آوای جنوب

تاجگردون : بابک زنجانی، دسته‌گل دولت احمدی‌نژاد است

گفته می شود”بابک زنجانی “و دو متهم دیگر این پرونده به اعدام محکوم شدند،اما کسی نمی‌داند دو متهم دیگر چه کسانی هستند. نه مردم می‌دانند و نه من به عنوان نماینده مجلس

تاجگردونرئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به مسیر ناهموار قانون هدفمندی یارانه ها در دولت قبل، گفت: بابک زنجانی دسته گل دولت احمدی نژاد بوده و ریشه تمام مفاسد اقتصادی وی در دولت قبل است.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در گفت وگویی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اصلاح مسیرقانون هدفمندی یارانه ها،گفت:در موضوع هدفمندی یارانه ها از ابتدای اجرای این قانون دولت احمدی نژاد با مجلس نهم تقابل داشت.

مجلس در دولت دهم تلاش بسیاری برای اصلاح مسیر هدفمندی کرد

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس جمهور دولت نهم قائل به این بود که مبلغ یارانه باید بیشتر شده و ۲۵۰ هزار تومان به هر نفر تعلق بگیرد که در این راستا مجلس تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اقدام انجام داد.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن تصمیم احمدی نژاد درخصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی اقتصاد کشور را با بحرانی بیش از پیش مواجه می کرد، تصریح کرد: مجلس در دوران دولت قبل تلاش بسیاری برای اصلاح مسیر هدفمندی داشت؛اما با این حال نتوانست این قانون را به مسیر اصلی خود بازگرداند.
هدفمندی یارانه ها

مجلس و دولت فعلی در تلاش برای اجرای صحیح قانون هدفمندی هستند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اجرای قانون هدفمندی در دولت فعلی، گفت: برداشت من این است که در این ۲ سال گذشته مجلس و دولت می‌خواهند که اجرای صحیح قانون هدفمندی را در دستور کار داشته باشند و با سرعت بیشتری این سامان دهی در پرداخت یارانه صورت بگیرد اما نباید هزینه این کار را به گردن دیگری بیاندازند.

وی با تاکید بر اینکه حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی باید با شیب ملایم انجام شود، گفت: مطرح شدن اطلاعات متضاد در خصوص حذف دهک های پردرآمد آفتی است که اجازه توفیق در اجرای این قانون را سلب کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به یکی از جلسات کمیسیون تلفیق در سال گذشته که در پی آن قرار بود تمامی کارکنان شرکت نفت از دریافت یارانه نقدی حذف شوند، تصریح کرد: در همان جلسه پس از اتمام و تصویب مورد مذکور پیامکی برای بنده در خصوص نارضایتی مردم حوزه انتخابیه ام که عمدتا شرکت نفتی هستند آمد؛اما با این حال گفتم هر چند سال آینده بنده باید از این مردم برای حضور در مجلس رای بگیرم اما حاضرم این هزینه را بدهم.
هدفمندی یارانه ها

دولت ها با چشم پوشی نسبت به تبعات حذف دهک های پردرآمد اقدام به عملیاتی کردن قانون هدفمندی کنند

تاجگردون با بیان اینکه پرداخت یارانه به موضوعی سیاسی در دولت ها بدل شده است، گفت: دولت ها باید با چشم پوشی نسبت به تبعات حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اقدام به عملیاتی کردن قانون صحیح هدفمندی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چند سال دیگر می‌شود یارانه توزیع کرد،تاکید کرد: یک دیدگاه این است که اگر یارانه را در این سطح نگه داریم با رشد قیمت‌هایی که رخ می‌دهد خود به خود محو خواهد شد. به طور مثال ۴۵ هزار تومان در سال ۹۵ قدرت خریدی برای مردم در قیاس با سال ۸۹ نداشته و به مرور ارزش خود را از دست خواهد داد و می‌توان آن را حذف کرد.

تاجگردون ادامه داد: تصدیق و تائید می‌کنیم که هیچ دولتی نمی‌تواند یارانه‌ها را حذف کند مگر دولتی یا رئیس جمهوری با جسارتی که روز اولی که قرار است رأی بگیرد بگوید که آمده‌ام که یارانه‌ها را حذف کنم که شاید رأی نیاورد و شاید هم به علت بی‌ارزش شدن یارانه ها مردم باز هم به وی رأی بدهند البته امکان دارد شخص مورد نظر یکی دیگر از مطالبات جدی مردم را جامه عمل بپوشاند.

احمدی نژاد با موضوع یارانه ها موج سواری های بسیاری کرد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به برداشت سیاسی احمدی نژاد از هدفمندی یارانه ها، افزود: آقای احمدی نژاد در شهرستان ها با موضوع یارانه ها خود را تثبیت و با مطرح کردن یارانه ۲۵۰ هزار تومانی که مجلس جلوی آن را گرفت؛خود را محبوب مردم کرد که اگر این موضوع اتفاق می‌افتاد از کمبود بودجه امسال مشکلات بسیاری را باید متحمل می‌شدیم و مملکت تعطیل می‌شد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد با استفاده از یارانه توانست از جو روانی جامعه استفاده کرده و هر نوع موج سواری را انجام دهد، گفت: وی تنها به فکر رأی خود بوده و در محاسبه اقتصاد اشتباهات فاحش و بسیاری داشت که خوشبختانه جلوی ادامه آن گرفته شد.

تاجگردون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بحث یارانه‌ها گویا درآمدی وجود دارد که در هیچ جا آمده نشده است آیا این صحت دارد یا خیر، گفت: خیر گم نشده بلکه پرداختی انجام شده که بدهی است، یعنی قرضی بوده که از سیستم بانکی و از سیستم نفت به حساب مازاد پرداخت شده اما درآمد آن وصول نشده است.

بابک زنجانی دسته گل دولت احمدی نژاد است

این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شما قبول دارید که ریشه بابک زنجانی در دولت دهم بوده است،تاکید کرد: عین ریشه‌ بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد شکل گرفت.

وی ادامه داد: بابک زنجانی کارمندی در دولت قبل بوده این حرف که می گویند بابک زنجانی دسته گل دولت‌های قبل از دولت نهم و دهم است،صحیح نیست چراکه جرقه کارهای خلاف قانون بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد زده شده است.

تاجگردون تصریح کرد: به نظر من به عنوان یک شهروند و یا نماینده مجلس تا تکلیف اموال بابک زنجانی از نظر ذهنی برای مردم روشن نشود اعدام این متهم نفتی به صلاح نیست، در حال حاضر برای ما روشن نیست که تکلیف ۴ وزیری که حکم و مجوز برای ادامه تخلفات بابک زنجانی داده‌اند چیست؟

تکلیف ۴ وزیر دخیل در پرونده بابک زنجانی هنوز مشخص نیست

وی با بیان اینکه باید تکلیف ۴ وزیر مذکور مشخص شود، افزود:در حال حاضر گفته می شود”بابک زنجانی “و دو متهم دیگر این پرونده به اعدام محکوم شدند،اما کسی نمی‌داند دو متهم دیگر چه کسانی هستند. نه مردم می‌دانند و نه من به عنوان نماینده مجلس که آن دو نفر چه کسانی هستند. خبری هم در خصوص احظار وزرای احمدی نژاد نبوده است.

تاجگردون تاکید کرد: اعدام بابک زنجانی پرونده را مختومه می کند و دستگاه قضا خط سیر بابک زنجانی را حتی اگر پولی به بیت المال بر نمی گردد،باید کور کند.

اقبالی برای بازگشت بیت المال در پرونده بابک زنجانی نیست

وی با بیان اینکه اقبالی برای بازگشت بیت المال در پرونده بابک زنجانی نیست،مطرح کرد: گفته می شود که دارایی های وی کفاف بدهی این متهم را نمی کند.

تاجگردون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از لحاظ اقتصادی و سیاسی هر دولتی فردی مانند “شهرام جزایری” یا “بابک زنجانی” دارد که از لحاظ علم اقتصاد آدم‌ها متخلف هستند اما خود را رابین هود و سرباز اقتصادی می خوانند، تصریح کرد: ما در هر دولتی تعداد بی شماری مفسد اقتصادی داریم که هنوز دستشان رو نشده است.

عدم شفافیت در اجرای قوانین بسیاری از مفاسد اقتصادی را رقم زد

وی ادامه داد: عدم شفافیت در اجرای قوانین بسیاری از مفاسد اقتصادی را رقم زده که متاسفانه بسیاری از فسادهایی که از سوی مسئولان دولتی شکل می‌گیرد نتیجه همین عدم شفافیت ها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم ها چقدر به ایجاد افرادی مانند “بابک زنجانی” کمک کرده است، افزود: بابک زنجانی به خوبی توانست از تحریم‌ها به نفع خود استفاده کند و به عبارتی کاسب تحریم بود.

وی با بیان اینکه آدم های همچون “بابک زنجانی” بسیار هوشمند بوده و مسیرهایی چون تحریم را برای مقاصد خود پیدا می کنند، گفت: این نوع افراد در موضوع تحریم با وصل کردن برخی مقامات به دامنه تخلفات خود، ادامه مسیر می دهند.

تاجگردون ،ادامه داد: امثال “بابک زنجانی” یا “شهرام جزایری” به این روش فعالیت کردند اما “مه آفرید خسروی” روش متفاوتی داشت،یعنی از یک فضای قانونی استفاده کرده و خطا را انجام داد.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه “بابک زنجانی” از سوی دولت دهم حمایت شده است،تصریح کرد: متهم نفتی با کاسبی از تحریم و با همدستی برخی مقامات دولتی توانست کلاهبرداری های میلیاردی کند./

خبرنگار:سارا خان محمدی

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    هرکسی برای خود وهمفکریهایش سازنقاره میزند هرکس یاسخصی بفکرمردم وراه شهیدان بودان درست میگوید نه مرفعین بی درد فقط احمدی نژادتست میتواند بدرد مردم بفکرمردم باشدوسلام

  2. حسنی گفت:

    یکی از بزرگترین متهمان کمک به زنجانی علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی است که حتی در پرونده امیرمنصور آریا هم علنی دست داشت به همراه معاونش احمد صادقی.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president