آوای جنوب

تاجگردون : سهم مناطق محروم نفتخیز از درآمدهای نفتی افزایش یافت

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتش نوشت: سهم مناطق محروم نفتخیز کشور از درآمدهای نفتی افزایش یافت.

آوای جنوب

غلامرضا تاجگردون روز جمعه طی یادداشتی نوشت : سهم مردم مناطق محروم نفتخیز کشور از درآمدهای نفتی که پیش از این دو درصد بود در بودجه سال ۹۵ به سه درصد افزایش یافت.
وی در ادامه می نویسد : امید است با موافقت این قانون از سوی شورای نگهبان بتوان گامی بلند به سوی توسعه مناطق محروم نفتخیز کشور برداشت.
تاجگردون با اشاره به مشکلات مردم مناطق نفتخیز کشور به ویژه در آلایندگی های زیست محیطی، اینگونه می آورد: توجه به توسعه مناطق نفتخیز به ویژه در بخش های کمتر توسعه یافته از برنامه های مهم دولت و مجلس شورای اسلامی است.
وی با ذکر این نکته که ۳۴۲ میلیارد ریال از ۵۱۴ میلیارد ریال بودجه محقق شده سال ۹۵ – ۹۴ شهرستان گچساران از بودجه دو درصد نفت بود، می نویسد: اعتبارات نفت نقش مهمی در توسعه زیرساخت های رفاهی زندگی در این منطقه داشته است.
تاجگردون از پیش بینی تسهیلات ویژه برای مناطقی از کشور که دارای شاخص بیکاری بالاتر از میانگین کشوری هستند در قانون لایحه بودجه سال ۹۵ خبر داد.
وی در ادامه می نویسد : افزایش سهم اعتباری، تسهیلات بانکی و تخفیف از اولویت های دولت و مجلس شورای اسلامی برای بهبود شاخص بیکاری در مناطق با شاخص بیکاری بالاست.
تاجگردون با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نوشته است: امید است با همدلی مردم و مسئولان اجرایی بتوان شاهد تحقق این شعار مهم بود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دومین تولید کننده نفت در کشور است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president