آوای جنوب

بزرگواری : دولت و وزارت کشور در پرونده مینو خالقی به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند

تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و اگر افرادی به این موضوع اعتقادی ندارند باید در اعتقاد آنها به کل قانون اساسی شک کرد

بزرگوارینماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع دولت و وزارت کشور در خصوص پرونده مینو خالقی حاشیه‌سازی برای کشور و حرکت به سمت دو قطبی کردن جامعه است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مواضعی که دولت و وزارت کشور در خصوص پرونده منتخب رد صلاحیت‌شده اصفهان در مجلس دهم داشته‌اند، اظهار کرد: البته انتظار می‌رود که آقایان این‌گونه مواضعی علیه یک نهاد قانونی اتخاذ کنند.

وی با مسبوق به سابقه دانستن چنین مواضعی علیه نهادهای قانونی کشور و با بیان اینکه باید نظارت استصوابی و در کل شورای نگهبان را قبول داشته باشیم تا بتوانیم چنین مواردی را بپذیریم، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب کسانی که شورای نگهبان را سد راه خود دیده‌اند به مخالفت با این نهاد قانونی پرداخته‌اند.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افراد مسأله‌دار وارد نهادهای قانون‌گذار شوند، بیان کرد: اما دولت و وزارت کشور در این پرونده با مواضع خود نشان دادند به سوی دوقطبی کردن جامعه حرکت می‌کنند.

بزرگواری گفت: وقتی آقایان به وظایف شورای نگهبان و جایگاه حقوقی آن آشنا هستند اما به دنبال موج‌آفرینی در جامعه با حرف‌ها و مواضع نادرست هستند نشان می‌دهد که به دنبال حاشیه‌سازی در کشور هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و اگر افرادی به این موضوع اعتقادی ندارند باید در اعتقاد آنها به کل قانون اساسی شک کرد.

وی گفت: برخی به جای ایراد گرفتن بی‌خود و حاشیه‌سازی برای کشور پاسخگوی اقدامات خود در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی باشند و اجازه ندهند حداقل در انتخابات آینده پول‌های کثیف وارد انتخابات شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president