آوای جنوب

حاشیه های همایش کارآفرینی

از درگیری لفظی گوهرگانی با معاون رئیس جمهور تا انتقاد مدیرکل صدا و سیما+ تصاویر

همایش کارآفرینی و توسعه پایدار و شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از کارآفرینان این استان در دانشگاه یاسوج برگزارشد که با حاشیه ها ی جالبی همراه بود.

آوای جنوب؛

همایش کارآفرینی و توسعه پایدار و شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با همکاری امور بانوان استانداری استان وبا حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از کارآفرینان این استان در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

این همایش با حاشیه هایی ازجمله درگیری لفظی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری که کلید آن از سخنان معاون نهاد ریاست جمهوری زده شد و با پادر میانی مسئولان استانی خاتمه یافت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در این همایش با اشاره به سخنان نیک اقبالی یکی از بانوان کارآفرین استان کهگیلویه و بویراحمد که در این همایش با انتقاد از بروکراسی‌های پیچیده اداری از عدم انجام کار خود به واسطه کاغذبازی‌های اداری و بی‌توجهی مسئولان ادارات این استان به تسهیل در انجام کار کارآفرینان انتقاد کرد اظهار داشت: ارائه تسهیلات به مردم تنها دادن وام و پول نیست، بلکه سرعت عمل در انجام کار ارباب رجوع گاهی از پرداخت وام مؤثرتر است.

سید ابوالفضل رضوی  یک فرد کارآفرین را انسانی فکور، عالم، اندیشمند و خلاق دانست و افزود: کارآفرین از این لحاظ بر دیگر افراد ارجح بوده و برتری دارد که با علم حرکت می‌کند و ریسک‌پذیر است.

اقتصاد مقاومتی اقتصاد پیشتاز، خلاق و دنیانگر است

رضوی با اشاره به شعار سال یعنی “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل”، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی، سهمیه‌بندی مواد خوراکی انسان‌ها و اقتصاد کوپنی نیست، بلکه اقتصاد پیشتاز، خلاق و دنیانگر است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی افزایش توان مالی به میزانی است که نه تنها نیازمند دیگران نباشیم بلکه نیاز دیگران را نیز برطرف کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی در روستاها تاکنون طرح‌های خوبی برنامه‌ریزی شده است، گفت: این طرح‌ها امسال به مرحله عمل رسیده و اجرایی می‌شوند.

رضوی ابراز کرد: در این راستا از استان‌ها خواسته شده که روستاهای نمونه و توسعه یافته خود که می‌توانند در حوزه اشتغال تأثیرگذار باشند را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که آزادی‌های مدنی کم است فساد بیشتر رواج می‌یابد، افزود: مطالعات نشان داده است که زنان برای انجام کارهای خود نسبت به مردان کمتر حاضر به رشوه دادن به دستگاه‌های اداری هستند، سالم‌تر حرکت می‌کنند و توانمندتر هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر تقویت تعاونی‌های بانوان، گفت: ما آمادگی داریم با مسئولیت پروژه‌هایی که داریم به میزان یک میلیارد تومان تسهیلات خاص تعاونی‌های بانوان در اختیار این تعاونی‌ها قرار دهیم.

رضوی از ارائه تسهیلات با کارمزد کم به سرمایه‌گذارانی خبر داد که بتوانند از طریق سرمایه تبدیلی یا فرآوری شغل دائم، پایدار، پردرآمد و جاذب برای جوانان تحصیل‌کرده روستایی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم وام تسهیلاتی به روستائیان با کارمزد کمتر از ۵ درصد پرداخت شود تصریح کرد: در این طرح پرداخت ۵ درصد کارمزد را بنیاد مستضعفان و ۵ درصد را استانداری به عهده می‌گیرد.

در ادامه سخنان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ،رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به نشانه اعتراض برخاسته و با انتقاد از صحبت های معاون رییس جمهورگفت: اختصاص پنج درصد اعتباربخش کشاورزی به کشاورزان توسط استانداری کذب محض است و استانداری استان چنین منابعی برای پرداخت به کشاورزان در اختیار ندارد.

سید ابولفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری درپاسخ گفت:طرح این برنامه با استانداری کهگیلویه وبویراحمد می باشد و دراین زمینه استاندار استان باید بگوید که دراین حوزه اعتبار نداریم نه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و با اتمام سخنرانی سالن همایش را ترک کرد.

درگیری لفظی بین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به بیرون از سالن همایش کشیده شد.

افشارنیا مدیرکل صداوسیمای کهگیلویه وبویراحمد در حمایت از جعفر گوهرگانی گفت:با بیان این وعده ها درآینده کشاورزان از رسانه ملی مطالباتی دارند که معاون رییس جمهور وعده داده ومحقق نشده است وشما امروز وعده ای می دهید که اعتبار آن در اختیار استاندار نیست و نمیتوان آن را عملی کرد.

 رضوی درپاسخ گفت:اگر اعتباری در این حوزه نباشد و تنها کسی که باید بگوید اعتبار نداریم استاندار است که همچین چیزی را بیان نکرده است واگر هم اعتباری نباشد من در میان صحبت هایم گفتم که برای پرداخت تسهیلات برای کارآفرینی نیازی به ارسال به تهران نیست وما به استاندار حق امضا می دهیم که در خود استانها پیگیری شود.

 در پایان با وساطت مسئولان استانی این درگیری  پایان یافت.

 انتهای پیام/م.غ

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president