آوای جنوب

مرورى به نام گذارى سال هاى گذشته توسط امام خامنه ای؛ به قلم سید ناصر حسینی/نویسنده “پایی که جاماند”

سیدناصرحسینیزمانى که در بخش نانو، و صنایع دفاعى و موشکى و بحث هسته اى ، انقلابى و متعهدانه عمل کردیم، موفق بودیم، و در بخش هایى که با نگاه انقلابى و مدیریت جهادى عمل نکردیم ، عقب ماندیم.

آوای جنوب؛

سید ناصر حسینی پور، نویسنده کتاب تحسین شده “پایی که جا ماند” از فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد است که خاطرات دوران اسارت خود را در قالب این کتاب به نگارش در آورده است. این کتاب مورد استقبال فراوانی در کشور قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تقریظ نوشته اند.

حسینی پور با انتشار یادداشتی در کانال تلگرام شخصی خود پیرامون نامگذاری سال های گذشته توسط امام مسلمین نوشته است: طى ٢٣ سال گذشته، کدام نهاد، اتاق فکر و مراکز تحقیقاتى و پژوهشى توانسته است در تولید گفتمان و تعیین راهبرد سالانه جهت پیشرفت کشور در تمامى ابعاد اقتصادى، سیاسى، فرهنگى و … بر اساس مشکلات و اولویت هاى اصلى کشور نقش ایفاد کند. بخش عظیمى از این مفاهیم و راهبردها در ایام نوروز، در عید هر سال تحت عنوان نامگذارى سال، توسط رهبر معظم انقلاب تولید، و در طول سال مرتب تکرار و تبیین و تبدیل به یک گفتمان مى شود.

اگر دلسوزان، نخبگان و مسئولان حاکمیتى به دنبال نسخه حل مشکلات این مُلک و ملت هستند، جامع ترین و کامل ترین و حقیقتأ کلید حل مشکلات این ملت، همین نام گذارى سال هاست،
با تأمل و دقت به نام گذارى این سال ها مى توان بِه این نتیجه رسید که ناکامى ها و پسرفت ها، در عدم توجه به آن و موفقیت ها و پیشرفت ها نیز در توجه و عمل به آنهاست.
زمانى که در بخش نانو، و صنایع دفاعى و موشکى و بحث هسته اى ، انقلابى و متعهدانه عمل کردیم، موفق بودیم، و در بخش هایى که با نگاه انقلابى و مدیریت جهادى عمل نکردیم ، عقب ماندیم.

مرورى به نام گذارى سال هاى گذشته:

سال ٧٢ عدالت اجتماعی ، سال ٧٣ وجدان کارى و انضباط اجتماعی، سال ٧۴ انضباط اقتصادى و مالى، سال ٧۵ مبارزه با اسراف و زیاده‌روی، سال ٧۶ سعی درکنار گذاشتن اسراف، سال ٧٧ صرفه جویی، سال ٧٨ امام خمینى قدسّ سرّه، سال ٧٩ امیرالمؤمنین (ع)، سال ٨٠ اقتدارملی واشتغال و آفرینی، سال ٨١ عزّت وافتخار حسینى، سال ٨٢ نهضت خدمت‌‌رسانی به مردم، سال ٨٣ پاسخگویى سه قوه به ملت، سال ٨۴ همبستگى ملى و مشارکت عمومى، سال ٨۵ پیامبر اعظم، سال ٨۶ اتحاد ملى و انسجام اسلامى، سال ٨٧ نوآوری و شکوفایی اقتصادى، سال سال ٨٨ اصلاح الگوی مصرف، سال ٨٩ همت مضاعف و کار مضاعف، سال ٩٠ جهاد اقتصادی، سال ٩١ تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه ‌ایرانى، سال ٩٢ حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، سال ٩٣ اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی، سال ٩۴ دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی. و نهایتأ سال ٩۵ سال اقتصاد مقاومتى اقدام و عمل.

اگر این شعارها در عمل که نه در شعار، برنامه کارى و عملى دولت و ملت در آن سال و در سال هاى بعدى باشد، و همه تمرین کنیم براى رسیدن به جامعه اى مطلوب با اقتصادى مقاوم، مراکز تحقیقاتى و پژوهشى نیازى نیست که به دنبال راهبرد و راهکار حل مشکلات جامعه باشند. همه این شعارها نسخه نجات و رمز پیشرفت ملت ایران است.

طى این همه سال رهبر معظم انقلاب خود بیشتر از دیگران دغدغه حل مشکلات اقتصادى مردم را داشته اند؛ از سال ٧٢ تا سال ٩۵ از ٢٣ سالى که معظم له شعار هر سال را اولویت آن سال اعلام کرده اند، شعار ١٧ سال از این ٢٣ سال، حول محور اقتصاد بوده است، این یعنى اینکه حل مشکلات اقتصادى طى ٢٣ سال گذشته یکى از دغدغه هاى اصلى رهبر معظم انقلاب بوده است.
حالا با شعار سال ٩۵ و دعوت رهبر انقلاب به عمل گرایى و میدانى شدن آنچه روى کاغذ آمده است، با مردود دانستن سیاست و راهبرد گفتار درمانى و نگاه به بیرون، مسئولین و مردم را به حل مشکلات اقتصادى جامعه با اتکاء به توانایى ها و ظرفیت ها و پتانسیل هاى درونى کشور، در چارچوب اقتصاد مقاومتى دعوت مى نماید. که دیگر زمان شعار و حرف به اتمام رسیده است و مردم دنبال عمل گرایى هستند، نه شعارگرایى.

و نکته آخر اینکه: این نامگذارى ها که بهترین راهبرد حل مشکلات جامعه است، امروزه باید یکى از مطالبات اصلى جنبش دانشجویى از مسئولان نظام باشد.

کتاب «پایی که جا ماند»، یادداشت‌های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از زندان‌های مخفی عراق است که انتشارات سوره مهر منتشر کرده است. سید ناصر حسینی‌پور این کتاب را به گروهبان عراقی، ولید فرحان، سرنگهبان اردوگاه ۱۶ تکریت، که در زمان اسارت، او را بسیار شکنجه و آزار داده، تقدیم کرده است. این کتاب ۱۵ فصل دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president