آوای جنوب

انتقاد امام جمعه یاسوج از برگزاری جلسات بیهوده/همه چیز بعد از جلسات فراموش می شود

امام جمعهامام جمعه یاسوج با انتقاد از جلساتی که بیهوده و بی نتیجه تشکیل می شوند ابراز کرد: خیلی از جلساتی که دراستان برگزار می شود بدون نتیجه هستند

آوای جنوب؛

نشست اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکربا رویکرد ارایه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه قانون و راهکار اجرایی کردن فرهنگ عفاف و حجاب در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

امام جمعه شهر یاسوج در این نشست با تبریک ماه مبارک رمضان،گفت: این مجمع باعث موازی کاری با وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر نشود و هر دو در کنار هم به اجرای این دو فریضه بپردازند.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی با اشاره به اینکه برخی معارف دینی از جمله عفاف و حجاب منطبق بر فطرت انسان است، افزود: همه مسلمانان در قبال انجام این دو فریضه وظیفه دارند و مکلف به انجام این فرایض واجب هستند.

وی خواستار مردمی شدن این دو فریضه واجب شد و گفت: در کنار افراد تشکل‌هایی مانند مجمع رهروان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف به اجرای این تکالیف الهی هستند.

امام جمعه یاسوج آمران به معروف و ناهیان از منکر را جانشین خداوند و پیامبر دانست و تصریح کرد: امر به معروف ترویج خوبی‌ها و ترک بدهی‌ها است و هدف انبیای الهی نیز همین بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه دشمن درجنگ فرهنگی از تمام توان خود استفاده می کند،افزود: نباید در تهاجم فرهنگی دشمنان دست روی دست گذاشت بایدبا آنها مقابله کرد که روحانیون و معلمان برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر رسالت بیشتری بر عهده دارند.

این مسئول با انتقاد از جلساتی که بیهوده وبی نتیجه تشکیل می شوند ابراز کرد:خیلی از جلساتی که در استان برگزار می شود بدون نتیجه هستند و بعد از جلسات همه چیز به فراموشی سپرده می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست نیز با اشاره به تصویب قانون فرهنگ عفاف و حجاب در دی ماه سال ۸۴ گفت: قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دی ماه سال ۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که در این قانون برای ۲۵ شرح وظایف تعریف شده است.

حجت‌الاسلام سید جواد خاضع با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در بین واجبات دینی جزو برجسته‌ترین‌ها است، گفت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر موجب اصلاح جامعه، تأمین امنیت مردم، آبادانی و اصلاح امور می‌شود.

وی با بیان اینکه ترک این فریضه نگرانی‌ها و آثار منفی در پی دارد گفت: این مجمع با تکیه بر نیروهای مردمی فعالیت دارد که در استان ۷۰۰ عضو دارد و این افراد بازوی اجرایی ستاد امر به معروف هستند.

این مسؤول با اشاره اینکه تذکر لسانی از وظایف مردم در این فریضه است، گفت: آموزش‌های لازم به اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر داده شود.

وی بیان کرد: حجاب و شئونات اسلامی در مکان های پرتردد مانند مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و سایر مکان‌ها رعایت و ساماندهی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president