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت این چند سال مبلغ ۴۰ میلیون ریال اضافه از متقاضیان می‌خواهند که گفته می‌شود برای عرصه و زیربنا و محوطه‌سازی است که این موارد در قرارداد قید نشده است.

وی تصریح کرد: بیشتر افراد متقاضی مسکن مهر افراد اجاره‌نشینی هستند که به تکمیل این واحدها دل خوش کردند، اما تاکنون که واحدی به آنها تحویل داده نشده است.

این متقاضی مسکن مهر گفت: مسؤولان استان در جواب مردم و متقاضیان معترض مسکن مهر گفتند که باید در جلسه‌ای وضعیت مسکن مهر بررسی شود، در حالی که قبلاً این جلسات برگزار شده اما هیچ خروجی امیدوارکننده‌ای برای مردم این منطقه نداشته است.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در همین خصوص گفت: ۴۰ میلیون ریالی که سازمان همیاری شهرداری از متقاضیان درخواست کرده به خاطر محوطه‌سازی است، در حالی که در قرارداد محوطه‌سازی قید نشده و این کار غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: قرار بود تسهیلات ۲۲ میلیون تومانی در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار گیرد، اما این مبلغ به ۲۵ میلیون افزایش یافت و تاکنون به هیچ یک از متقاضیان پرداخت نشده است.

این متقاضی دریافت مسکن مهر افزود: می‌گویند شرکت همیاری متضرر شده و ما باید مبلغی را پرداخت کنیم تا آنها بتوانند واحدها را تکمیل و در اختیار ما قرار دهند، در حالی که اصلا نباید مبلغی به حساب سازمان همیاری شهرداری پرداخت شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president