آوای جنوب

واکنش هدایت خواه به نمایندگان مجلس دهم: به‌رغم تاکیدات رهبری، تنها ۴ نفر خواستار حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شدند

متولیان فرهنگ در دولت و مجلس هشدارهای مکرر مقام عظمای ولایت را جدی نگرفته‌اند

هدایت خواهسخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم و هشتم گفت: در مجلس دهم ۴ نفر متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی و ۴۰ نفر خواستار خضور در کمیسیون سیاست خارجی هستند.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب ستار هدایتخواه سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با فرهنگ در راستای نگاه امام (ره) به این مقوله است که فرهنگ را مسئله‌ای دقیق و مبنایی و به عنوان اساسی ترین عنصر جامعه معرفی می‌کردند.

وی به تبیین جایگاه فرهنگ در نظام دینی پرداخت و اظهار کرد: اهداف پیامبران الهی اهداف فرهنگی بوده و جوهره اصلی انقلاب اسلامی هم جوهره فرهنگی است.

هدایتخواه خاطرنشان کرد: بنابر اعترافات دشمنان عنصری که انقلاب اسلامی را از انقلاب‌های دیگر متمایز کرده و باعث شده که انقلاب اسلامی به عنوان یک جریان تاثیرگزار در دنیا بسیاری از دلها را به خود متوجه کند و ملت‌های مظلوم را در مقابل دنیای استکبار منسجم کند، عنصر فرهنگی است که دشمنان با عنایت به این موضوع و برای رسیدن به اهداف خود برای رخنه و نفوذ فرهنگی در کشور برنامه‌های ویژه ای تدارک می‌بینند.

متولیان فرهنگ در دولت و مجلس هشدارهای مکرر مقام عظمای ولایت را جدی نگرفته‌اند

وی با اشاره به اینکه پس از دوران دفاع مقدس توجه دشمن به مقوله فرهنگ جدی تر شد، تصریح کرد: از همان موقع مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف و با بیانات متفاوت نظیر قتل عام فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی، جنگ نرم و … که هر یک ناظر بر یک بعد از هجوم دشمن است، نسبت به اهمیت مسئله فرهنگ هشدار دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم و هشتم با تاکید بر اینکه متولیان اصلی فرهنگ در دولت و مجلس هشدارهای مکرر مقام عظمای ولایت را جدی نگرفته اند و در این زمینه کوتاهی ها و بی توجهی ها فراوان است، اظهار کرد: بعضی از دیدگاهها در داخل کشور فرهنگ را در ذیل اقتصاد و سیاست تعریف می کنند و به دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ به عنوان عنصر اصلی و اساسی و تاثیرگزار در سایر حوزه ها قائل نیستند و اساسا به جایگاه فرهنگ باور ندارند.

هدایتخواه به دلایل دیگر کوتاهی و بی توجهی متولین فرهنگ اشاره کرد و افزود: عده‌ای هنوز تلاش‌های دشمن در عرصه فرهنگ را جدی نگرفته‌اند و یا اینکه خودشان از لحاظ مبانی فکری و فرهنگی با دشمن هم افق هستند و به همین دلایل اقدامات اساسی در مقابله با تلاش دشمن انجام نداده و باعث گلایه شدید و هشدار صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ولنگاری و بی اهتمامی در عرصه فرهنگ شدند.

در مجلس دهم ۴ نفر متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی و ۴۰ نفر خواستار خضور در کمیسیون سیاست خارجی هستند

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در حوزه فرهنگ اظهار کرد: در مجلس نهم تعداد نمایندگانی که متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس بودند به حد نصاب نرسید که با روش‌های دیگر تعداد آنها کامل شد و در مجلس دهم نیز طبق گزارشات تا کنون فقط ۴ نفر از حدود ۲۹۰ نفر نماینده مجلس متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی هستند در حالی که حدود ۴۰ نفر خواستار حضور در کمیسیون سیاست خارجی هستند که امکان استفاده بعضی از رانت‌ها و سفرهای خارجی برای آنها در این کمیسیون وجود دارد و این‌ها همگی نشان دهنده مظلومیت فرهنگ و بی توجهی متولیان اصلی چه در دولت و چه در مجلس نسبت به فرهنگ است.

ملتی که می‌خواهد انقلابش را به دنیا صادر کند باید تولید کننده و صادر کننده کالای فرهنگی باشد

هدایتخواه با تاکید بر اینکه مصرف کالای فرهنگی بیگانه ما را از اهداف فرهنگی خود دور می کند، خاطرنشان کرد: مصرف کالای فرهنگی بیگانه ذائقه جامعه را تغییر می دهد و به دنبال تغییر ذائقه، رفتار فرهنگی جامعه هم در مسیری که دشمن می‌خواهد به پیش می‌رود، بنابراین واردات کالای فرهنگی بیگانه هیچ توجیهی ندارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم و هشتم اظهار کرد: ما که مدعی هستیم می‌خواهیم انقلاب اسلامی را به عنوان رمز نجات ملت‌ها به دنیا صادر کنیم، نه تنها باید تولید کننده کالای فرهنگی برای داخل کشور باشیم بلکه باید به مرحله صدور کالای فرهنگی هم برسیم، این انتظاری است که از مسئولین در این عرصه میرود.

در کشورهای مدعی آزادی، از گردش آزاد اطلاعات جلوگیری می‌شود

وی افزود: عده‌ای در داخل کشور که یا مرعوب دشمن هستند و یا به فرهنگ بیگانگان دلبستگی دارند، تصور می‌کنند که اگر جلوی کالای فرهنگی بیگانه را بگیرند، به جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات متهم می‌شوند، بنابراین در مقابل جوسازی‌های دشمن در این زمینه کوتاه می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای مدعی آزادی از گردش آزاد اطلاعات جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: در همان دنیای مدعی آزادی با کسانی که می‌خواهند اندیشه‌های دینی را ترویج کنند و یا رفتار دینی دارند برخورد می‌شود، جنگ روسری و برخورد با دختران با حجاب در فرانسه یکی از این نمونه ها است، بنابراین در آن کشورها هم از آنچه که با مبانی فرهنگی شان سازگار نباشد، ممانعت می‌کنند.

هدایتخواه یادآور شد: با توجه به نقش و جایگاه فرهنگ که به تعبیر مقام معظم رهبری حکم هوا را دارد و اگر آلوده شود همه بدن را آلوده و مسموم می‌کند، باید نسبت به این عرصه حساسیت بیشتری در کشور باشد.۲۱۶۹۸

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president