آوای جنوب

از نظر جدید احمدی نژاد درباره مشایی تاپیشنهاد زیباکلام به روحانی

احمدی نژادتحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 

رصد‌خانه « آوای جنوب»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فرمانده اقتصادی دولت کیست؟!

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۱۷ خرداد) در صحن علنی مجلس پس از ارائه گزارش علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در تذکری گفت: آقای طیب‌نیا! چرا اعلام کردید که دولت فرمانده واحد اقتصادی ندارد؟ وی ادامه داد: آقای معاون اول، رئیس دفتر، برادر، تعدادی از وزرا، رئیس بانک مرکزی هر کدام ادعای فرماندهی اقتصاد دولت را دارند اما ما تنها شما (طیب‌نیا) را به عنوان مسئول اقتصاد دولت می‌شناسیم. قاضی‌پور در ادامه گفت: یعنی فرمانده اقتصادی دولت باید شما باشید و نمایندگان محترم تنها از شما می‌تواند در مسائل اقتصادی سؤال کند. خبرگزاری خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

جمعه و شنبه تعطیل می شود؟

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی قصد دارد که پیشنهاد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه را در شورای گفت‌وگو به دولت ارائه کند. اگر ما به دنبال جذب گردشگر و توسعه گردشگری هستیم ناچار به تعامل با تمامی بخش‌های حاکمیتی هستیم. علیرضا خائف ادامه داد: بر همین اساس قصد داریم در این خصوص با دولت، مجلس و حوزه علمیه قم رایزنی کنیم. به نظر می‌رسد که نظر دولت در این خصوص مثبت است. ما تنها کشور اسلامی هستیم که در آن پنجشنبه و جمعه به عنوان تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شود؛ البته برخی ادارات و شرکت‌ها پنجشنبه‌ها نصف روز فعالیت می‌کنند. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

نظر کاظم جلالی در باره ریاست عارف بر مرکز پژوهش‌ها

کاظم جلالی منتخب مردم تهران گفت: نام آقای عارف زیبنده ریاست مرکز پژوهش های مجلس است و اگر تصمیم هیئت رئیسه مجلس انتخاب ایشان باشد از هم اکنون برای آقای عارف آرزوی موفقیت می کنم. تا اعلام حکم جدید و تصمیم‌گیری در مورد ریاست مرکز پژوهش‌ها در مجلس دهم با قوت این مسئولیت را ادامه خواهم داد. بر اساس قانون باید هیأت امنای مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل جلسه دهد و در مورد ریاست این مرکز اعلام نظر کند و ما نیز منتظر تشکیل این جلسه هستیم. امروز سخنگوی هیأت رئیسه مجلس مشخص خواهد شد و در زمان تشکیل جلسه هیأت امنای مرکز پژوهش‌ها می‌تواند پاسخگو باشد.خبرگزاری خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

درخواست برای محاکمه بهزاد نبوی

احمد سالک نماینده اصولگرای مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه تفصیلی گفت: بازرگان به من گفت که من به عنوان نخست وزیر به تو دستور می‌دهم که باید این کار را بکنید، به او گفتم که شما رئیس حکومت هستید اما من هم رئیس حکومت اصفهان هستم و این اجازه را به شما نمی‌دهم، این خاطرات گفته نشده است. زمان ریاست جمهوری آقای رجایی بنده فرمانده بسیج کل کشور بودم و زمانی که در نخست وزیر انفجاری رخ داد اولین نفری بودم که به آنها رفتم و یقه بهزاد نبوی را چسبیدم، او در این باره پرونده دارد و باید محاکمه شود؛ بهزاد نبوی و خیلی از کسانی که اسامی آنها نیز وجود دارد باید محاکمه شوند. از روزی که امام پرچم انقلاب اسلامی را بلند کردند جریان نفوذ وجود داشت اما خودش را نشان نمی داد چون جرات نمی‌کرد، به آقای موسوی خوئینی‌ها گفتند چطور شما زمان امام جرات نمی‌کردید حرف بزنید اما علیه آقا حرف می‌زنید ومی‌گویید باید صندلی را از زیر پای ولایت کشید، ایشان گفته بود ما آن روز از امام می‌ترسیدیم اما حالا نمی‌ترسیم. وقتی پرونده‌های ساواک اصفهان را بررسی کردیم دیدم عجب فلان آقا کد ساواک دارد و در متن انقلاب هم حضور داشته، این جریان نفوذ است. خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.

نظر جدید احمدی نژاد درباره مشایی!

احمدی نژاد در آخرین جلسه ای با هوادارانش گفت: “من هنوز هم او را خالص ترین و زلال ترین فرد می دانم و با او فوق العاده احساس آرامش و راحتی می کنم. متاسفانه خیلی ها درباره او اشتباه می کنند؛ مشایی فردی متدین به آرمانهای انقلاب و فوق العاده ساده زیست است و ارادت من به او همیشگی است.” عصر اندیشه این خبر را منتشر کرد.

تاج‌زاده می‌خواهد «قهرمان حبس کشیده» باشد

مهدی محمدی در مطلبی تحت عنوان “معنای نمادین یک ملاقات” نوشت: دیدارهای این روزها با مصطفی تاج زاده کاملا طبیعی است. او می خواهد “قهرمان حبس کشیده” اصلاح طلبان باشد آن هم در زمانی که از جوش و خروش اصلاح طلبی چیزی باقی نمانده است؛ و همسرش هم، برای تدارک این کار، به اندازه کافی انگیزه دارد.دیدار با تاج زاده به عنوان یک “فرد”، نه تنها ایرادی ندارد بلکه شاید پسندیده هم باشد. اما وقتی تاج زاده بدل به یک “نماد” می شود، -که شده است- دیدار با او، از جانب برادر آقای رییس جمهور مملو از معانی مختلف است. آیا آقای روحانی می خواهد به ما یادآوری کند با امثال تاج زاده نسبتی دارد که همچنان برقرار است؟ آن نسبت چیست؟ و نسبت آن، با نسبتی که تاج زاده میان خود و اصول انقلاب اسلامی برقرار کرده، چگونه است؟ اگر آقای روحانی به این سوال ها پاسخ ندهد، باید به دیگران حق بدهد که خود بگردند و پاسخ آن را پیدا کنند. و بر اساس آن پاسخ، قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.

عامل نیمی از طلاق‌ ها در ایران مشخص شد

وزیر کشور با تأکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات امروز جامعه، اعتیاد و استفاده از مواد مخدر است گفت: طبق آمارهای رسمی و برآوردهای مبتنی بر شاخص های سازمان ملل، در حال حاضر یک و نیم میلیون نفر معتاد در کشور زندگی می کنند که اعتیاد آنها از مواد سنتی به سمت مواد صنعتی و پرخطر رفته است.وی افزود: متأسفانه آثار و تبعات استفاده از اینگونه مواد در جامعه بسیار بوده و در حال حاضر ۶۰ درصد از تعداد زندانی های موجود در کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم با اعتیاد و مواد مخدر در ارتباط هستند؛ همچنین عامل ۵۰ درصد از طلاق ها اعتیاد می باشد.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

پیشنهاد زیباکلام به روحانی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب حامی روحانی از روحانی خواست برای تبدیل شدن به یک چهره‌ملی در انتخابات ۹۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود.با نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، برنامه‌‌های متعددی از سوی اصلاح‌طلبان برای نحوه ورود به رقابت ۹۶ مطرح می‌شود؛ از طرفی محمدرضا خاتمی صراحتا از حمایت قطعی اصلاح‌طلبان از حسن روحانی سخن می‌گوید و از طرف دیگر، برخی چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب از کاندیداتوری گزینه‌‌های اصلاح‌طلب برای انتخابات ۹۶ سخن می‌گویند.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جریان حامی وی نیز بارها رای آوری حسن روحانی را مدیون حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از او دانسته و حتی شخص هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که در صورت عدم حمایتش از روحانی، وی تنها ۳ درصد رای داشت و با حمایت او این ۳ درصد تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری احتمالی گزینه اصلاح‌طلب بیشتر در رسانه‌های اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود؛ صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، رسماً از روحانی می‌خواهند که از کاندیداتوری مجدد صرف‌نظر کند تا در این صورت به گفته وی، به یک چهره ملی تبدیل شود.وی درباره انتخابات۹۶ می‌گوید: ما چهره و شخصیتی را می‌خواهیم که مقداری کاریزمای ملی و عمومی داشته باشد که در شرایط کنونی، هم آقای عارف و هم آقای ظریف از چنین کاریزمایی برخوردار هستند. هیچ‌کدام از چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نمی‌توانند به اندازه عارف و ظریف با احمدی‌نژاد دهان‌به‌دهان شوند. هیچ‌کدام از شخصیت‌های اصلاح‌طلب یا چهره‌ها و شخصیت‌های معتدل و میانه‌رو اعم از آقایان هاشمی‌رفسنجانی و یا روحانی، آن صفاتی را که آقای احمدی‌نژاد از آن برخوردار است؛ ندارند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس

فراکسیون اعتدال در مجلس دهم تشکیل شد.فراکسیون اعتدال در مجلس دهم به ریاست کاظم جلالی برای اولین بار روز گذشته در تالار آیینه برگزار شد. این فراکسیون با حضور لاریجانی و در غیاب عارف برگزار شد.اصول‌گرایان نزدیک به دولت و نمایندگان اعتدالی از اعضای این فراکسیون هستند.این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.

آیا امکان شلیک به ضراب کافی نیست؟

وکیل “رضا ضراب” تاجر ایرانی تبار ساکن – شهروند- ترکیه که به اتهام نقض تحریم های ایران و پولشویی در دادگاهی در نیویورک در حال محاکمه است، در جلسه اخیر دادگاه او که در ۲ ژوئن برگزار شد، به منظور راضی کردن قاضی پرونده به قبول وثیقه ۵۰ میلیون دلاری در ازای آزادی موکلش گفت در صورت فرار ماموران امنیتی می توانند به ضراب شلیک کنند.”الیزابت ویلیامز” نقاش دادگاه آمریکایی که جلسه اخیر دادگاه ضراب در نیویورک را در چند نقاشی برای این روزنامه به تصویر کشیده است، گفت ضراب در طول جلسه دادگاه بسیار مضطرب و پریشان به نظر می رسید.در این جلسه وکیل ضراب در توجیه قاضی برای موافقت با قرار وثیقه ۵۰ میلیون دلاری در ازای آزادی ضراب از زندان ، گفت : ” اگر پس از آزادی با وثیقه، ضراب قصد فرار داشت ماموران امنیتی می توانند وارد عمل شوند، حتی آنها اجازه دارند در صورت لزوم به متهم شلیک کنند، آیا این کافی نیست!این مطلب در عصر ایران منتشر شده است.

بسته دوشنبه

درخواست سردار نقدی برای انتشار فرهنگ لغت امریکایی به فارسی

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیرامون گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا که در آن ایران را اصلی ترین حامی تروریسم در جهان خوانده است، اظهار داشت: ما باید یک فرهنگ لغت آمریکایی به فارسی منتشر کنیم تا در آن برخی از لغات را تبیین کنیم.وی ادامه داد: تروریسم در مکتب و زبان رژیم آمریکا به معنای آزادی خواه است و واژه افراطی و تندرو به فرد مقید به قانون و احکام تعلق می گیرد. فهرستی از این دست واژگان وجود دارد که در ادبیات آمریکایی ها به شکل دیگری معنا می شود و در ادبیات ما معنا و مفهوم دیگری دارد.سردار نقدی با بیان اینکه آمریکایی ها ذاتا تروریسم هستند، تصریح کرد: همان گونه که حضرت امام فرمودند آمریکا تروریسم بالذات است؛ از روزی که رژیم آمریکا ابرقدرت مسلط بر دنیا شده تا به امروز تمام روزهای تاریخش بدون استثنا دارای برگ های سیاه است؛ ترور و جنایت ده ها میلیون نفر از مردم بی گناه با پول های ارتش آمریکا از شرق عالم در ژاپن تا حتی آمریکای لاتین صورت می گیرد از این رو باید گفت آمریکا یک رژیم بالذات تروریسم است.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: اینکه کشوری با وجود چنین پرونده سیاهی به ملت آزادی خواهی همچون ایران تهمت می زند محل طنز است.این مطلب در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.

اداره مجلس توسط یک اصلاح‌طلب پس از ۱۲سال

مروز مسعود پزشکیان وقتی برای نخستین بار بر صندلی ریاست مجلس نشست تا در غیاب لاریجانی اداره مجلس را برعهده بگیرد، موج تبریک بود که از سوی نمایندگان مجلس به سوی او روانه شد.ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه صبح امروز ـ دوشنبه ـ بود که علی لاریجانی صحن علنی مجلس را ترک کرد و کرسی ریاست مجلس را به نائب اول خود یعنی مسعود پزشکیان سپرد. پزشکیان که این سومین دوره‌ای است که نمایندگی مردم تبریز را در مجلس برعهده دارد، قبلا وزیر بهداشت دولت سیدمحمد خاتمی بوده است. این نخستین باری است که بعد از ۱۲ سال، اداره مجلس را یک اصلاح‌طلب برعهده می‌گیرد.بر این اساس، به محض نشستن پزشکیان بر صندلی ریاست مجلس، موجی از تبریک از سوی نمایندگان مجلس به سوی او روانه شد. در این لحظه که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در حال سخن گفتن در صحن علنی مجلس بود، نطق خود را قطع کرد و از تریبون مجلس به مسعود پزشکیان تبریک گفت.این مطلب در آنا منتشر شده است.

واکنش لاریجانی به گزارش تکان دهنده وزیر کشور

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان و پس از ارائه گزارش وزیر کشور درباره آسیب‌های اجتماعی، در سخنان کوتاهی اظهار داشت: بحث آسیب‌های اجتماعی یک موضوع بسیار مهم و حساس در کشور است.

وی افزود: مسئله بیکاری که امروز به امری فراگیر در کشور تبدیل شده است، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، همچنین مسائل طلاق و اعتیاد نیز باید به نحو خاصی مورد توجه قرار گیرند.رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: حرف ما با آقای وزیر کشور این است که بخشی از وظایف و کارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی جزء اختیارات مجلس شورای اسلامی است، مجلس آماده است در صورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت در حوزه آسیب‌های اجتماعی، به دولت کمک کند.لاریجانی با بیان اینکه حل مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم ملی است، گفت: مجلس حتماً در این زمینه به دولت کمک خواهد کرد. اگر دولت پیشنهاداتش در حوزه آسیب‌های اجتماعی را در قالب لایحه برنامه ششم توسعه و یا در لایحه‌ای جداگانه تقدیم مجلس کند، نمایندگان حتماً این مسیر را هموار خواهند کرد. این خبر را فارس منتشر کرده است.

نظر یک مرجع تقلید درباره پرداخت یارانه به ۷۰ میلیون نفر

آیت الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با دبیرکل، اعضای شورای مرکزی، هیات اجرایی و دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سه انقلاب در کشور گفت: یارانه‌هایی که امروز دولت به این شکل و به ۷۰ میلیون نفر می‌دهد جز اتلاف سرمایه چیز دیگری ندارد. این اظهارات را مهر منتشر کرد.

کمک ایران به تشکیل سپاه در عراق

سردار سرتیپ “محسن رفیق دوست” فرمانده اسبق سپاه پاسداران در گفتگویی؛ با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران عراق اظهار داشت: اگر عراق بخواهد سپاه پاسداران تشکیل دهد ایران حاضر است تجربیات خود را در تشکیل سپاه پاسداران عراق به این کشور انتقال دهد.فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: سپاه پاسداران ما یک الگوی بسیار خوب، موفق و امتحان داده در عرصه های بین المللی است و می تواند الگوی بسیار مناسبی برای کشورهای منطقه باشد.سردار رفیق دوست در پایان خاطر نشان کرد: اگر سپاه پاسداران عراق تشکیل شود ما حاضریم با تمام توان به تشکیل آن کمک کنیم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم.باشگاه خبرنگاران این گفت و گو را منتشر کرده است.

اظهارات تازه طیب‌نیا درباره ماجرای بیمه مرکزی

طیب‌نیا امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملی ضمن تقدیر از عملکرد همتی در این بانک به رفتن وی به بیمه مرکزی اشاره کرد.طیب‌نیا با بیان این‌که امین یکسال پیش از بیمه مرکزی استعفا داده بوده است، گفت: اما چون جانشین مناسبی برای وی پیدا نمی‌کردم نمی‌توانستم استعفایش را بپذیرم با این حال به دنبال ماجرای اخیر وی استعفایش را رسانه‌ای کرد و ناچار شدم که آن را بپذیرم و در نهایت دکتر همتی را با توجه به شناخت و تجربه‌ای که در این حوزه داشت جایگزین وی کردم.وزیر اقتصاد از عملکرد همتی در دوران مدیریتش در بانک ملی تقدیر کرد و گفت: زمانی وی در شرایط سخت و پرچالش بانک ملی مدیریت آن را بر عهده گرفت. پذیرش مدیریت بانک ملی در آن زمان خاص ناشی از جسارت و شجاعت دکتر همتی بود و نتیجه مطلوبی نیز داشت.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

کنایه محسن رضایی به تمدن آمریکا

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: ” روزی که مری، فیل سیرک، می‌خواست اعدام شود، حدود سه هزار نفر در ایالت تنسی به تماشا آمده بودند. بار اول طنابی که به دور گردن فیل بسته بودند پاره شد و فیل که وزنی معادل پنج تن داشت به زمین افتاد و پا‌ها و لگن او شکست، برای بار دوم اما اعدام فیل موفقیت آمیز بود. مری اولین فیلی بود که در سال ۱۹۱۶ در آمریکا اعدام شد!” آیا ملتی با چنین فرهنگ عقب افتاده ای می تواند ظرف صدسال مستعد پیشرفت باشد ولی ما با آن تمدن چند هزارساله ایرانی و چهارده قرن تمدن درخشان اسلامی نمی توانیم پیشرفت کنیم؟

بسته دوشنبه

کسانیکه گفتند فلان کار را کردیم که جنگ نشود، توبه کنند

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت و گویی گفت، یک ماه و چند روز پیش وزیر دفاع آمریکا در پایگاه ظفره امارات که در اختیار آمریکایی‌هاست، اعلام کرد که ما و متحدان بین‌اللملی و منطقه‌ای‌مان به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که مقابل توان ایران بازدارنده باشد. این یک مطلب کلیدی و مهم است و خلاف حرف‌هایی بود که برخی افراد برای اهداف و غرایضی می‌زدند و می‌گفتند که ما فلان کار را کردیم که از جنگجلوگیری کنیم، در حالی که اصلاً چنین چیزی نبود.وی گفت: نه‌تنها احتمال جنگ نبود، بلکه شرایط بازدارنده ما به‌نحوی بود که دشمن به‌دنبال ایجاد بازدارندگی برای خود بود، لذا این افراد باید از این حرف و انحرافی که ایجاد کرده‌اند، توبه کنند. در دنیا کتمان واقعیت و دروغ و فریب افکار عمومی بزرگ‌ترین گناه است، هرچند که مسلمان هم نیستند، ولی این موضوع قبیح‌ترین و زشت‌ترین کار در یک کشور است که اگر مشخص شود فردی این‌کار را کرده، کم‌تر از یک ساعت استعفا می‌دهد.این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.

میزان صادرات امریکا به ایران در سال گذشته؟

سعد الله زارعی، کارشناس مسائل استراتژیک در گفت و گو با سایت دولت بهار با تاکید بر اهمیت بعد اقتصادی پروژه نفوذ در کشور، اظهارکرد: برخی از گزارشات حاکی از این است که آمریکایی‌ها در سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار کالاهای مصرفی و غیر ضروری به ایران صادر کرده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. عنایت کاویانی گفت:

    علی جان ضمن تشکر و خسته نباشید بابت مطالب و اخبار خواندنی و به موقع شما

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president