آوای جنوب

نماینده نفتی مجلس دهم : بلای جان کارکنان نفت همین تبعیض ها است

از نزدیک با مشکلات کارکنان آشنا هستم و می دانم در چه شرایط سختی قرار دارند ولی امروز متاسفانه می شنویم که افسردگی و ناراحتی در میان کارکنان رخنه کرده است

خادمیهدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با تاکید بر اهمیت منابع انسانی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: وجود یاس و نا امیدی و نارضایتی کارکنان صنعت نفت خطر بزرگی برای کشور است و در صورت عدم رسیدگی به مشکلات کارکنان٬ روزهای بدی در انتظار نشسته است.

آوای جنوب؛avayejonoob.com

خادمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: ترجیع بند فرمایشات ایشان طی چند سال گذشته تکیه بر توان داخلی و نیروی انسانی است؛ ایشان بارها بر این نکته تاکید کردند که برای رسیدن به توسعه و دگرگون شدن وضعیت اقتصادی کشور باید بیشترین بهره را از ظرفیت های داخلی گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به این نقطه عواملی نظیر منابع مالی٬ بازتعریف ساختارهای اقتصای و نهادی٬ تسهیل فعالیت بخش خصوصی و … موثر هستند اما زیربنای اصلی این عوامی نیروی انسانی متخصص٬ پرانگیزه و توانمند است که اگر کشور فاقد آن باشد وضعیت کشور به مراتب بدتر خواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه امروز دولت روی درآمدهای نفت و گاز حساب ویژه ای باز کرده است افزود: این درآمدها می تواند بخشی از مشکلات دولت را برطرف کند اما نباید فراموش کرد صنعت نفت٬ صنعتی پولساز است که مدیون تلاش و ایستادگی کارکنان صنعت نفت است. کارکنانی که در کشور مانده اند و در دوران تحریم مانند سربازانی فداکار در سخت ترین شرایط مددکار میهن خود بوده اند و حالا که تحریم ها برداشته شده است نباید در حق آنها اجحاف کرد.

منتخب اهالی ایذه و باغملگ اضافه کرد: از نزدیک با مشکلات کارکنان آشنا هستم و می دانم در چه شرایط سختی قرار دارند. کاهش اضافه کاری و تاخیر در پرداخت ها درکنار تجمل گرایی برخی مدیران نفتی برای آنها قابل تحمل نیست. مدیرانی که حقوق های آنچنانی دریافت می کنند و در لوکس گرایی غوطه ور شده اند باید بدانند به مدد همین کارگران است که به این جایگاه رسیده اند.

وی ادامه داد: زمانی که در حفاری شمال بودم نیروهای این شرکت با جان و دل به کشور خدمت می کردند و مدیریت مجموعه نیز تا حد امکان و توان با آنها تعامل داشت. تجربه همکاری خوبی بین ما وجود داشت و همین تعامل موجب شد تا این شرکت پله های ترقی را به سرعت طی کند. در طول این چند روز کارکنان زیادی در تماس ها و دیدارها از وضعیت فعلی خود گله سر دادند و درد دل کردند که عذاب آور بود.

مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال با بیان اینکه کارکنان نفت حق بزرگی به گردن ما دارند گفت: ما نباید فراموش کنیم آنها در چه روزهایی کشور را رها نکردند و از همه توان خود برای پیشبرد پروژه ها بهره بردند. نیروی انگیزشی آنها فراوان بود ولی امروز متاسفانه می شنویم که افسردگی و ناراحتی در میان کارکنان رخنه کرده است و نارضایتی ها افزایش یافته است. شرکت های دولتی و نیمه دولتی بجای کاهش هزینه های لوکس گرایی خود و سفرهای تجملاتی شان به اخراج کارکنان روی آورده اند و این بزرگترین ظلمی است که به کارکنان می شود.

او افزود: می گویند پول نداریم و مجبور به اخراج هستیم؛ خب اگر درآمدها کاهش یافته است آیا بهتر نیست از هزینه ها و حقوق های آنچنانی برخی مدیران کاسته شود و تا حد امکان کارکنان حفظ شود. حقیقت این است که کارگران نفت می توانند در سخت ترین شرایط هم طاقت بیاورند اما مشاهده تبعیض های مکرر موجب کاهش انگیزه می شود که دودش در چشم صنعت نفت می رود.

خادمی با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت از نظر کیفیت و دانش در خاورمیانه سرآمد هستند گفت: نباید صنعت نفت را از وجود چنین نیروهایی محروم کرد. اگر نگاه ولی نعمتی به آنها داشته باشیم مطمئن باشید کشور پیشرفت می کند کما اینکه تجربیات فراوانی در این باره وجود دارد بطوری که هرگاه به منابع انسانی و مطالبات آنها توجه می شد سرعت پروژه ها و فداکاری ها افزایش می یافت. آنها نجیبانی هستند که نمونه ای همچون شهید شهرام محمدی دارند. بزرگمردی که با از خود گذشتگی جان صدها نفر را در پتروشیمی مارون نجات داد و از بروز یک فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

وی در ادامه به موضوع کارکنان شرکت های واگذار شده نیز اشاره کرد و تصریح کرد: کارکنان شرکت های واگذار شده مانند پتروشیمی ها٬ حفاری شمال و سایر شرکت ها نیز باید در یک مکانیزم مشخص تعیین تکلیف شدند.مهندسانی با سابقه ۲۸ سابقه کار نباید نگاهشان به این طبقه و آن طبقه باشد که سرانجام تکلیفشان چه خواهد شد. کشور برای آنها هزینه کرده است. آنها نیز عمر خود را برای خدمت به صنعت نفت گذاشته اند و نباید با چنین سابقه کار و تجربیاتی موجب دلسردی آنها شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت نفت باید توجه ویژه تری به منابع انسانی داشته باشد که امیدوارم در یک سال پیش روی دولت یازدهم مشکلات کارکنان صنعت نفت تا سرحد امکان برطرف شود و مجلس نیز در این زمینه آماده همکاری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president