آوای جنوب

رکود بر سر سفره کارگران شهر نفتی ایران/تعطیلی ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران

درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران اکنون به دلیل نبود سرمایه در گردش، کمبود منابع مالی و رکود تعطیل و نیمه تعطیل هستند.تعطیل

شهرستان گچساران به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و به عنوان یک شهر صنعتی نقش بسیاری در تولید درآمد در کشور دارد.

این شهرستان اکنون ۳۰ درصد از نفت کشور را تولید می‌کند و سهم بسزایی در درآمدزایی در کشور دارد. از این شهر به عنوان پنجمین ابرمخزن‌ تولید نفت در جهان و دومین تولید کننده گاز در کشور یاد می‌شود.

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران و به دنبال آن بیکار شدن تعدادی از کارگران اکنون یکی از مشکلات در این شهرستان بوده است.

از تعداد ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران اکنون حدود نیمی از آن‌ها به دلیل وجود مشکلات کمبود نقدینگی و مشکلات مالی تعطیل بوده است.

کمبود نقدینگی سبب تعطیل و نیمه تعطیل شدن ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران شده و تعدادی از کارگران این واحدها را خانه‌نشین کرده است.

در حال حاضر ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل بوده و تعداد ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان نیز غیرفعال هستند.

عدم سرمایه در گردش از علل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی اکنون یکی از مشکلات در حوزه صنعت در این شهرستان است.

رضا شریفی گفت: عدم سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی منجر به تعطیلی و نیمه تعطیل شدن تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران شده است

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل/ ۱۲ واحد نیمه تعطیل

شریفی با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل هستند، افزود: ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل هستند.

وی تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان گچساران را ۲۷ واحد عنوان کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: رکود، عدم سرمایه در گردش و کمبود منابع مالی و معوقات و بدهی‌های بانکی از علل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.

شریفی بیان کرد: نبود سرمایه در گردش و کمبود منابع مالی به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران منجر شده و این مسئله سبب بیکار شدن کارگران زیادی شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران ۱۶۰ کارگر را بیکار کرد

شریفی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران سبب بیکار شدن تعداد ۱۶۰ نفر از کارگران این واحدها در این شهرستان شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران بر رفع موانع تولید در گچساران تأکید کرد و افزود: باید زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تعطیل شده در این شهرستان جهت راه‌اندازی مجدد ارائه شود.

شریفی خاطرنشان کرد: البته در سال ۹۴ مشکل ۳ واحد تعطیل شده تولیدی و صنعتی در گچساران برطرف شد و این واحدها مجدد راه‌اندازی شدند.

شریفی همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران را امری بسیار ضروری دانست و گفت: بانک‌ها با ارائه تسهیلات می‌توانند به رونق واحدهای تولیدی در شهرستان کمک کنند.

اجرای اقتصاد مقاومتی سبب رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران می‌شود

وی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران، تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی می‌تواند سبب رفع موانع تولید در شهرستان شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: ما در بحث اقتصاد در زمینه تولید، توزیع و مصرف مشکلاتی داریم که تلاش برای برطرف شدن این مشکلات ضروری است.

برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در دستور کار اداره صنعت

شریفی افزود: هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال، بومی‌سازی، اصلاح شبکه‌های توزیع و اصلاح الگوهای مصرف بوده است.

وی اظهار داشت: برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در گچساران و راه‌اندازی مجدد آن در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان را نیازمند همکاری دستگاه‌ها دانست و افزود: همکاری دستگاه‌ها می‌تواند زمینه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در این شهرستان را فراهم کند.

گزارش از احسان طالبی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president