آوای جنوب

اصلاح طلبان از لاریجانی عبور می کنند؟

تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام هم فایده نداشت؛ تاریخ مصرف لاریجانی تمام شد

لاریجانیبه نظر می‌رسد علی لاریجانی که در طی روی کار بودن دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای همراهی با دولت انجام داد و حتی در اقدامی عجیب و جنجالی، طرح برجام را در کمتر از ۲۰ دقیقه در صحن علنی مجلس تصویب کرد، دیگر و پس از گذشتن اصلاح‌طلبان از سد انتخابات مجلس جایگاهی در میان آنان ندارد و اصطلاحا تاریخ مصرفش تمام شده است.

آوای جنوب

به نظر می‌رسد روزهای ماه عسل اصلاح‌طلبان و علی لاریجانی رو به پایان است و با اعلام نهایی نتیجه انتخابات مجلس دهم و کسب موفقیت نسبی لیست امید در کسب کرسی‌های بهارستان، تاریخ مصرف لاریجانی هم برای اهالی اصلاحات تمام شده است.
محمدعلی ابطحی که از چهره‌های نزدیک به رئیس دولت اصلاحات محسوب می‌شود، در اینستاگرام خود ضمن حمله به لاریجانی و اعلام حمایت از ریاست محمدرضا عارف در مجلس،  نوشته است: «اصرار بر ریاست آقای عارف بر پارلمان اصرار بر هویت اصلاح طلبی است. حداقل توقع امید آفرینان ریاست عارف است. و مهمتر از آن اهمیت دادن به مردمسالاری است. ریاست آقای عارف با پشتوانه رای یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفری در مقابل رای ١۶٠ هزاری اقای لاریجانی، بهترین حرمت گذاری به مردم است. پیشنهاد اقای لاریجانی برای ریاست مجلس مثل پیشنهاد ایه الله جنتی برای ریاست خبرگان است که بی اعتنایی به میزان رای مردم است. ضمن اینکه اقای لاریجانی دیگر قدرت تصحیح ارتباطات سطح ملی اصلاح طلبان را با نهادهای قدرت ندارد. باز هم دکتر عارف بیشتر مورد اعتماد نهادهای قدرت هست. البته انتخاب رییس حق نمایندگان است.»
به نظر می‌رسد علی لاریجانی که در طی روی کار بودن دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای همراهی با دولت انجام داد و حتی در اقدامی عجیب و جنجالی، طرح برجام را در کمتر از ۲۰ دقیقه در صحن علنی مجلس تصویب کرد، دیگر و پس از گذشتن اصلاح‌طلبان از سد انتخابات مجلس جایگاهی در میان آنان ندارد و اصطلاحا تاریخ مصرفش تمام شده است.
البته باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده و پس از تشکیل مجلس جدید، اصلاح‌طلبان چه رویکردی را در برابر علی لاریجانی اتخاذ می‌کنند اما به نظر می‌رسد روند فعالیت این طیف به گونه‌ای است که لاریجانی مسیر دشواری را برای حفظ صندلی ریاست در پیش داشته باشد؛ موضوعی که گویا حتی خوش خدمتی سه ساله به دولت روحانی به ویژه درباره برجام هم برای آن کافی نبوده است.
با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. s.s.m گفت:

    سیاست چه میکنه با آدمها

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president