آوای جنوب

آیا سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد از استخدام نورچشمی‌ ها با خبر است؟

خبر از جذب نیروهایی که مدیران صرفاً برای لبخند رضایت فلان نماینده نه بر اساس توانمندی و آزمون انجام داده‌اند، اطلاع دارید؟

۱۰۹۸۳۹_۳۰۳اجازه ندهید بعضی‌ها با تصور این که سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است از این وضعیت سوء استفاده کنند. پس شما چنان سدی از مصالح قانون، حق، حقوق و تدبیر با آتش اقتدار و ایمان بسازید که دیگر شاهد بی‌عدالتی در استخدام‌ها و احیاناً تخلفات اداری نباشیم.

آوای جنوب؛

یادداشت یکی از مخاطبان – «سد سکندر باش»؛ روزی ساکنان منطقه‌ای بر سر راه اسکندر حاضر شدند و از بی عدالتی، عدم رعایت حقوق شهروندی و حق مساوات قوم همسایه شکوه‌های زیادی کردند، بنا بر دستور اسکندر، سنگ، گچ، آهن، مس، روی، گوگرد، نفت و قیر را به وسیله حرارت آتش با یکدیگر درآمیختند و سدی ساخت تا ساکنان جنوبی از این همه بی‌عدالتی و بی‌مهری‌های همسایه خود در امان باشند! به گفته نظامی:

بدان گونه سدی ز پولاد بست / که تا رستخیزش نباشد شکست
چو طالع نمود آن بلند اختری / که شد ساخته سد اسکندری

بنابر اصل ۱۷۴ قانون اساسی؛ نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‏‎های اداری سازمانی به نام «سازمان بازرسی» تشکیل می‌گردد. بازرسی مستمر کلیه وزارتخانه‌ها و ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و شهرداری ها و مؤسسات وابسته به آنها و دفاتر اسناد رسمی و مؤسسات عام المنفعه و نهادهای انقلابی و سازمانهایی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت بنحوی از انحاء بر آنها نظارت یا کمک می نماید، از وظایف این سازمان است.

متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد گاهاً شاهد تخلفاتی هستیم که موجبات نگرانی مردم ولی نعمتان انقلاب و مسئولان را به دنبال دارد، مدیران برخی ادارات کهگیلویه و بویراحمد که قادر نیستند آبی بیاورند و از طرفی کوزه را هم می‌شکنند، به خاطر خوش رقصی برای نمایندگان مجلس و پز دادن در بین بستگان و طوایف خود، نورچشمی‌ها را به استخدام می‌گیرند در حالی که تحصیلکردگان مستعد و توانمندتری پشت درب‌های مدیران همچنان سرگردان هستند و چشم امیدشان به آزمون‌های استخدامی می‌باشد. بطور مثال در دانشگاهی بیش از ۱۵ نفر از نیروهای با سابقه را اخراج می‌کنند و نیروهای که ۴ و ۵ ماهی سر کار آمده‌اند به دلیل جلب توجه آقای نماینده و بستگان نگه می‌دارند و بعد آقایان مسئول اینگونه تعریف می‌کنند که اعتبار نیست و نیروها شرکتی می‌باشند و ال و بل است.

آقای سید مهدی تقوی رئیس سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد کاش حرف کارمندان اخراجی و بی‌پناه آن دانشگاه را می‌شنیدید؟ کاش سئوال میکردید که چرا بیش از ۲۰ نفر از کارکنان با سابقه طولانی کمیته امداد استان اخراج شدند.

آقای رئیس، خبر از جذب نیروهایی که مدیران صرفاً برای لبخند رضایت فلان نماینده نه بر اساس توانمندی و آزمون انجام داده‌اند، اطلاع دارید؟ از مدیران بخواهید که نام کارمندان جدید خودشان را به حضرتعالی اعلام کنند؟ بر اساس کدام ضابطه و قوانین این نیروها بکار گماشته شدند؟

آقای رئیس از نحوه واگذاری برخی از پروژه‌ها به پیمانکاران ضعیف با خبر هستید که چه ضررهای متوجه بیت‌المال می‌شود؟

رئیس محترم سازمان بازرسی استان چرا باید برخی از زمین‌خواری‌ها با چراغ سبز مدیران صورت بگیرد؟ کاش به مردم گزارش بدهید در کجا حضرتعالی ورود پیشگیرانه کردید؟ چرا باید خودروهای دولتی (پلاک قرمز) در ساعت‌ها و روزهای تعطیل در خیابان‌ها و مکان‌های تفریحی و …. با سرنشین‌هایی با پوشش نامناسب مشاهده شوند.

چرا تسهیلات تولیدی و اشتغال به انحراف می‌روند و از طرفی جوانان بیکار استان کهگیلویه و بویراحمد برای بدست آوردن وامی عاجز بمانند؟ اجازه ندهید از ضعف سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد بعضی‌ها سوء استفاده کنند و چنان سدی از مصالح قانون، حق، حقوق و تدبیر با آتش اقتدار و ایمان بسازید که دیگر شاهد بی‌عدالتی در استخدام‌ها و احیاناً تخلفات اداری نباشیم، چرا که اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی نظام مقدس اسلامی ایران است که نباید دستخوش منفعت‌طلبان، متخلفان و سودجویان قرار گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president