آوای جنوب

گفتگو با عارف بهگام رئیس امور آب گچساران

بهگامرئیس اداره امور آب گچساران گفت: اجرای پروژه تأمین آب اراضی خان احمد ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آوای جنوب؛

عارف بهگام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در این شهرستان با اشاره به پروژه تأمین آب اراضی خان احمد، اظهار داشت: پروژه انتقال آب به اراضی خان احمد و روستاهای اطراف آن با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه سالانه برداشت آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب به صورت رسمی ابلاغ شده است گفت: با اجرای این طرح ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف آن به زیر کشت می‌رود.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال کار انتخاب پیمانکار پروژه انجام می‌گیرد و در ۶ ماهه دوم عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

بهگام عنوان کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی برای این پروژه مصوب شده و اجرای کامل این پروژه ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار پروژه تأمین آب اراضی خان احمد و روستاهای اطراف آن حدود ۲ تا ۳ سال دیگر تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه در رونق کشاورزی و اشتغالزایی و کوچ معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف تاثیر بسزایی خواهد داشت.
رئیس اداره امور آب گچساران با اشاره به اینکه اعتباری برای این پروژه در بودجه سال ۹۵ در نظر گرفته شده است، گفت: اجرای این پروژه می‌تواند سبب رونق کشاورزی و اشتغال‌زایی و کوچ معکوس در منطقه خان احمد و روستاهای اطراف آن شود.

بهگام با اشاره به آب‌رسانی به دشت مور، عنوان کرد: پیمانکار این پروژه در ۶ ماهه نخست امسال انتخاب و عملیات اجرایی آن در ۶ ماهه دوم سال آغاز می‌شود.

وی از پیگیری‌های مسئولان استانی و شهرستانی در پیگیری پروژه‌های آب در شهرستان گچساران تقدیر کرد و افزود: انتظار می‌رود که پیگیری‌های مسئولان برای سرعت‌ بخشی به روند اجرایی پروژه‌های آب‌رسانی در این شهرستان تداوم یابد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دهدشت گفت:

    ای خدا عارف بهگام اسمشه هم نیارس بنویسه..مدیر خخخخخخ

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president