آوای جنوب

انتقاد شهردار یاسوج از رییس شورای شهر

جاویدشهردار یاسوج گفت: وضعیت فضای سبز این شهر اسف‌بار است که بیش از ۷۰ درصد این وضعیت مربوط به گذشته است.

آوای جنوب؛

محمدعلی جاوید ظهر امروز در جلسه سوال شورای شهر از شهردار یاسوج با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شرایط گذشته را در زمینه فضای سبز یاسوج متحمل می‌شویم، اظهار داشت: در گذشته دو شرکت در فضای سبز یاسوج وجود داشت که یکی از آنها مربوط به تأمین منابع انسانی و دیگری در زمینه آبیاری بود.

وی افزود: شرکت تأمین منابع انسانی منتسب به افراد خاص بود که در طول ۱۲ ماه سال در سازمان پارک‌ها و فضای سبز یاسوج حضور داشتند و حقوق دریافت می‌کردند و شرکت دیگر نیز مربوط به افراد غیرخاص بود که تنها در مدتی از سال مشغول آبیاری و نگهداری فضای سبز بودند و حقوق آنها با تأخیر گاها چندساله پرداخت می‌شد.

شهردار یاسوج با بیان اینکه امروز در سازمان پاک‌ها و فضای سبز یاسوج تنها یک شرکت وجود دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت کار را از حالت پرداخت براساس تعداد نیروی انسانی به حجم کار تبدیل کردیم که این موضوع به ریشه اختلافات سنگین بین فضای سبز، شهرداری و سایر دستگاه‌ها تبدیل شد.

جاوید با بیان اینکه در زمینه زیرساختی وضعیت در پارک‌ها اسف‌بار است، تصریح کرد: وقتی جمعیت شهر و مسافران در تابستان در دو پارک ساحلی و اسکان مستقر می‌شوند، باید هم وضعیت اسف‎بار باشد.

شهردار یاسوج از بهره‌برداری از ۴۰ هکتار پارک در شهر یاسوج تا شهریورماه سال‎جاری خبر داد و ابراز کرد: با افتتاح این پارک‌ها مسافران و جمعیت در آنها پراکنده می‌شود و در این صورت نه کمبودی می‌بینیم و اشکالی به وجود می‌آید.

شهردار یاسوج خطاب به رییس شورای شهر با طرح این پرسش که شما چه زمانی بر وضعیت نظارت کردید، اظهار کرد: چه موقع شما با من یا مدیرعامل سازمان پارک‌ها هماهنگ کردید که می‌خواهید بر وضعیت نظارت کنید.

جاوید افزود: حضور شورای شهر در پارک‌ها و پروژه‌های شهرداری باید برای مردم، گردشگران و مسافران ملموس باشد و باعث دلگرمی پیمانکاران شود.

وی با بیان اینکه اگر صنفی در پارک‌ها تخلف کند، شهرداری نمی‌تواند وی را جریمه کند، خاطرنشان کرد: مرجع تعرفه عوارض شهرداری، شورای شهر است و ما به عنوان یک منبع مالی پایدار از پارک‌های یاسوج مبالغی را وصول کنیم.

شهردار یاسوج اظهار کرد: اگر کسی تخلف کند، دستگاه‌های نظارتی باید نرخنامه را ببینند و براساس آن با متخلف برخورد کنند و وی را جریمه نمایند چرا که شهرداری تنها می‌تواند برنده مزایده را خلع‌ید نماید ولی نمی‌تواند او را به علت تخلف جریمه کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president