آوای جنوب

نفت وگاز گچساران در فصلی که گذشت

فوتبالحفظ تیم در رده های بالایی جدول و حفظ تنها سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و استفاده از استعداد های بومی در این فصل از رقابت ها از جمله سیاست های باشگاه نفت وگاز بود که به خوبی نیز اجرایی شد.

آوای جنوب؛

تیم فوتبال نفت وگاز گچساران در فصلی که گذشت در آستانه صعود به لیگ دسته اول بود که در آخرین گام موفق به شکست پارس جم نشد و از صعود به لیگ یک بازماند.

پیش فصل و شروع تمرینات

تمرینات تیم نفت وگاز گچساران از روز ۲۴ مرداد ماه ۹۴ زیر نظر مربی بومی یعنی بهمن فرازمند آغاز شد و چند روز بعد سرمربی این تیم توسط امور ورزش نفت مشخص شد . با مشخص شدن یوسف نادریان به عنوان سرمربی تیم نفت ، به همراه کمک های بومی تمرینات تیم در دو نوبت صبح و بعدازطهر پیگیری شد . تیم نفت بعد از چند جلسه تمرین در گچساران در دیداری دوستانه به مصاف تیم لیگ برتری استقلال خوزستان رفت و با نتیجه ۲بر صفر نتیجه را به تیم لیگ برتری واگذار کرد .

تیم نفت بعد از این مسابقه عازم شهر تهران شد و اردوی ۸ روزه را در این شهر برپا کرد. در این اردو نیز تیم نفت چندین دیدار دوستانه برگزار کرد که در مهمترین مسابقه به مصاف سایپا رفت .

پس از پایان یافتن اردوی تهران تیم نفت به گچساران بازگشت و تمرینات خود را در زمین پدخندق شهر گچساران ادامه دادند .

نفت وگاز بعد از انجام چندین دیدار دوستانه و تدارکاتی خود را اماده یک تورنمت چهل تیمه و پرهیجان کرد .فوتبال

دور اول مسابقات

نفت در دور اول مسابقات در یک گروه ۱۰ تیمی با تیم های کارا شیراز ، مقاومت تهران-کاسپین قزوین – نسل ابومسلم-هف سمنان-نفت نوین آبادان-نفت امیدیه-شهدای جویبار و استقلال آبی همگروه شد و با کسب ۳۱ امتیاز از ۱۸ مسابقه به عنوان صدرنشین به دور دوم صعود کرد .

در دور اول تیم نفت وگاز ۱۶ گل را وارد دروازه حریفان کرد و ۱۱ گل را نیز دریافت کرد . شایان ذکر است که ۱۴ گل از ۱۶ گل دور اول توسط بازیکنان بومی و گچسارانی وارد دروازه حریفان شد .

نفت وگاز گچساران در دور اول مسابقات ۲۳ امتیاز در خانه و ۸ امتیاز خارج از خانه کسب کرد و نکته جالب عدم شکست پذیری نفت وگاز در دور اول در خانه و استفاده از زیاد از بازیکنان بومی بود در حالی که در لیگ یک به ندرت به بازیکنان بومی فرصت بازی کردن داده می شد.

دور دوم مسابقات

نفت وگاز دور دوم را فقط با خرید ۲بازیکن شروع کرد و با تیمهای قدرتمندی همچون شهرداری بندر عباس ،سپید رود رشت ، بادران تهران –کیمیا فرایند تهران – کارا شیراز هم گروه شد و توانست با کسب ۱۸ امتیازبه عنوان تیم دوم به پلی اف لیگ دسته دوم صعود کند .

در دور دوم تیم نفت وگاز ۱۵ گل را وارد دروازه حریفان کرد و ۱۱ گل را نیز دریافت کرد . شایان ذکر است که ۷ گل از ۱۵ گل دور دوم توسط بازیکنان بومی و گچسارانی وارد دروازه حریفان شد .

به طور کلی تیم نفت گچساران در مسابقات امسال لیگ دسته دوم ۳۱ گل به ثمر رساند که ۲۱ گل توسط بازیکنان بومی این تیم به ثمر رسید.و نکته جالب دیگر در این فصل از مسابقات این بود که بازیکنان نفت وگاز حتی یک کارت قرمز دریافت نکردند .

تنها نماینده فوتبال استان کهگیلویه و بویر احمد در پلی آف گام آخر را خوب برنداشت و با شکست در دیدار رفت و نیمه تمام ماندن بازی برگشت، از صعود به لیگ دسته یک باز ماند.

موفقیت باشگاه نفت در اجرای برنامه های از قبل تعیین شده

به گفته مسولان باشگاه نفت و گازگچساران در فصل ۹۴-۹۵ تیم نفت علی رغم مشکلات فراوان مالی ، فراتر از انتظار ظاهر شد و تمامی سیاست های از قبل تعین شده باشگاه محقق شد . از جمله سیاست های باشگاه نفت در فصل۹۴-۹۵ طبق گفته مدیران این تیم حفظ تیم در رده های بالایی جدول و حفظ تنها سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ دسته دوم فوتبال کشور و استفاده از استعداد های بومی(قائم اسلامی، سهیل صالحی، رضا قیالی، علی حدادی،سیاووش عبداللهی) در این فصل از رقابت ها بود که به خوبی نیز اجرایی شد و در تمامی بازی های این تیم از ۶ بازیکن بومی به صورت فیکس استفاده می شد واین در حالی بود که در لیگ یک به ندرت به بازیکنان بومی فرصت بازی کردن داده می شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president