آوای جنوب

نگاهی ویژه به نقش منتخبین استان بوشهر در مجلس دهم

فرهاد-سرخوش-پورآوای جنوب / فرهادسرخوش‌پور

استان بوشهر یکی از مناطق استراتژیک و راهبردی ایران است. محورهای اصلی توسعه در استان بر مبنای ساحل و دریاست، بنابراین تعامل و همگرایی چهار منتخب استان در راستای سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی علاوه بر رونق و توسعه اقتصادی در منطقه، در عرصه ملی نیز جایگاهی ویژه برای استان بوشهر بوجود خواهد آورد .
موضوعاتی چون تشکیل دهکده‌های گردشگری، توسعه روستاها، اشتغال‌زایی، توجه به ورزش و جوانان، جلوگیری از فرار مغزها، گسترش شبکه راه‌ها، برخورداری از راه آهن جهت حمل و نقل و صدور کالا از بنادر استان به نقاط مختلف ایران، حفاظت از محیط زیست، توسعه آموزش عالی، توسعه بازار، بهداشت و سلامت، فقط با تفکرات عقلانی و همگرایی مدیران ارشد استان و چهار منتخب مردم در مجلس امکان پذیر خواهد بود.
در سطح بین المللی نیز نظرات چهار نماینده محترم استان بر اساس منافع ملی و با همگرایی با دیگر نمایندگان می‌تواند نقش مهمی در تصمیمات عاقلانه مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
نظر به اینکه استان بوشهر در همسایگی کشورهای عربی قرار دارد و سالانه گروه‌های زیادی از استان به عنوان تاجر وارد کشورهای حوزه خلیج فارس می‌شوند، می‌توان از این فرصت در جهت تقویت روابط خارجی استفاده کرد و در این زمینه نقش منتخبین استان در مجلس بسیار مهم است.
پس از حماسه ۷ اسفند شاهد تلاش منتخبین مردم در جهت همگرایی با دولت و دیدار با مدیران ارشد کشوری برای رونق اقتصاد منطقه هستیم.
حجت‌الاسلام حمید خدری در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، به صورت داوطلبانه و دلسوزانه پیگیر مشکلات اقتصادی مردم است.
همچنین تعامل و رایزنی ایشان با مدیران ارشد دولتی در زمینه رفع مشکلات بازاریان و رفع موانع گمرکی قابل تقدیر است. تفکرات ایشان عقلانیست و نوید روزهای پر برکت برای حوزه انتخابیه را می‌دهد.
امیدوارم چهار منتخب استان با تصمیمات خود باعث رونق اقتصاد منطقه شوند. در پایان برای تمامی مردم ایران آرزوی توفیق و سربلندی دارم .
فرهاد سرخوش‌پور دانشجوی دکتری علوم سیاسی (مسایل ایران)

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president