آوای جنوب

خجالت می‌کشم حقوق بازنشسته یک میلیون تومان باشد/لزوم تغییر ساختار اداری به بازنشستگی تدریجی

۱۳۹۴۰۹۰۲۱۶۵۶۰۰۴۷۲۶۵۶۸۶۳۴مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با بیان اینکه خجالت می‌کشم که حقوق یک بازنشسته یک میلیون تومان باشد، گفت: یک کارمند در اوج توانمندی و تجربه به یکباره بازنشسته می‌شود که این ساختار باید تغییر کند.

آوای جنوب؛

ابراهیم کشاورز عصر امروز در آئیین تجلیل از بازنشستگان اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد، بازنشستگان را فرهیختگان عرصه خدمتگزاری خواند و گفت: بازنشستگان اندوخته و سرمایه بزرگی به نام تجربه نزد خود دارند که مدیران نیازمند این سرمایه آنها هستند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند بازنشستگی یعنی آغاز یک زندگی مرارت بار اما بازنشستگی به معنای پایان کار نیست، افزود: بازنشستگی آغاز مرحله افتخار است و نباید فرض کنیم که اگر کسی از سیستم بازنشسته شد، به معنای جدایی از کار است.

کشاورز تصریح کرد: بازنشستگان در طول سال‌ها خدمت خود تجربه اندوخته‌اند و از لحاظ عیار پختگی در رده بالایی قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید از بازنشسته سلب امنیت اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه ساختار اداری ایراداتی دارد و در جوانی در اختیار کارمند امکانات قرار می‌گیرد اما چون بازنشسته شد از او سلب امنیت اقتصادی می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه خجالت می‌کشم که حقوق یک بازنشسته یک میلیون تومان باشد به لزوم تغییر ساختار اداری به بازنشستگی تدریجی اشاره و عنوان کرد: در ساختار اداری فعلی یک کارمند در اوج توانمندی و تجربه به یکباره بازنشسته می‌شود که این ساختار باید تغییر کند و تا حد توان هم این موضوع را به وزارتخانه پیشنهاد داده‌ایم.

وی بازنشستگان را پیشقراولان خدمت خواند و بیان کرد: اگر هر بازنشسته تنها یک تجربه خود را به مدیران منتقل کند، گنجینه عظیمی از تجارب اثرگذار برای مدیریت بهتر شکل می‌گیرد. چرا که عامل موفقیت اتخاذ تصمیمات درست است و عامل اتخاذ اینگونه تصمیم‌ها، تجربه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی از بازنشستگان خواست که از اداره کل به صورت دوره‌ای بازدید داشته باشند و نظرات، رهنمودها و راهبردهای خود را به مدیرکل منتقل کنند و اظهار کرد: اگر تجربیات بازنشستگان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده نکنیم، کار عبث و بیهوده کرده‌ایم و پایه و اساس نوآوری باید براساس تجربه بزرگان باشد.

کشاورز به لزوم تغییر نگرش در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان نیز اشاره کرد و افزود: اعضای کانون بازنشستگان امور اقتصادی و دارایی همچون گذشته پیگیر رفع مشکلات و نیازهای بازنشستگان باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همچنین به اقتصادی مقاومتی اشاره کرد و مسائل امروز کشور را اقتصادی دانست و گفت: در چند سال گذشته دو تکانه مهم تحریم‎ها و کاهش قیمت نفت در اقتصاد کشور رخ داد و فشار زیادی نیز بر کشور وارد کرد.

کشاورز با بیان اینکه اقتصاد ما متکی به نفت است و درآمدهای مالیاتی به تنهایی کفاف هزینه‌های کشور را نمی‌داد، تصریح کرد: دولت وضعیت اقتصادی را مدیریت و از استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس برای جبران کسری‌ها خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند که این نامگذاری به علت فشارهای اقتصادی که بر پیکره جامعه وارد شده و لزوم یک جهش اقتصادی در اقتصاد ایران است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محور اکثر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد و دارایی است، بیان کرد: عصاره اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و کارآفرینی است و تولید است که می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

* آماده رفع مشکلات بازنشستگان هستیم

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد همچنین نیز بازنشستگان را سرمایه‌های وزارت اقتصاد و دارایی دانست و گفت: در حد توان آماده رفع مشکلات بازنشستگان هستیم.

سهراب امدادی فرد با بیان اینکه هماهنگی مجموعه اقتصادی و مالیاتی در هیچ استانی به اندازه کهگیلویه و بویراحمد نیست، بیان کرد: در ستاد سازمان مالیاتی مشکلات بازنشستگان استان را مطرح و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم.

وی بازنشستگان را سرمایه‎‌های هر اداره‌ای دانست و به لزوم استفاده از تجارب آنها در عرصه‌های اداری و مدیریتی اشاره و تصریح کرد: برحسب وظیفه نه تنها باید از تلاش‌های چند ساله بازنشستگان تشکر و قدردانی کرد، بلکه باید بستر استفاده از تجارب آنها را نیز مهیا نمود.

کانون بازنشستگان اقتصاد و دارایی بهترین کانون استان

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز بهترین کانون بازنشستگی کشور را مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی دانست و گفت: از بین شعبات کانون بازنشستگی وزارت اقتصاد و دارایی، کهگیلویه و بویراحمد دارای بهترین کانون است که به لحاظ پیگیری مطالبات بازنشستگان و ارائه خدمات به آنها جزو اولین‌هاست.

محمد رضایی راد با بیان اینکه دو مدیرکل اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان مشوق کانون برای اجرای برنامه‌های خود بودند، اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی، آیین تجلیل و تکریم از بازنشستگان اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های امیدوارکننده‌ای از سوی وزارت اقتصاد و دارایی برای بازنشستگان در جریان است که امیدواریم خبرهای خوبی در آینده از طریق این برنامه‌ها به بازنشستگان استان برسد.

همچنین محمد رحیم نعمتی یکی از اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان اموراقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گزارشی از عملکرد این کانون ارائه کرد و گفت: هزینه‌های دارویی مازاد بر تعهد شرکت‌های بیمه‌ای بازنشستگان اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان توسط کانون بازنشستگان پرداخت شده است.

وی افزود: در طول ۲/۵ سال فعالیت کانون استان، به ۱۹ نفر از بازنشستگان از طریق صندوق اعتبار اموراقتصادی و دارایی تسهیلات اعطا شد و همچنین با بیمه البرز برای ارائه تسهیلات در زمینه بیمه بدنه و شخص ثالث خودروهای بازنشستگان عقد قرارداد شده است.

به گزارش تسنیم در ابتدای این مراسم انتخابات اعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان اموراقتصادی و دارایی استان برگزار شد و بازنشستگان دو اداره کل اموراقتصادی و دارایی و امور مالیاتی اعضای هیئت مدیره این کانون را برای مدت سه سال از طریق رای گیری، انتخاب کردند. کانون بازنشستگان متشکل از سه نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل و یک بازرس است.

در پایان این مراسم نیز بازنشستگان امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از سوی مدیران کل مورد تجلیل قرار گرفتند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president