آوای جنوب

فوتبال گچساران به کجا می رود

نفتآنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان آوای جنوب کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و آوای جنوب کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.

آوای جنوب / مسعود گشتاسبی

فوتبال موضوعی است که باید با ظرافت با آن برخورد کرد .

امروز در فوتبال جهان دیگر نمی توان گفت که فوتبال ، هنوز ذات ورزشی دارد و یک موضوع فقط ورزشی است و دیگر مسائل اقتصادی و سیاسی فقط از بیرون ، بر آن تاثیر می گذارد .
امروز فوتبال دچار تغییر هویت شده و در این هویت جدید آنچه نقش اصلی یافته، فقط پهلوانی و سلامتی و مولفه های اخلاقی و سنتی نیست ، بلکه هویت اصلی فوتبال و به عبارتی محور این هویت * منفعت * شده است .
تغییر شکل هویت فوتبال به موضوع منفعت گرایانه چه پیش فرضها و نتایجی را در بر خواهد داشت ؟
حالا ما نه فقط با یک ورزش که با یک موضوع منفعت آور و تغییر هویت داده و بسیار جذاب روبرو هستیم .
فوتبال یک موضوع پیچیده اجتماعی است که باید بتوانیم تاثیر آن را در مقوله های مختلف ، تحلیل کنیم .
می توانیم با تدبیر و شناخت مناسب از فوتبال ، بخش فراوانی از مناسبات اجتماعی را سامان دهیم .
امروز در دنیا فوتبال، کاملا با سیاست درآمیخته شده ،
قبل از این ، پل ارتباطی فوتبال و سیاست ، فقط علاقه سیاستمداران به فوتبال بود .

فوتبال را می شود هم به تاکتیک تعبیر کرد و هم استراتژی ،
یعنی از سویی ، یک روش و راهکار است برای سامان دادن مسائل اجتماعی .

فوتبال در کشور ما ، در حال گذار به سمت توسعه و پیشرفت است ،
در بخش نیروی انسانی صاحب استعداد فراوان هستیم ،اما استفاده از این استعداد و پتانسیل ، نیازمند برنامه ریزی و مدیریت کلان است .

در شهر ما ، وقتی صحبت از سرمایه گذاری در ورزش به میان می آید ، همه نگاه ها به سمت شرکت نفت جلب می شود .
امروز فقط شرکت نفت در زمینه ورزش ، فعالیت دارد .
شرکت نفت در رشته های فوتبال ، هندبال ، والیبال ، واترپلو ، شنا ، تنیس ، بسکتبال ، هاکی و …. فعال است ، آن هم در سطح قهرمانی که جای تشکر دارد اما فعالیت در همه رشته ها مثل برداشتن چندین هندوانه با یک دست است ،
همه می دانیم که برای فعالیت در ورزش باید متحمل هزینه های زیادی شویم ، و قطعا نمی توانیم به رشته ها به نحو احسن رسیدگی کنیم .
فوتبال ورزشی است که همه به آن علاقه مند هستند و با آن زندگی می کنند .
فوتبال شهر ما ، با این همه استقبال و استعداد با یک برنامه ریزی اصولی ، می تواند موفق باشد اما برای رسیدن به موفقیت بودجه می خواهد و برنامه .
حال من نمی دانم روند تدوین برنامه و تعیین بودجه و انتخاب سرمربی تیم تحت نظر مدیریت نفت گچساران است یا مدیریت مناطق نفت جنوب.
اما به هر حال این وضعیت را باید سر و سامان بدهیم .
بازیکن خوب را مربی خوب می سازد ،این مربی است که به تیم شخصیت می دهد و ضامن موفقیت است ،
تیم ما به یک مربی بزرگ و کاربلد احتیاج دارد ،مربی که دو مربی دیگر هم در کنارش باشند و تیم های پایه را زیر نظر بگیرند و با استعداد یابی ، آینده فوتبال ما را تضمین کنند.
مربی خوب و بزرگ ، نگاه فوتبال کشور را به شهر ما جلب می کند و تیم ما رسانه ای می شود و در اعتماد به نفس بازیکن تاثیر مثبت دارد .
مربی بزرگ است که در بازی های حساس و مهم ، تیم و هوادار را آماده و از حاشیه دور نگه می دارد .
امسال با یک کادر مربیگری با تجربه قطعا صعود می کردیم .
اینگونه نیست که بگوییم رسیدن به بازی پلی آف ، مرهون تلاش های مربیان و مدیران بوده و عامل شکست را سکوها بدانیم ، اتفاقا بر عکس است و همه موفقیت ها از آن تماشاگران و سکوهاست و شکست در بازی آخر ، نتیجه کم تجربگی کادر مربیان است . عزیزانی که در گرما و سرما ، کنار تیم بودند و برای بازی های بیرون از خانه از جیب خود هزینه کردند و با جان و دل تیم را همراهی کردند ،
صادق خادمی ،مهدی مظفری و دیگر عزیزان واقعا تلاش کردند و جای تقدیر دارد ،
متاسفانه کمیته انضباطی فوتبال بجای محروم کردن مهدی پاشازاده که با صحبت ها و حرکاتش ، جنگ روانی ایجاد کرد و فضای پاک فوتبال را به حاشیه برد ، مهدی مظفری را محروم کرد ،
البته با تدبیر و درایتی که از مدیریت ورزش نفت سراغ دارم ، قطعا برای رفع محرومیت مهدی مظفری ، تمام تلاش خود را انجام خواهند داد ‌.

امروز نمی دانم چرا اصرار داریم که در همه رشته ها فعالیت کنیم .حتی باشگاه های بزرگ کشور هم قادر نیستند همه رشته ها را پوشش دهند ، چه رسد به ما که یک شرکت صنعتی هستیم .
دیر انتخاب کردن مربی، ما را از موفقیت دور می کند .
یکی از معضلات فوتبال ما عدم توجه به تیم های پایه و نداشتن تیم های جوانان و امید در لیگ کشور است .
کانون هواداران هم باید به گونه باشد که با یک تقسیم کار و تعیین شرح وظایف ، اصولی حرکت کند و شاهد دخالت در کار یکدیگر نباشیم .
بر اساس بودجه ای که داریم ، می توانیم دو رشته را بر اساس کار کارشناسی و علاقه و استقبال مردم نگه داریم و امتیاز بقیه تیم ها را واگذار کنیم و با پولی که از این واگذاری بدست می آوریم ، با تدوین یک برنامه اصولی و بلند مدت در رشته های مورد نظر مردم ، سرمایه گذاری کنیم.
وقت نداریم و نباید از بقیه تیم ها عقب بمانیم . کسی برنده است که ایده اش برنده باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president