آوای جنوب

محسن رضایی :آمریکایی‌ها صلاحیت مذاکره ندارند/بعضی ها بهتر است خاطرات جرج بوش را مطالعه کنند

رضاییدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: نه موشک‌های ایران قابل مذاکره هستند و نه آمریکایی‌ها صلاحیت مذاکره را دارند، آنها امروز اقداماتی خلاف برجام انجام می‌دهند.

آوای جنوب؛

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم هفدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی که صبح امروز شنبه در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی یک بسیجی و پاسدار بود که از شروع انقلاب بسیجیان را همراهی می‌کرد.

وی به نامه بنی‌صدر به آیت‌الله منتظری اشاره کرد و گفت: ما دوران سختی با شهید صیاد شیرازی تا زمانی که بنی‌صدر کنار رفت داشتیم، بنی‌صدر در آن مقطع نامه‌ای به آیت‌الله منتظری نوشت و حرف‌های بسیار بی‌ربطی درباره شهید صیاد و نتایج جنگ زد اما بعد از کنار رفتن بنی‌صدر شاهد نتایج افتخارآفرینمان در جنگ بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنی‌صدر از نزدیکی شهید شیرازی به سپاه ناراحت بود و بابت این مسئله صیاد را نیز از ارتش بیرون کرد سپس صیاد در ستاد مرکزی سپاه مستقر شد و ما نیز امکاناتی را در اختیار او قرار دادیم.

رضایی به یکی از دیدارهای خود و شهید صیاد شیرازی با امام اشاره کرد و گفت: پس از عملیات رمضان بنده و شهید صیاد با امام دیداری داشتیم امام در آن دیدار دست بنده و شهید صیاد را گرفتند و فشردند و فرمودند که در کنار هم باشید. ما سال‌ها گرمی دست امام را در کنار یکدیگر احساس می‌کردیم.

وی تصریح کرد: ما نیروهای مسلح هرگز اجازه نخواهیم داد کسی و کشوری ایران را تهدید کند و تا آخرین قطره خون خود پای ارزش‌هایمان می‌ایستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما از دل جنگ تجاربی را به دست آوردیم. از زمان جنگ تا امروز نیروهای مسلح در حال استفاده از این تجارب هستند اگر آن روزها تجهیزات نداشتیم امروز نیروهای مسلح این تجهیزات را فراهم کرده‌اند و اگر آن روزها موشک نداشتیم امروز خودمان در حال ساخت موشک هستیم.

رضایی افزود: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم تجارب جنگ را کنار بگذاریم، نیروهای مسلح همواره به دولت کمک کرده‌اند و هیچ دولتی پس از انقلاب نبوده که از توان نیروهای مسلح برای کم و کسری‌های خود استفاده نکرده باشد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح همواره در زمینه‌های سازندگی، اقتصادی و موضوعات بلایای طبیعی کمک‌یار دولت بوده‌اند امروز قرارگاه سازندگی سپاه عددی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: امروز جایگاه نیروهای مسلح به لطف تدابیری که از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و کمبود امکانات برطرف شده است این در حالیست که کشورهای اطراف ما بودجه‌های نظامی بالایی دارند.

رضایی تاکید کرد: ما هرگز به دنبال ماجراجویی نیستیم و البته محافظه‌کاری نیز نخواهیم کرد. ما انقلابی هستیم یعنی آغازگر نیستیم و نشان دادیم که هیچ تهدیدی را شروع نکرده‌ایم.

وی افزود: سه کشور اسرائیل، عراق زمان صدام و عربستان در منطقه همواره متجاوز بودند ولی جمهوری اسلامی ایران علیه هیچ کشوری جنگی را آغاز نکرده است. اگر قدرتی مانند صدام بخواهد تجاوز کند ما تا داخل کشورش او را دنبال خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ایرانی‌ها را انسان‌های نجیبی عنوان کرد و گفت: کسی نباید با دم شیر بازی کند. این آقایان روشنفکری که می‌گویند چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد باید بدانند که اگر جنگ ادامه یافت برای این بود که امروز شما آرامش و امنیت داشته باشید.

رضایی ادامه داد: ما معتقدیم باید به کشورهای اسلامی که به آنها تجاوز می‌شود نیز کمک کنیم. امروز پس از برجام مسئله‌ای بوجود آمده که می‌گویند قدرت موشکی ایران قابل مذاکره است. موشک‌های ایران دارای قدرت بازدارندگی دارد و کسانی که می‌گویند آمریکا قصد جنگ با ما را ندارد حتما خاطرات جرج بوش را مطالعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند باید برد موشک‌های خود را محدود کنید مثلا موشک‌های شما نباید ۲ هزار کیلومتر برد داشته باشد و فقط ۱۵۰ کیلومتر برد آن افزایش یابد اما ما به آنها می‌گوییم که خوابش را ببینید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکا را از بی‌صلاحیت‌ترین قدرت‌های نظامی دنبال عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها صلاحیت مذاکره در رابطه با مسائل امنیت جهان را ندارند. آنها هر کجا که وارد شده‌اند کارنامه خوبی را از خود به جای نگذاشته‌اند شما وقتی اتفاقات عراق، سوریه، افغانستان، یمن و بحرین را مشاهده می‌کنید متوجه خواهید که آمریکایی‌ها هر جا وارد مذاکره شده‌اند در آنجا ناامنی ایجاد کرده‌اند.

رضایی تاکید کرد: امریکایی‌ها کانون امنیت‌سازی ندارند با وجود این مسئله آیا ما باید بیاییم و بر روی موشک‌های خود با آنها مذاکره کنیم؟! نه موشک‌های ایران قابل مذاکره هستند و نه آمریکایی‌ها صلاحیت مذاکره را دارند.

وی خطاب به کشورهای اسلامی گفت: بنده به کشورهای اسلامی توصیه می‌کنم که به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند زیرا آنها شما را به راحتی به زیر تیغ می‌فرستند و به شما وفادار نخواهند بود بنابراین پول کشورهای اسلامی را هدر ندهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات اخیر جان‌کری وزیر امور خارجه علیه صنعت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها امروز اقداماتی خلاف برجام می‌دهند. بنده خبری را صبح امروز شنیدم که اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره امریکا سندی را امضا کرده‌اند تا از انجام معاملات دلاری ایران جلوگیری کنند این مسئله کاملا برخلاف بندهای برجام است.

رضایی خاطر نشان کرد: ما از زمان بنی‌صدر تا به امروز آمریکایی‌ها را ۴ بار مورد آزمایش قرار دادیم که در این آزمایش‌ها هیچ‌گاه آنگاه به قول و قرارهای خود عمل نکردند اما امروز باید ببینیم برجام را چطور پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: ما نیروهای انقلاب از مذاکرات هسته‌ای دفاع کردیم و امروز هم دنبال این هستیم که آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند ولی هنوز توافقات ما تمام نشده اما امروز ظاهرا وزیر امور خارجه آمریکا خیلی خوشش آمده که در موضوعات دیگر با ایران مذاکره کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: ما نیروهای مسلح به قوای سه‌گانه کمک می‌کنیم و برخی‌ها نگویند که چرا رزمایش‌های موشکی‌ را اینطور نشان دادند ما برای کمک به دولت و پیشبرد امر مذاکرات نزدیک به دو سال است که رزمایش‌های موشکی خود را کم کرده‌ایم و یا رسانه‌ای نکرده‌ایم که به مذاکرات آسیب نرسد.

رضایی در پایان با اشاره به شعار سال نیز گفت: امیدواریم دولت در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است تلاش‌های خود را در این راستا انجام دهد و شاهد روند مثبتی از اجرایی شدن این امر در کشور باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president